oi, Wij (mijn vader, broer + vriendin en ik +vriend) gaan in juli 3 weken met een auto rondreizen in West-Canada. Hebben inmiddels allerlei kleine B&B en huisjes geboekt. onderstaand onze route. Ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
Dag 1: Amsterdam - Vancouver
Dag 2: Vancouver - Hope
Dag 3: Hope
Dag 4: Hope - Vernon
Dag 5: Vernon - Golden
Dag 6: Golden
Dag 7: Golden - Canmore
Dag 8: Canmore
Dag 9: Canmore - Jasper
Dag 10: Jasper
Dag 11: Jasper
Dag 12: Jasper - Prince George
Dag 13: Prince George - Smithers
Dag 14: Smithers - Prince Rupert
Dag 15: Prince Rupert - Port Hardy
Dag 16: Port Hardy - Campbell River
Dag 17: Campbell River - Knight Inlett lodge
Dag 18: Knight Inlett lodge - Tofino
Dag 19: Tofino
Dag 20: Tofino - Victoria
Dag 21: Victoria - Amsterdam
We zijn niet echt stedenmensen, vandaar dat we niet lang in Vancouver en Victoria blijven. Hebben jullie nog goede tips als we willen mountain bicken?
Het ziet er, eerlijk gezegd, wel een beetje te ambitieus uit. Jullie doen het “grote rondje B.C.”. Om hier echt van te kunnen genieten heb je zeker 4-5 weken nodig(en dat is eigenlijk nog niet genoeg) jullie doen het in 19 dagen(dag 1 en 21 niet meegerekend).
't Is begrijpelijk, dat je zoveel mogelijk wilt zien, zeker als het een éénmalige ervaring(weet ik niet natuurlijk) wordt, maar ook dan zou ik de reis flink inkorten. B.C. en Alberta hebben meer moois te bieden dan je in 1 of zelfs maar 10 reizen kunt vangen. Als je daar van uitgaat, is er in 3 weken een heel mooie route te maken met vele hoogtepunten, maar ook genoeg rust en stops om daar wat uitgebreider van te genieten.
Het meeste ga je nu zien van achter de autoruiten en op dag 21 heb je het idee een film te hebben gezien.
Ieder het zijne/hare en ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar ik zou zeker nog eens de route evalueren en in ieder geval drastisch inkorten.
Ik ga akkoord met de Raaf…ik vind ook dat je wat teveel wil doen en zien op zo’n korte tijd. Het rijden door BC en Alberta is niet zoals het rijden in Europa. Hier gaat het een heel stuk trager dus je doet over een 100km soms gemakkelijk anderhalf uur tot 2 uren…afhankelijk wat route je volgt.
Als het kon zou ik de trip vanuit Jasper naar Prince Rupert - Port Hardy weglaten. Veel rijden, niet veel te zien en hier verlies je minstens 3-4 dagen door. De vaart met de ferry naar Port Hardy is wel mooi, maar regelmatig zit je daar in de mist of met nattig weer en dan is het ook een stuk minder. Ookal zijn jullie geen steden mensen, Vancouver heeft heel wat te bieden net buiten stad in de volle natuur. Dus het is zeker wel de moeite om daar een dagje door te brengen om wat van de natuur te genieten. Vancouver op zich is een mooie stad met een prachtige ligging.
Ik zou de route als volgt verdelen, maarja ik weet niet in hoeverre dat jullie al plekjes geboekt hebt. Maar ik zou de volgende route doen, dat is meer dan voldoende:
Dag 1 aankomst Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 overtocht naar Vancouver Island, bezoek aan Victoria
Dag 4 Victoria – Tofino met Pacific Rim National Park
Dag 5 Pacific Rim National Park
Dag 6 Tofino – Nanaimo – Whistler (dan ben je een hele dag onderweg)
Dag 7 Whistler
Dag 8 Whistler - Clearwater
Dag 9 Clearwater
Dag 10 Clearwater – Jasper
Dag 11 Jasper
Dag 12 Jasper
Dag 13 Jasper – Yoho National Park (neem hier de hele dag tijd voor)
Dag 14 Yoho National Park + gebied rond Lake Louise
Dag 15 Yoho National Park - Banff
Dag 16 Banff
Dag 17 Banff – Revelstoke (via Radium Hotsprings)
Dag 18 Revelstoke – Kelowna
Dag 19 Kelowna – Manning Park
Dag 20 Manning Park - Vancouver
Dag 21 Vertrek Vancouver
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Voor nog wat meer gedetailleerde info (die jullie misschien ook kunnen gebruiken voor de route die jullie al hadden uitgestippeld) kan je eens kijken op mijn gedetailleerde route beschrijving door BC & Alberta: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html
Veel succes met het samenstellen van jullie effectieve route!
Groetjes uit Vnacouver,
Ann
Kun je mij iets meer vertellen over de overnachtingen.Hoe kom je aan goedkope overnachtingsmogelijkheden in Alberta.Wij willen niet kamperen maar BB en huisjes.
Wij gaan in mei voor 3 weken naar Canada om een camper terug te brengen van Vancouver naar Calgary.Heeft iemand dit al eens gedaan en is een week op Vancouver Island dan te lang?
Wij willen absoluut de Icefields Parkway doen.We houden erg van rust en ruimte,Geen grote steden en lange ritten.Heeft iemand een mooie route.Alvast bedankt Alie
Aangezien wij in juni/juli naar BC willen van mij de vraag:
Kan iemand mij informatie geven over het bezoeken van Winery’s in de buurt van Okanagan. of zijn er betere plaatsen hiervoor.
We willen graag een mooie bezoeken.
Kheb die raad hier al vaker gegeven, maar je gaat veel meer zien en beleven alls je van Whitehorse tot Vancouver rijdt. Zeker als jullie geen stedemensen zijn. Je gaat veel meer natuur zien.
In het gebied van Banff en Jasper enzo heb je veel mooie mountainbike routes.
Als je naar daar gaat, zou ik op voorhand vastleggen wat je er gaat doen, endat je meteen ook op de juiste plaatrs zit. Anders ga je er tijd en geld verliezen.
Je kan in plaats van B&B ook in hostels overnachten, daar ontmoet je altijd interessante mensen die je tips kunnnen geven over je reisroute…
Hoi,
normaal gesproken is een wereldstekker voldoende maar kijk eerst even op de oplader van het desbetreffende apparaat hier moet op staan 110-240 v meestal staat er dan ook 50-60 Hz op maar dat is minder belangrijk het wordt toch omgezet in gelijkstroom.
Nog makkelijker dan een (meestal vrij forse) wereldstekker: bij elke elektronicazaak verkopen ze platte “Amerikaanse” verloopstekkers. Kosten bijna niks en zijn lekker plat, ik heb er altijd een stuk of wat door m’n bagage verspreidt zitten.
Let inderdaad wel op de spanning, de meeste apparatuur kan tegenwoordig met alles tussen de 100 en 240V overweg, maar er zijn nog steeds uitzonderingen.
Gezien het plan in de eerste post zou ik kijken of je wat in de eerste dagen kan overslaan. Het stuk tussen Vancouver en Hope vond ik zelf niet echt boeiend, bij Hope heb je een leuk meer. Het stuk Kamloops is heuvelachtig en dan zou ik langer ik de rockies blijven.
Ben destijds in één keer van Golden naar Vancouver gereden, vanaf lunch tot laat in de avond. Maarja dan moet je wel lang in de auto willen zitten.
Vancouver-Kamloops duurt 4 uur en volgens mij Revelstoke-Kamloops een mooie 2 uur.