In november 2013 wil ik met een vriendin/studiegenoot 15 dagen naar Canada, in gastgezinnen.
Waarschijnlijk wordt het richting Vancouver.
Is het handig om dan nu al te boeken voor November, of moet ik nog een aantal weken/maanden wachten?
Voor Vancouver is de goedkoopste ticket nu voor 691 euro. Terwijl je in September (en Maart, April, Mei, Juni) voor zo’n 560 euro vliegt…
Ik gebruik Skyscanner.nl om te vergelijken.
Wat is het slimste?
Dat is “The Million Dollar Question”.
Ik heb het antwoord nog nooit gevonden. Ik boek als ik een prijs vind, waar ik me wel in kan vinden. Kijk daarna ook nooit meer of het goedkoper of duurder is geworden.
Veel sites bekijken en vergelijken en op zeker moment de knoop doorhakken dus.
Als je een credit card hebt kun je Travelocity.ca eens proberen. Die is soms goedkoper op exact dezelfde tickets. Verder hanteer ik zelf ook altijd de methode van luongo: vroeg boeken en niet meer kijken naar de prijzen.
Ik ben zelf iets geduldiger geworden… heb ook wel eens gemerkt dat het later boeken voordeliger kan zijn dan heel erg vroeg. Volgens mij is er geen specifiek voordeel aan vroeg boeken.
ik ga in juni weer maar ga vanaf nu zo’n beetje de boel in de gaten houden. Boeken waarschijnlijk ergens in april of zo.
November is waarschijnlijk duurder omdat het dichterbij de kerstvakantie zit.
Of ticketprijzen stijgen of dalen hangt van de maatschappij af. Het is tamelijk koffiedikkijken. Als je met KLM wilt vliegen, kun je kijken of er ergens in het voorjaar nog een aanbiedingenperiode komt (schrijf je in voor de nieuwsbrieven), maar los daarvan zullen ticketprijzen niet echt meer dalen.
Oke! Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels liggen de prijzen voor mijn reisperiode zo’n 40 euro lager, dus het loont wel om te wachten. Nu is het goedkoopste ticket 652 euro. Dan heb je echter wel een redelijke lange reistijd. Vliegen met KLM hoeft voor mij niet, directe vluchten ook niet… Reacties zijn nog altijd welkom.
Inderdaad, via IcelandAir kan het ook nog weleens goedkoop zijn. Echter, voor onze reisperiode (nog?) niet. Onze reisperiode is nu 14/15 oktober - 31 oktober/1 november.
Kijk wel uit met die “goedkope” vluchten. Ik zag er op skyscanner eentje staan via Chicago, waarbij je op de retourvlucht op O’Hare slechts 45 minuten overstaptijd hebt. Dat is onmogelijk, haal je nooit van zijn leven.
Nee, inderdaad. Een uurtje op Londen Heathrow wordt em dan vaak ook niet. Maar stel dat je hem mist, zijn de kosten voor overboeken en dergelijke dan voor jezelf? Wat zijn die kosten eventueel? Ook als het buiten jouw ‘schuld’ om is?
Vorig jaar is mijn moeder hier geweest van half okotber tot eind oktober en ze vloog met KLM rechtstreeks van Amsterdam naar Vancouver. In april/mei waren de tickets rond de 700-750 euro, in juni waren ze rond de 700 euro in juli waren de tickets rond de 900 euro en in augustus zakten deze naar 650 euro. Dus ik zou bijna voorstellen om te wachten tot ergens in augustus. Ik heb het gevoel dat als je zo’n 2-3 paar maanden voor de datum die je kiest om te vliegen de beste prijzen vindt.
Wij wachten zelf ook meestal tot zo’n 2-3 maanden voor vertrek voordat we een vlucht boeken.
