Tips tour vancouver island en vancouver

Beste forummers,

Na heel wat lezen op diverse fora en in de reisgidsen wil ik jullie graag onze tour voorstellen. We zitten wel met nog wat vraagjes…en twijfels.

http://forum.allesamerika.com/images/smilies/icon_rolleyes.gif

Vr 28/8: A’dam - Vancouver
Zat 29/8: Tsawassen: ferry naar Swartz Bay - bezoek Victoria en logeren Helms Inn
Zon 30/8: Victoria - Sydney: ferry naar San Juan Islands (Lime Kiln Park) orca’s spotten - Sooke
Ma 31/8: Sooke - Pacific Marine Circle Route: China Beach en Port Renfrew
Di 1/9: Sooke - Parksville stranden - Little qualicum Falls Park - mac Millan Provincial Park (Catedral Grove) - Port Alberni
Woe 2/9: port Alberni - Ucluelet
Do 3/9: Ucluelet - Pacific Rim Np - Tofino -Ucluelet logeren
Vrij 4/9: Ucluelet via higway 19A naar Campbell River (Painters Lodge?)
Zat 5/9: Campbell River - Strathcona NP - logeren Campbell river
Zon 6/9: Campbell R. - Port Hardy
Ma 7/9: Port Hardy (Seasmoke Whale Watching)- telegraph Cove
Di 8/9: cape Scott - Alert Bay - Port Hardy
Woe 9/9: Port Hardy - Nanaimo? (Ferry) - Vancouver
Do 10/9: vancouver
Vrij 11/9: Vancouver
Zat 12/9: Vancouver - A’dam

Wat vinden jullie van deze tour? Is dit haalbaar?

1. Van Sydney naar San Juan in 1 dag en daar orka’s kijken en dan logeren in Sooke? Hoe lang duurt de oversteek? De moeite waard, waar best orka’s kijken: Lime Kiln Park?
  2. Tips ivm logies altijd welkom.
  3. Port Alberni: de moeite om te overnachten of beter doorrijden naar Ucluelet? In Port A. Route naar Bamfield: wie al eens gedaan? Of beter de pakketboot: is dit interessant, ook wildlife te zien?
  4. Zijn de watervallen in Strathcona bereikbaar of enkel voor de zeer getrainde hiker?
  5. Idem voor hikes in het noorden Cape Scott?
  6. Vanuit het noorden terug naar Vancouver: enkel mogelijk via ferry in Nanaimo?

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom…let it roll

http://forum.allesamerika.com/images/smilies/wink.gif

Van Sooke naar Port Alberni is al een stuk rijden (en met veel mooie stops onderweg!). Ik zou hier echt de tijd voor nemen.
Ik vond Port Alberni niet echt de moeite waard te overnachten. Je zou ook tocht naar Sooke / Port Renfrew kunnen doen va Victoria in een dag. Hebben wij gedaan en was erg leuk. Toen zijn we dag erna in 1x naar Ucluelet gereden maar met heel veel stops onderweg, prachtig! Little Qualicum inderdaad een aanrader!

Verder vond ik (met mooi weer) fietsen huren in Victoria erg mooi. Stuk langs kust fietsen, eerste seals hebben wij toen al kunnen zien!

Hoop dat anderen je voor de rest kunnen helpen.

1 like

Hey Marije, Leuk dat je me deze tips even meegeeft.
Heb je ook tips voor leuke logies?