korte rondreis west canada

Wij gaan in augustus naar Canada, bezoeken onze dochter die in Vancouver stage loopt. Eerste week zijn er dingen gepland en wrsch ook bezoek aan Vancouver island. Daarna hebben we nog ongeveer een dag of 9 om wat rond te reizen met z´n drieën, we denken erover om dan een camper te huren om toch nog wat mooie plekken te kunnen zien. Kan iemand ons advies geven wat haalbaar is in dit beperkt aantal dagen, helaas kunnen we niet langer blijven.

Als je het niet erg vind om op de eerste en laatste dag van deze 9 daagse trip veel kilometers te maken zou je bijvoorbeeld een volgende trip kunnen maken (afstanden en tijden van google maps)
Dag 1: vancouver - revelstoke 564km, 6:58 uur
Dag 2: revelstoke, revelstoke NP, glacier np, yoho np, banff (np), 268km, 3:57 uur
Dag 3: Banff NP
Dag 4: Banff NP
Dag 4: icefields parkway, tussen banff en jasper, 298 km, 4:05 uur
Dag 5: Jasper NP
Dag 6: Jasper NP
Dag 7: Jasper ->wells gray provincial park, overnachten in clearwater 317km, 3:55
Dag 8: Clearwater -> Vancouver, 477km, 5:37
Dag 9: extra dag in te passen in het schema naar keuze (bijvoorbeeld nog overnachten in whistler tussen clearwater en vancouver).

Een dergelijk schema is haalbaar en je bent in ieder geval in staat om zelf een aantal van de ‘hoogtepunten’ zelf uit te zoeken te bezoeken. Risico is wel dat je nog een keer terug wilt om langer op bepaalde plaatsen door te brengen :slight_smile:

Bedankt Pieter,

Dit is een beetje de route die ik ook bekeken had maar ik had geen idee of de afstanden te doen zijn met een camper in èèn dag. Dit heeft me zeker verder geholpen. En we lopen dan maar het risico dat we nog een keer terug willen!:wink:

Ik moet wel zeggen dat ik zelf nooit met een camper gereisd heb, mogelijk dat je daarmee op de kleinere wegen (een stuk) trager bent. Mogelijk dat anderen hier iets over kunnen zeggen.
Met een auto ben je ter plaatse wel wat mobieler zodra je van de doorgaande weg af gaat naar bezienswaardigheden. In een enkel geval (ik geloof bv bij mount edith cavell in Jasper NP) is de toegang gesloten voor grote campers en trailers, maar bij een groot deel van de bezienswaardigheden hebben ze aparte parkeerplaatsen voor grote voertuigen.

Dag Pieter,

Heb jij ervaring met kamperen? Dat is namelijk ook nog een optie die we zelf ook heel fijn en zeker zo leuk vinden. Met een auto en dan kamperen op goed uitgeruste campgrounds. Is dat wat betreft de beren geen gevaarlijke onderneming. Ik kan daar eigenlijk ook geen gruwel verhalen over vinden als je de voorschriften tenminste opvolgt. We zijn geen doorgewinterde kampeerders maar vinden het geen bezwaar om het wat minder luxe te hebben als er maar sanitair is.
Marga