route advies please!!

Hallo forumbezoekers,

wij zijn van plan deze zomer met zijn tweeën een autorondreis te maken door west-canada. Graag horen we wat de meningen zijn over onderstaande route!!

Dag 1 Vlucht, aankomst Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 kelowna (?)
Dag 4 Revelstoke (?)
Dag 5 Glacier NP
Dag 6 Via Glacier naar Banff
Dag 7 Banff
Dag 8 Banff
Dag 9 Icefields Parkway naar Jasper
Dag 10 Jasper
Dag 11 Via mt Robson naar Wells Gray
Dag 12 Wells Gray
Dag 13 Naar Whistler
Dag 14 Whistler
Dag 15 Ferry Vancouver Island; Nanaimo??
Dag 16 Naar Tofino
Dag 17 Tofino
Dag 18 Victoria
Dag 19 Victoria (excursie whale watching?)
Dag 20 Vancouver

hebben we op deze manier genoeg tijd om te genieten van de omgeving?? We hebben het aangepast vanuit routes die we op internet gezien hebben. Vooral Dag 3 en 4 weten we niet zeker…

Verder is het het plan om in B&B’s en hotels te blijven waarbij budget en locatie het belangrijkste is; iemand tips voor leuke plekjes die niet al te duur zijn? (max 110 euro pn)

DANK!

Het ligt eraan hoe je van de omgeving wil genieten, wil je dat vanuit een auto doen of wandelend?

Verder zou ik google maps oid gebruken om eens te zien wat de rijtijden zijn tussen de verschillende plekken. Als je 's ochtends om 8 uur uit Vancouver vertrekt (als je dat wil op vakantie) kan je pas om 1 uur in Kelowna zijn (als je in een streep door rijdt). Dus ga gewoon spelen met routeplanners online om te zien hoeveel tijd je rijd. Kijk niet naar afstanden want snelheden zoals in NL haal je hier niet, snelwegen zijn vaak 80, 90 of soms 60 km/h.

Voor goedkope B&B’s kan je eens kijken op www.airbnb.com Dit is een website waar mensen kamers met ontbijt aanbieden die niet echt B&B zijn maar wel graag gasten ontvangen. Dit hebben wij ook een tijdje gedaan omdat we nog geen bestemming voor twee kamers hadden hier en wel wat extra geld konden gebruiken. Verder zijn ook motels goedkoop genoeg (onder 100 dollar).

Als je niet elke dag een paar uur in de auto wilt zitten zou ik ervoor kiezen om een paar rijdagen aan te wijzen waarin je erg veel rijdt maar dan andere dagen bijna niet. Het enige dat ik hierbij kan zeggen dat je kan overslaan is het gebied rondom Kamloops, maar dat helpt je niet echt. Je zal tot de conclusie komen dat 3 weken te kort is maar velen weten al dat 3 maanden ook te kort is :slight_smile:

Dus tussen Vancouver en Revelstoke zou ik in een keer doen. Hierbij zou ik trouwens wel de zuidroute nemen door Manning Park, Princeton, Keremeos. Dit is een heel ander gebied maar wel erg mooi, veel fruittelers zitten hier vanwege het geweldige weer in de zomer.

Voor de rest is Tofino natuurlijk een behoorlijk eind rijden maar is wel mooi, mocht je tijd te kort komen zou ik ofwel Tofino ofwel Jasper schrappen
Tis allemaal mooi maar op een gegeven moment moet je ervoor kiezen om te kunnen genieten ipv haastig in de auto naar de volgende plek (hoewel door BC rijden in de auto absoluut geen straf is).

Als je bereid bent om Glacier Park over te slaan kan je ook kiezen om tussen Banff en Cranbrook te rijden, als dan niet via Golden, langs de Columbia rivier en aan de zuidkant daar in de Kootenays is ook een mooi stuk vond ik zelf.

Revelstoke is ongeveer 7 uur rijden vanaf vancouver. Is kelowna de moeite waard of zou je dat dan alleen als tussenstop doen voor die lange rit? want anders zouden we inderdaad die dag (24 juli) meteen naar revelstoke door kunnen rijden en dan hebben we daar de avond nog.

We willen wel veel wandelen. We hebben nog nooit zon autotrip gedaan maar we willen niet hele dagen rijden, met uitzondering van een paar lange reisdagen natuurlijk.

Ik heb gekeken op de site van airbnb en dat gaan we zeker doen, zitten een hoop mooie stekjes tussen!