Cavok
26 februari 2011 om 16:25
329
Ik quote even wat ik heb geschreven in het topic ‘Goedkoop enkeltje Calgary/Vancouver?’ in het Canada Reiscafe forum, aangezien dit antwoord o.a. ook jouw vraag beantwoord:
Enkeltjes Europa - Noord Amerika zijn bij de meeste maatschappijen inderdaad haast net zo duur als retourtjes. Waarschijnlijk ben je goedkoper uit door een retour ticket te kopen en de retourdatum later te wijzigen, hiervoor betaal je meestal $100,- wijzigingskosten (wel even de voorwaarden bekijken voor het ticket of je ticket deze wijzigingsoptie toestaat!).
Als je jouw retour datum al wel weet, maar nog niet kunt boeken omdat deze te ver weg ligt, kun je het beste even contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij. Meestal kun je jouw retourdatum dan al doorgeven en op het moment dat de retourdatum boekbaar wordt kun je je retourvlucht meestal kosteloos verzetten.
Daarnaast, check even de verschillende vliegticket websites. Zelf gebruik ik meestal: Cheap Flights, Airline Tickets & Airfare Deals | KAYAK Zelf vind ik meestal vluchten met een tussenstop die vaak (stukken) goedkoper zijn dan een rechtstreekse, gewoon omdat er veel meer keuze is.
Ook goed om te weten is dat een ticket met vertrekdatum midden in de week, bv. woensdag meestal het goedkoopst is. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat als je je ticket op een dinsdag boekt je de beste kans hebt op een voordelige prijs!
1 like