Als de overstap niet te halen is en het wordt toch zo aangeboden, mag de aanbieder er voor opdraaien. Maar Skyscanner heeft geen medewerkers op de luchthaven, dus je kan fluiten naar ondersteuning. Als Skyscanner een combinatievlucht aanbiedt van de airline (dus bijv. KLM biedt het hele traject zo aan met de overstap en SkyScanner verkoopt 'm alleen door), dan moet de airline zelf kostenloos een nieuwe vlucht voor je regelen. Idem als de eerste vlucht vertraging oploopt, dan moet de airline ervoor zorgen dat je toch op bestemming aankomt.
Maar zoals altijd: recht hebben en recht krijgen zijn twee hele verschillende dingen en je moet soms stevig in de schoenen staan om iets voor elkaar te krijgen.
Dat zijn het soort discussies waar je niet in terecht wilt komen. Zeker niet in de VS. Heb je bovendien een vlucht met twee stop-overs en je mist de eerste ben je voor de tweede ook gegarandeerd te laat en heb je opnieuw een probleem. En dat allemaal om €50 - € 100(?) te besparen.
Ha, oke, super bedankt voor jullie tips.
Tsja, een student kijkt zeker wel op 100 euro.
Dat is veel geld.
Maar je hebt gelijk, we gaan ook zeker niet voor 2 overstappen.
En we willen minimaal 1.5 uur overstaptijd (liefst 2 uur).
Maar hier heb ik echt iets aan. Fijn!
€ 100 is veel geld. Ook voor mij. Als ik het kan besparen zal ik het zeker niet nalaten. Daar ben ik nu eigenlijk ook mee bezig voor mijn a.s. reis naar Vancouver Island, maar de vlucht(en) wil ik zo ontspannen en “saai” mogelijk :slapen: doorkomen en als dat een paar tientjes meer kost heb ik dat er wel voor over.
Hou op grote luchthavens als Chicago en London maar rekening met minimaal 2 uur (liefst meer) overstaptijd. Dat is al krap, zeker als je bij de start al een kleine vertraging oploopt.
Succes met het uitzoeken. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Oke, ja, ik hou ook wel van safe. Dan gaan we voor de 2+ uur, maar we proberen een overstap in de VS al te vermijden i.v.m. voorgenoemde reacties.
Op het moment zoek ik wel via Skyscanner, maar vervolgens zoek ik ‘dezelfde’ vlucht via de site van de maatschappij. Dat geeft mij ook een wat veiliger gevoel. Vaak is het dan ongeveer dezelfde prijs. Ik wist niet dat Skyscanner ook vluchten inkoopt.
Ik vroeg me ook nog even af, is het ‘leuk’ om te landen/op te stijgen vanaf Chicago/New York bijvoorbeeld. Zie je dan nog iets van die steden? Lijkt me nl. best gaaf om ‘tussen de wolkenkrabbers’ te vliegen. Maar waarschijnlijk heb ik nu een beetje een romantisch idee van die steden in m’n hoofd?
Hoi allemaal.
Ja hoor, we zijn nog steeds aant wachten en rondkijken!
En in eens zijn de prijzen in de periode 14-31 oktober nog eens 40 euro gezakt.
Nu 611 euro p.p retour.
Echter… Via Chicago! Er staat op de heenweg 4 uur overstap tijd (wel verandering van Terminal) en op de terugweg ruim 5 uur overstap tijd.
Is dit haalbaar? We zijn zowel heen en terug dik 17 uur kwijt.
Maar dat is ons grootste probleem niet, die lange reistijd.
Advies?
Nog even wachten en je vliegt gratis>>>
4 uur en 5 uur overstaptijd is wel te doen, ook als je in Chicago naar een ander terminal moet. Daar hebben ze een snelle monorail voor.
Joehoe! De tickets zijn geboekt! Voor 637 Euro p.p. hebben we nu via Lufthansa.com geboekt. We vliegen nu ruim 13 uur heen, en ruim 14 uur terug. Beide via Frankfurt! Met ruim 2 uur overstaptijd. Volgens ons dus echt prima vluchten, voor een goede prijs! Bedankt voor jullie tips e.d.