Goedkoop enkeltje Calgary/Vancouver?

Heeyheey, ik ben voor mijn tussenjaar avontuur in in west-canada een beetje aan het rondneuzen voor vliegtickets. Ik weet nog niet precies wanneer ik ga, maar dat zal rond juli/augustus zijn en naar Calgary of Vancouver.

Ik hou die prijzen regelmatig in de gaten, maar het valt me op dat ze zo duur zijn. Ze liggen allemaal rond de 1000euro ( als het niet meer is…)
Weet iemand waar je je niet scheel betaald aan een enkeltje? :slight_smile:

Alvast bedankt

!

Juli augustus zijn natuurlijk de dure maanden voor vliegtickets.
Een one way ticket is altijd veel duurder, dus het simpelst is om gewoon een retourtje te kopen en je terugvlucht te “missen”.
meer info hierover op:

Air Berlin heeft goedkope tickets in de zomer naar Vancouver (rond de 300 euro incl.). Ik ben ook een keer goedkoop met Air Canada vanaf London Heathrow gevlogen. Vaak ben je goedkoper uit als je ergens overstapt, dus geen directe vlucht.

Ik heb trouwens nog geen ticket gevonden met overstap die goedkoper is dan direct vliegen. Waarschijnlijk komt dat omdat er vanaf Amsterdam rechtstreeks naar Vancouver wordt gevlogen. Zowel KLM als Air Transat. Buiten het hoofdseizoen kost KLM 700/800 euro voor retour en i het hoofdseizoen kost Air Transat iets meer dan dat en KLM nog meer.

De enkeltjes van Air Transat zijn goedkoper dan retourtjes, dus het kan wel (tenzij ze het hele prijzensysteem dit jaar hebben omgegooid).

Air berlin is idd erg ‘‘goedkoop’’ Die hou ik dus ook maar in de gaten :stuck_out_tongue:

Aer Lingus verkoopt enkeltjes en Icelandair ook. Ik ben zelf met Aer Lingus op Boston gevlogen en 2 weken rondgereisd in Oost Canada en de VS. En vanaf Boston gevlogen naar Vancouver. Was in totaal denk ik €600 kwijt. Wat ik heb gemerkt is dat het goedkoper was om weer vanaf Boston naar Vancouver te vliegen, dan vanaf Montreal, Toronto of Quebec.
Misschien kun je iets vinden op www.kayak.com
Succes iig!

Hey Flaaf,

Ik ben zelf ook van plan om begin eind juni/begin juli richting oost Canada te vliegen. Heb je al een goedkope vlucht naar Vancouver/Calgary gevonden?

Enkeltjes Europa - Noord Amerika zijn bij de meeste maatschappijen inderdaad haast net zo duur als retourtjes. Waarschijnlijk ben je goedkoper uit door een retour ticket te kopen en de retourdatum later te wijzigen, hiervoor betaal je meestal $100,- wijzigingskosten (wel even de voorwaarden bekijken voor het ticket of je ticket deze wijzigingsoptie toestaat!).

Als je jouw retour datum al wel weet, maar nog niet kunt boeken omdat deze te ver weg ligt, kun je het beste even contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij. Meestal kun je jouw retourdatum dan al doorgeven en op het moment dat de retourdatum boekbaar wordt kun je je retourvlucht meestal kosteloos verzetten.

Daarnaast, check even de verschillende vliegticket websites. Zelf gebruik ik meestal: Cheap Flights, Airline Tickets & Airfare Deals | KAYAK Zelf vind ik meestal vluchten met een tussenstop die vaak (stukken) goedkoper zijn dan een rechtstreekse, gewoon omdat er veel meer keuze is.

Ook goed om te weten is dat een ticket met vertrekdatum midden in de week, bv. woensdag meestal het goedkoopst is. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat als je je ticket op een dinsdag boekt je de beste kans hebt op een voordelige prijs!

Hoi,

Ik vlieg op 31 mei voor 350 euro van amsterdam naar vancouver, een enkeltje welteverstaand met AIR transat, heb wel al een zeker een maand geleden geboekt…

1 like

je kan ook kijken op Orbitz. Dit is een Amerikaanse site waar je met dollars betaald.
Scheelt al gauw een paar honderd met de sterke Euro van vandaag.
Zorg alleen wel dat je eerste vlucht begint vanaf AMS.
Ik vlieg in augustus met BA via LHR met 2 personen heen naar Calgary en terug vanaf Vancouver voor ca €1300,-