Tickets Calgary

Ik zou heel graag advies krijgen over het volgende.
Mijn vriendin en ik willen tickets boeken voor onze heenvlucht naar Calgary (1e week juli) en terug Calgary-Amsterdam begin november. Nu hebben we tickets (directe vlucht zowel heen als terug) voor 1000euro p.p.
Mijn gevoel zegt dat in januari de ticketprijzen gaan stijgen maar een vriend van me beweerd dat we moeten wachten met boeken tot februari omdat de prijzen dan juist omlaag gaan.
Iemand enige ervaring hiermee? We willen we graag een directe vlucht omdat we beiden niet echt helden zijn met vliegen en 3 keer stijgen en landen lijkt me niks…:slight_smile:

Alvast ontzettend bedankt.

Juli valt waarschijnlijk in 't hoogseizoen, dus kijk 'ns naar ticketprijzen als je nog in juni vertrekt.
Verder zou ik niet op een paar tientjes letten als je maar liefst 'n half jaar gaat reizen. Ga gewoon voor het comfort van rechtstreekse vluchten met 'n comfortabele maatschappij (KLM heeft eigen schermpjes, Airtransat niet)

Ja zo denk ik eigenlijk ook, maar ik zou het zonde vinden als dezelfde vlucht over 2 maanden 200 euro p.p. minder zou kosten :wink:

Verder wil ik inderdaad gewoon redelijk comfort hebben en zo kort mogelijk onderweg zijn… Helaas start mijn verlof op het werk pas 30 juni dus vliegen in de die maand wordt krap.

Er zijn geen echte regels voor vliegtickets boeken, zeker voor de zomermaanden. Geen enkel jaar is 100% hetzelfde, want bij iedere maatschappij is er een team dat constant nieuwe prijzen maakt. De criteria voor de beslissingen zijn mistig.

Tijdens het laagseizoen kun je vaak op aanbiedingen inspringen (zoals de WereldDealWeken), maar ik dacht dat die net zijn afgelopen.

Over het algemeen bij KLM: de langer je wacht, des te meer je zult moeten betalen.

AirTransat wil nog wel eens tegen het einde de laatste onverkochte stoelen voor ‘weinig’ weg doen.

Apart, ik had een aantal maanden terug een reactie geplaatst op dit forum in een soortgelijk topic. Als ik de email notificatie terug zoek blijkt de link niet meer te werken. @Jurjen, kan jij toevallig zien of en zo ja waarom deze verwijderd is?
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=119122&goto=newpost

Ik had alle mails van Air Transat doorgezocht op ticket prijzen, volgens mij was mijn conclusie dat je wanneer je zeg 4-5 maanden van te voren boekte voor bv Vancouver je rond de 600-700 uitkwam, terwijl het 1,5 maand tot zeg 2 weken van te voren slechts 409 euro was.

Ik heb twee keer met air transat gevlogen (beide keren heen op vancouver, terug vanaf toronto) en in beide keren met volle tevredenheid.
Ik weet niet of ze in november nog vanaf calgary vliegen trouwens.

Hmmz… Da’s maf, ik krijg ook de melding dat dit topic niet bestaat. Als het is verwijderd (zou niet weten waarom iemand dat zou doen), zou ik het op z’n minst alsnog moeten kunnen zien als beheerder.
Het enige wat ik dan kan bedenken is dat het topic is samengevoegd met een andere, maar ik kan geen bericht van je terugvinden dat rond die tijd is geplaatst en dat met vliegtickets te maken heeft. Assez bizarre!

Ik zocht in eerste instantie in al mijn eigen berichten maar kwam niks tegen. Ik heb meerdere email notificaties van 17 augustus 2011, inclusief 1 nav een post van jou in dat topic ( “Vlucht boeken” ).

Ik kan me ergens nog voorstellen dat als de topicstarters account is verwijderd dan ook alle topics gepost door die account verdwijnen. Wel een beetje irritant, je moet bijna je eigen posts lokaal gaan opslaan als je er nog eens naar wilt verwijzen :wink:

Tnx voor het checken iig.

Als accounts worden verwijderd, blijven topics gewoon staan. Alleen het profiel verdwijnt (kan dus niet meer op de naam klikken), de naam wordt weergegeven als een gastaccount.