verlenging Victoria / Vancouver

Hallo,

Ik zit samen met mijn vriendin te kijken voor een rondreis door west canada in juli.
Nu vinden wij het altijd fijn om na zo’n rondreis enkele dagen te relaxen (met mooi weer) aan een strand of zwembad.
Nu las ik dat het in Victoria en Vancouver ong 25 graden is in juli.

Heeft iemand ervaring met een verlenging van de reis in een van deze steden?

Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt voor reacties.

Die temperatuur kan inderdaad wel kloppen, afgelopen jaar was het rond die tijd zelfs rond de 30 graden. Maar beiden zijn nu niet bepaald strandbestemmingen. Nu weet ik niet hoe jullie de rondreis gaan doen, maar wellicht is Okanagan Lake (bijvoorbeeld Penticton) dan een betere optie? Van hieruit is het nog maar 400km rijden naar Vancouver, en om te relaxen ben je daar naar mijn idee een stuk beter af.

Oke bedankt.

Zit te kijken voor een reis Vancouver / Prenticton / Revelstroke / Banff / Jasper / Clearwater / Whistler en dan weer naar Vancouver of nog door en via Vancouver island weer naar Vancouver.

Daar zit dus Prenticton tussen moeten we alleen eerst de andere kant op om aan het eind van de reis hier langs te komen.

De temp en regenval is denk ik te vergelijken met de zomer hier of niet?

Hallo,

Als je je vakantie wil eindigen met een paar relaxe dagen en strand dagen dan kan dat zeker in Vancouver. Er zijn een deel stranden stranden om van te genieten, het water kan misschien wel wat fris zijn…maar dat is aan de kust in Belgie en Nederland ook het geval. De temperaturen kunnen goed oplopen, maar dat is op voorhand niet te voorspellen. Meestal is het droog in de zomer, maar een paar dagen regen hier en daar zijn niet uitgesloten natuurlijk.

Een paar mooie strand locaties in Vancouver zijn de volgende:
Kitsilano Beach met een mooi strand en als het te fris is om het water in te gaan dan kan je genieten van 1 van de grootste openlucht zoutwater zwembaden dat verwarmd is: http://www.findfamilyfun.com/kitspool.htm

Verderop heb je Jericho Beach (een mooi zandstrand) en Spanish Banks wat ook een prachtig strand is en heerlijk om te wandelen bij laagtij, het water trekt heel ver terug zodat je ver het water in kan wandelen. Spanish Banks - Wikipedia

Er zijn ook nog wat andere stranden, maar dit zijn de voornaamste en de mooiste.

Ja, in de Okanagan Valley zoals Penticton is zeker zalig voor een strand vakantie. Daar is het meestal lekker warm en heb heb je de stranden bij de meren, maar dit is niet zo ideaal als je dat op het einde van je reis wil doen want je moet daarna nog terug naar Vancouver en dat is toch zo’n 4 uren rijden.

Veel succes met het beslissen!
Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile:

hm, vergeet niet dat je er in een gematigd regenwoud zit
in de zomer kan je dus pech hebben en dagen of zelfs weken aan een stuk in de regen zitten.

Maar meestal heeft de westkust vrij zonnige (zelfs zuiderse) zomers.
Bij Juneau en Angoon (in zuid-Oost Alaska) had ik vorig jaar 3 week achtereen niks dan zon. Twas er voor mij te warm,dat is niet iets dat je verwacht in Alaska.

Door bergen en eilanden kan het weer er locaal wel fel verschillen.

Weken aan een stuk regen is toch wel overdreven, zelfs in de winter regent het zoveel niet in Vancouver. Dat het soms dagen aan een stuk kan regen, neem ik aan…maar dan wel in de winter en niet zo vlug in de zomer. Ik woon ondertussen 10 jaar in Vancouver en tot nu toe zijn de meeste zomers altijd vrij droog geweest, vooral in juli en augustus. En zoals ik al zei, een paar dagen regen hier en daar in de zomer zijn zeker niet uitgesloten. Juni kan soms vrij nat zijn, maar dagen aan een stuk regenen doet het toch niet echt. Het is meer zo dat je bijvoorbeeld 's morgens heel wat regen kan hebben en dan tegen de middag is het droog of is het zelfs zonnig.

Victoria kan soms iets droger zijn dan Vancouver, maar een groot verschil is er toch niet echt. De westkust van Vancouver Island (Tofino en omgeving) daarentegen is dan weer vrij nat want daar zit je dus inderdaad in een gematigd regenwoud.

Groetjes,

klopt het dat het in Port HJardy een pak stormachtiger is en meer regent?

Dan kan zeker kloppen, ik ben niet zo bekend met die omgeving. Vergeet ook niet dat je bijna zo’n 500km van Vancouver af. Reis eens 500km in Europa, dan heb je meestal ook heel ander weer.

De persoon vroeg hier naar een mogelijke verlenging in Victoria of Vancouver…dus daar gaat het toch iets meer over dan over de rest van BC waar het in de zomer wel vochtiger kan zijn. Dat is niet verkeerd bedoelt en ik hoop dat je dat niet verkeerd opneemt, he! :hihi:

Groetjes,

1 like

bedankt voor de informatie.

Als jij het niet erg vind om nog 400 km te rijden waar zou jij dan heen gaan?
Vancouver of Prenticon?

gr