Mening gevraagd, rondreis BC

Hallo,
Ik hoop dat ik hier reacties kan krijgen en tips over de rondreis die we deze zomer in BC willen gaan maken. Ik heb hieronder de plaatsen gezet waar we heen willen en hoe lang.

Vancouver: 3 dagen (incl. aankomst en vertrek, dit geld voor alle plaatsen)
Victoria: 3 dagen
Kelowna: 3 dagen (lukt het om in 1 dag van Victoria naar Kelowna te rijden, rekening houdend met de ferry?)
Golden: alleen een overnachting
via Radium Hotsprings naar Banff: 3 dagen
via Lake Louise naar Jasper: 3 dagen
Kamloops: alleen een overnachting
Whistler: 10 dagen, daar ontmoeten we vrienden van ons.

Bij elkaar 21 dagen. We rijden met 2 auto’s ( 4 volwassenen, de kinderen (18 en 14), en overnachten in motels. We hebben nog niets geboekt, de planning is om zaterdag bij Jan Doets langs te gaan met deze planning.

Zijn de afstanden te doen, en zijn er dingen die we absoluut in de gaten moeten houden?

Ik hoop op een snelle reactie, want volgens mij zijn we al redelijk laat met boeken…

Groetjes,
Inge

Een paar dingen:
Victoria 3 dagen: ik ben niet in Victoria geweest, maar ik vermoed dat je daar aan 1 dag wel voldoende hebt. De rit naar Tofino/Eucluelet en daar 2-3 nachten verblijven is zeker de moeite waard!
De stad Kelowna is niet erg boeiend, de omgeving zou wel aardig zijn, ik zou de tijd die je hier voor plant zelf liever in bijvoorbeeld Wells Gray willen zitten.

Als je vanwege je reisgezelschap niet al te moeilijke eisen stelt aan de hotelkamers, (bijvoorbeeld 2 kamers met beiden twee ‘queen size’ 2 persoonsbedden) dan is het allemaal goed te doen om zelf via internet te boeken. Idem met auto’s.
Dan heb je Jan Doets niet nodig en bespaar je waarschijnlijk aanzienlijk.

Suc6!

Ga lekker op de bonnefooi en bepaal je eigen tijd
Vraag bij VVVisitor-info naar het blad B.C.& Alberta Bed & Breakfast Directory hierin staan alle particuliere B&B adressen met prijsindicatie van Britisch Columbia en Alberta, neem gemiddelde prijs en je zit goed. Om een warme hap te eten vraag je de B&B-eigenaar ook altijd goed
Met Pieter81 ben ik het eens, Victoria 1 dag. Tip(s) voor Vancouver-eiland
Buttchard Garden mooiste tuin van Canada, Chemainus, boerenmarkt Coombs, TelegraphCove verzekerd voor 300 procent walvisspotten, 3 uur betaald en ruim 6 uur weggeweest zoveel zeedieren gezien!!! Geweldig.
Denk aan een Parkpas, evt. ook te vinden op M.plaats, zoek ook eens op reisroutes B.C. of West Canada Veel reisplezier gewenst

Pieter en Gettie bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog steeds met de data aan het stoeien. Ik blijf wel bij het idee om het te laten verzorgen door een reisbureau. Dat geeft, zeker in het hoogseizoen, een stuk rust. Ligt vast aan het type reiziger dat ik ben :slight_smile:
Het blad houd ik zeker in de peiling voor de toekomst, zodra we zonder kids gaan reizen!
En bedankt voor de tips, ik ga nog maar even verder met stoeien en op zoek naar die parkpas!

Een dergelijke trip kost bij elkaar makkelijk 10000 euro. Een aanzienlijk deel van de trip besteed je aan nationale parken dus ik zou die twee parpassen a 136 dollar gewoon op de normale manier aanschaffen.
Je bespaart praktisch niks en je draagt niet bij aan de onderhoud van de nationale parken, terwijl je er maar wat graag gebruik van maakt.

Hallo Pieter,

Ik was niet van plan om de passen op een andere
manier te kopen. Ik was gewoon blij met de tip om
een pas te nemen ipv iedere keer entree te moeten
betalen!

Alvast een voorproefje; ALBERTA

ik lees dit nu pas, maar Kamloops zelf vond ik niet echt de moeite om lang te blijven, Banff & Whistler zijn erg leuk. In Whistler is de skipiste in de zomer omgebouwd tot mountainbike route. De weg van Vancouver naar Whistler is supermooi: the sea to the sky highway. Golden heeft een camping, maar is verder weinig te beleven.

Bij Golden kun je naar Kicking Horse gaan, daar kun je wandelen, golfen, mountainbiken etc. Verder is Golden zelf niet bepaald een hoogtepunt in de reis.
Banff is leuk, jasper en Whistler ook. Het rondrijden daar is geweldig.
Voor een impressie, we zijn er in 2009 geweest:

Ook half januari 2012 maar die foto’s zijn met name wintersport gerelateerd dus denk niet dat die heel interessant voor jullie zullen zijn.

Succes!