Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een ticket. Ik wil eind juli/begin aug van Amsterdam naar vancouver vliegen en begin februari dan terugvliegen vanaf toronto. Waar hebben jullie je ticket geboekt?
Hoi Petra
Ik heb hem bij Jan Doets in Heerhugowaard geboekt, ik vlieg met Canadian Airlines. op 18 April naar Vancouver en op 10 november terug.
Volgens mij maakte het niet uit bij welk reisbureau ik mijn vlucht boekte. Je krijgt bij canadian airlines wel korting als je onder de 21 bent.
Succes,
Jelle Jonker
Ik heb geboekt bij air transat
Zelf vond ik dit erg voordelig. 460 euro voor het kale vliegticket, retour.
Overigens moet je wel rekening houden dat dit bedrag nog wel hoger wordt door verzekeringen, belastingen en brandstoftoeslagen.
to Erik J, ik heb airtransat gesproken maar die vliegen in jan/feb/maart niet terug dus die valt af. jelle jonker…heerhugowaard…ik kom uit omg. heerhugowarad vandaan…jij ook?
Ik wil niet bij een reisbureau boeken omdat daar altijd kosten bovenop komen en je het net zo goed zelf kan regelen. Britisch airways heeft tickets voor 560 incl. dus dat ziet er gunstig uit, wel rekenen zij ong. 100 euro voor een datumwijziging maar 660 incl. vind ik dan nog een goede prijs…
Met Canadian airlines ga ik denk ik ff zelf contact opnemen, wat op hun site krijg ik hele dure prijzen (doordat ik van andere haven wil terugvliegen) terwijl heel veel sites waar ik mij data op invoer CA als goedkoopste aangeven.
Bedantk voor de reacties en Jelle ik ben benieuwd of je ook uit omg. h’waard kom of gewoon daar heb geboekt vanwege hun goede naam.
By the way wat betekenen die eBux points???
Petra,
Zoals jij zegt bij British Airways: een datumwijziging kost bij de meeste luchtvaartmaatschappijen 100 dollar, maar dit betekent alleen een datumwijziging en geen wijziging in plaats van vertrek of aankomst.
Waar ik zelf op uitkom qua de goedkoopste maatschappij van Amsterdam naar Vancouver en dan vertrekken vanaf Toronto naar Amsterdam is United Airlines… 695 euro voor de verschillende aankomst- en vertrekplaats, alle taxen etc. inbegrepen
mensen kijk op ATP.nl
ik heb dezelfde reis. heenreis: Vancouver- terug van Toronto.
voor maar 542,-
succes!
Ligt er wel aan in welke periode jij reist en hoelang jij wegblijft.
Een ticket die 1 maand geldig is, is goedkoper dan een ticket van 3 maanden en die is weer goedkoper dan een ticket van 6 maanden.
En 542 euro, is dit in of exclusief alle belastingen ? Ik werk het liefst met totaalbedragen van wat ik uiteindelijk moet betalen.
Mijn ‘goedkope’ tickets voor de Indonesische binnenlandse vluchten koop ik altijd in Indonesie, en niet in Nederland want SOTO (Sold Outside Ticketed Inside) is altijd duurder dan SITI (Sold Inside Ticketed Inside)
Mn tcket AMS-JKT of tickets in het algemeen (Internationaal) schaf ik meestal aan op een paar gronden, is een 3 maands of 6 maands ticket, flexibel; geen gezooiemieter met bijbetalen ed. Vaak kleeft er het eea aan ticket: maatschappijen adverteren met prijzen, die gebassert zijn op winst belang; een maatschappij adverteert bij voorbeeld met een tarief van 100 euro, maar er zijn maar voor dit tarief alleen twee of drie plaatsen, vaak zelfs nul ! En dus is de betreffende tariefklasse dichtgegooid en bestaat 't geadverteerde product niet in de geadverteerde prijsklasse. Ik wil enige zekerheden hebben, als ik een date flight change wil dan moet die zo uit te voeren zijn zonder al teveel susah. Met de Garuda is het mooi, Executive + status, jammer dat ze niet meer op AMS vliegen, bij de KLM ben ik sinds kort een blauwe vogel (blue wing)
Ongelooflijk off-topic, maar bedankt voor de 100 Vanua…
Ik zou je zo mijn hele vermogen terug willen storten ![]()
Off-topic idd…!
Sure no worries Igor; paar puntjes erbij ![]()
Trouwens, ik ben wel een beetje afgedwaald, los van het feit dat dit off-topic is…ik zit gewoon in Canada…ipv Indonesie
Einde off-topic
Ik verblijf nu 6 maanden in Canada, en heb de ticket voor dat bedrag incl. alle belastingen gekocht! Ik heb mijn reis niet in het hoogseizoen geplant.
Dan is het inderdaad niet duur!! :jeez:
Een vertrek in juli/aug. is natuurlijk wel een dure maand om een leuk ticket te bemachtigen.
Bedankt
Misschien een domme vraag, maar is het ook een optie om een enkele reis te kopen en dan voor de terugreis ook weer een enkele reis te boeken?
Of ben je dan veel duurder uit?
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme opmerkingen:yes:
Vaak ben je dan duurder uit, zeker als je aankomst en vertrekplaats hetzelfde zijn. In jouw geval kom je aan in 1 plaats en vertrek je van een andere en dan kan het schelen door bijvoorbeeld met 2 verschillende maatschappijen te vliegen. Ik zou het gewoon navragen cq. uitzoeken wat de goedkoopste tarieven zijn hoewel vertrekken in augustus altijd dure prijzen met zich meebrengt.
Succes
Igor
Ik heb een ticket voor 3 maanden en totaal 390 euro betaald, inclusief alle toeslag, belasting etc.
Maar ik ben naar Toronto gevlogen en vlieg ook weer terug van Toronto.
Kijk eens op vliegtickets.nl.
Hallo!
Ik heb net te horen gekregen dat ik begin volgende maand als au pair naar Vancouver mag komen. We hebben afgesproken dat ik eerst 3 maanden
daar blijf en evt dan verlengen. Maar is het makkelijk om je ticket te verlengen? Kan dat uberhaupt?
Hebben jullie verder nog tips??
Ik heb er zooo’n zin in maar hoop niet dat ik iets over het hoofd ga zien
door mijn enthousiasme ![]()
Groetjes Ingrid
hey,
het is inderdaad mogelijk om je vertrekdatum van je vliegticket te kunnen wijzigen, dat is meestal tegen betaling! In elk geval moet het in de voorwaarden staan van je ticket.
Ik ga ook naar Vancouver, begin juli…maar voor mijn ticket is de vertrekdatum niet te wijzigen, dat was de voorwaarde voor mijn tickterprijs.
In elk geval als je nog een ticket moet boeken, zal je goed moeten kijken of je voor dat ticket, je vertrekdatum kunt wijzigen.
Mazzel.
Dutchbear
Eeej ik heb nu een ticket van Marinair kunnen bemachtigen waarbij het voor 100 euro mogelijk is om de datum te wijzigen. Prima!
16 juni ga ik die kant op! Wel spannend hoor… ![]()
Veel plezier in Vancouver!
Groetjes