Ik ben van plan om met enkele vrienden max. 4 pers. een trekking te doen in de zomer in de loop van 2012 in british columbia. Ikzelf hou van trektochten met de rugzak en tent. Maar het is ook niet mijn bedoeling om constant in de tent te blijven slapen. (bijvoorbeeld enkel op Vancouver Island?) Ook lokale guesthouses of hostels staan op het menu voor overnachting. Ter plaatse zou ik mij verplaatsen met het openbaar vervoer of andere low budget vervoersmiddelen. Of desnoods toch een huurwagen.
Ik las ook eens een topic dat er daar bussen rijden op een bepaald traject en waar je kan op en afstappen waar jij maar wilt ? Zou wel handig zijn.
Ik zou voor zeker 4-5 weken gaan inclusief Vancouver Island, Banff national Park en veel meer, volgens ik zie lijkt het gebied tussen Vancouver en Galgary echt uitstekend. Ik zou graag jullie ervaringen weten betreffende trektochten met de rugzak in de streek zoals hierboven vermeld.
Als laatste van de reis zou ik enkele dagen Vancouver-city uittrekken.
PS: Ik heb wel nog geen reisgenoten gevonden, het is enkel het plan
Geïnteresseerden mogen zich altijd melden !
Lijkt het beter om vanuit Galgary te vertrekken of vanuit Vancouver ?
Alvast bedankt !
Glenn
Met de bus kan je in alle plaatsen en hostels komen, alleen dan zal je nog in al die parken naar alle bezienswaardigheden willen.
Afgelopen jaar met de auto rondgereden in BC, in hostels kwamen we veel mensen tegen die met de bus reisden maar liever mee wilden liften. Met de auto stop je onderweg op bezienswaardigheden of kan je omrijden etc. Met 4 man meeliften lijkt me lastig aangezien je dan in de meeste gevallen toch niet in 1 auto mee kan.
Als je bv op Vancouver island zit aan de west kust, het pacific rim national park is een uitgestrekt stuk van een kilometer of 40 tussen Tofino en Ucluelet. Naar beide plaatsen kan je prima met de greyhound komen. De plaatsen zijn op zich best aardig maar je reist niet helemaal die kant op om niet dat national park te gaan bekijken lijkt me. Al zouden er al lokale busdiensten zijn, dan nog zal je er rekening mee moeten houden dat je niet zelf bepaalt wanneer je welke wandeling doet, hoe lang je er over doet etc.
Ik denk dat als ik ooit eens met klein budget voor langere tijd wil reizen gebruik zou maken van de bussen etc. Ga je voor enkele weken met 4 man dan zou ik vooraf voor de hele periode een auto huren. Zeker omdat je de kosten kan delen valt het best mee en je bent een stuk mobieler.
Auto huur kan je het beste vooraf via internet regelen, ter plekke kan het dubbel zo duur zijn (!) voor dezelfde auto.