Wat te doen in en rondom Vancouver als je 1 week beschikbaar hebt.

Beste mensen,

Graag een advies op mijn volgende vragen.

Op 13 augustus komen we met een cruise vanuit Seward VS aan in Vancouver.
We hebben vervolgens een week de tijd om wat van Vancouver en omgeving te zien, we vliegen op 20 augustus terug vanuit Vancouver naar Nederland.

Dus er zijn minimaal 6 volle dagen beschikbaar.

Graag een advies wat te doen in de 6 dagen.

Alvast bedankt!

Ger

hoi Ger,

Vanaf Vancouver zijn de meest voor de hand liggende trips:

• Sea to Sky highway, Squamish, Whistler, bergen, gletschers, watervallen
  • Victoria op Vancouver Island, wel een aardige plaats, orca excursies
  • Tofino, Ucluelet op de west kan van Vancouver island, regenwoud, stranden, surfen, beer en/of walvis/orca excursies (of gewoon walvissen vanaf het strand zien als je mazzel hebt)

Alle drie is waarschijnlijk net te veel van het goede.

Je kan ook nog overwegen de grens over te gaan en bijvoorbeeld vanaf Victoria de ferry te pakken naar Olympic national park en dan weer terug via Seattle en/of North Cascades NP.

In Vancouver kan je je overigens ook prima een paar dagen vermaken. De vraag is vooral waar je zelf benieuwd naar bent.

Ik woon in Vancouver en ben vaak in de regio aan het hiken. Mochten jullie interesse hebben dan kan ik jullie meenemen voor een mooie hike in de bergen. Er zijn hier prachtige hikes met schitterende uitzichten voor hikers van alle niveaus.

Hoi Pieter,

Dank voor je reactie en tips.
Heb ze ter harte genomen en inmiddels besloten om ons te beperken tot Vancouver Island.
Planning;
13 augustus
Aankomst na Cruise in Vancouver, huur auto bij Alamo (hebben een depot bij de Cruise terminal, handig).
Hierna rijden naar Victoria en onderweg bezoeken van Butchart Gardens.
14 augustus
Hele dag voor Victoria
15 augustus
Rijden naar Tofino en daar rest van de dag verblijven en dan overnachten in Ucluelet (waar komt de naam overigens vandaan, iets van de Inuit?)
16 augustus
Hele dag voor Ucluelet en omgeving.
17 augustus
Terug naar Vancouver
18, 19 en 20 augustus
Bezoek Vancouver.

Als je nog tips hebt, ik houd me aanbevolen.

Ger.

Hoi Jeff,

Dank voor je aanbod.
Hoewel we niet zo’n hikers zijn zal ik zeker je aanbod in overweging nemen mochten we toch een tocht willen maken.

Groet,

Ger

Klinkt als een prima plan.
In 1 dag van Victoria naar Tofino rijden is een lange rit en daarna moet je ook weer terug naar Ucluelet. Het lijkt me meer relaxt om als je vanuit Victoria komt je te beperken op Ucluelet en dan de dag er na heen en weer te gaan naar Tofino, dan kan je onderweg nog wat stops maken voor uitzichtpunten of korte dan wel lange wandelingen in het Pacific Rim NP.
Als ik op wikipedia kijk zie ik: “Ucluelet means “people of the safe harbour” in the indigenous Nuu-chah-nulth (Nootka) language.”
Locals hebben het vaak over iets wat je in NL spelling uitspreekt als “joekie”, terwijl het dus eigenlijk iets is als “joekelillet”.
Misschien ten overvloede, maar ik veronderstel dat je op de terugweg vanaf Nanaimo de ferry pakt en niet weer helemaal naar Victoria rijdt? :slight_smile:

Dag Pieter,

Dank wederom voor je aanvullende tips.
Afstand Victoria - Tofino - Ucluelet is inderdaad fiks om op een dag te doen, en al helemaal als je ook nog iets wilt zien op die dag. Dus zal je advies ter harte nemen.

Goed ook dat je me er nog even op wees om terug te gaan vanuit Nanaimo, had ik nog niet aan gedacht in mijn enthousiasme

Groet,

Ger

Nu we besloten hebben om Vancouver Island aan te doen overwegen we om een korte stop te maken in Chemainus om wat muurtekeningen te bekijken.
Is iemand er voorheen geweest en is het interessant om te doen?

Zo ja is er ergens een route beschikbaar die je kunt lopen om een aantal van deze muurtekeningen te bekijken zodat je niet klakkeloos rond loopt?

Alvast bedankt voor reacties en tips.

Groet,

Ger

Ik ben er zelf niet geweest. Als ik een beetje google lijkt het er op dat er een route is uitgezet met gele voetstappen. Sowieso heb je in heel veel plaatsen in British Columbia visitor centers waar ze je van tips en kaarten kunnen voorzien, dus kan geen kwaad om daar even langs te gaan.