tickets naar vancouver in zomervakantie?

hallo allemaal!

twee jaar geleden ben ik een jaar naar australie geweest via een uitwisselingsorganisatie, nu wil graag in de zomervakantie naar canada, vancouver…een week of 6. ik vroeg me af hoe ik nu een goedkoop ticket kan boeken want heb daar weinig ervaring mee (eigelijk geen haha)

welke maatschappijen zijn het goedkoopst?
via waar vliegen is het goedkoopst, belgie, duitsland ofzo?
zijn er voldoende last minutes te boeken en scheelt dat heel veel of is het 't risico niet waard?

heeft iemand misschien nog andere tips?

ik raak helemaal in de war van alle verschillende sites die je bij google vind die allemaal zeggen dat de tickets bij hun het goedkoopste zijn… vind prijzen nu rond 900 1100 euro is dat normaal voor een retour in de zomer?

ik heb ook wel eens gehoord dat mensen die een ticket hebben gekocht dit doorverkopen omdat ze zelf niet meer gaan, waar kan ik zulke tickets vinden??

grtzz

marcellert :slight_smile:

Hoi Marcellert,

Verwacht je toch maar aan vrij hoge prijzen, want de zomer maanden (juli en augustus) zijn hoogseizoen en je betaaldt dan wel heel wat meer dan in andere maanden.

Tot nu toe heeft mijn familie (die regelmatig naar Vancouver komen om mij te bezoeken) altijd goede prijzen kunnen krijgen met Martinair of Air Transat. Deze vliegen rechtstreeks naar Vancouver vanuit Amsterdam, met Air Transat kan het zijn dat je een tussenstop maakt in Calgary (maar je blijft dan in het vliegtuig zitten). Mijn familie betaalde 2 jaar geleden 800 euro per persoon voor de maand juli, dus ik denk niet dat je het dit jaar goedkoper gaat vinden.

Stap eens een reisbureau binnen en vraag het eens na, soms zijn er goedkopere vluchten, maar dan zit met tussen stops in de VS of je kan op Seattle vliegen (op een 2-3 uren ten zuiden van Vancouver).

Veel geluk ermee!
Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile:

met tussenstops kun je vaak wel goedkoper reizen, let wel dat je langer bezig bent.
en het is misschien verstandig om een complete reis te boeken, omdat je anders problemen krijgt met je bagage…

Wat misschien wel kan is op Toronto vliegen en daar 1-2 dgn blijven en dan met Westjet of Aircanada naar Vancouver vliegen!

Wij vlogen trouwens voor ongeveer 600 euro naar toronto en terug vanaf vancouver in mei 2007!

Wat wil je trouwens allemaal gaan doen in de 6 wkn??

gr

Remco

Bedankt voor de reacties! das idd een goed idee via toronto :smiley:

remco, om je vraag je beantwoorden, ik heb een jaar in australie gewoond als uitwisselingsstudent en mijn gastbroer is dat hele jaar mijn vriend geweest, als suprise cadeau ga ik in een hele grote doos met een strik daaromheen voor zijn deur staan :P… zijn vrienden kwamen met dat idee…

heeft iemand nog ervaring met last minutes richting canada of is dat bijna niet te doen?
en waneer worden de last minutes echt goedkoop? een maand een week of echt een dag van te voren?

grtzz Marcella