Van lastige liefde naar heeeele lastige liefde

Na een kleine week hier op het forum meegelezen te hebben lijkt het me toch wel fijn om ook mijn verhaal hier te posten. Ik ben afgelopen dinsdag teruggekomen van 11 heerlijke dagen turkije. En hetgeen wat ik absoluut niet voor mogelijk had gehouden is gebeurd… ik werd verliefd! Vanwege de vooroordelen (die ik zelf immers ook had) kan ik mn verhaal niet aan veel mensen kwijt vandaar dat ik na wat zoeken op internet op dit forum terecht kwam.

Vanwege de privacy gegevens gooi ik de namen en plaatsnamen wat om maar laten we het erop houden dat ik tijdens mijn laatste 4 dagen vakantie op een boottocht C heb ontmoet. De avond ervoor had hij ons al aangesproken en al voordat hij zn mond opendeed was ik al verkocht! En natuuuuurlijk wilde ik mee met de boottocht! J Het was al direct duidelijk dat hij wat verlegen was, of rustig of mysterieus. In ieder geval niet iemand van de mooie praatjes, maar dat maakte hem juist leuk! De volgende ochtend zijn mijn vriendin en ik dus op de boot meegegaan, C was daar druk aan het werk en heb hem maar 2x kort gesproken maar we hebben nog wel wat glimlachjes uitgewisseld. Op de boot deed E het ´commentaar´ en bij elke stop wat de bedoeling was, dit was echter allemaal in het Turks (90% van de passagiers was Turks), hij kwam vervolgens bij mij steeds persoonlijk langs om even de uitleg in het engels te doen, E had kennelijk een oogje op mij. Aan het einde van de toer was het ook E die vroeg of wij later nog wat gingen doen, wij zaten echter de nodige km´s van het stadje af dus E stelde voor om ons die avond te komen halen. We waren inmiddels alweer over de helft van onze vakantie heen en hadden echt nog niets meegemaakt dus dit leek ons wel een leuke afleiding!
Later die avond kwam E dus inderdaad ons ophalen en tot mijn grote verrassing bracht hij C mee J
We hebben echt een topavond gehad! E kwam er als snel achter dat mijn interesse bij C lag dus die is vervolgens maar werk van mijn vriendin gaan maken. Na het uitgaan zijn we teruggegaan naar de boot en hebben daar een paar uur zitten kletsen met zijn 2en en het was inmiddels al vroeg in de ochtend en meneer had nog steeds geen enkele actie ondernomen om me te kussen terwijl hij duidelijk wel geïnteresseerd was! Dus op een gegeven moment heb ik mijn ego maar opzij gezet en hem maar gevraagd of hij nog plannen had om me te kussen… En gelukkig had hij die J Het was echt geweldig! Maar het was alweer erg vroeg in de ochtend en zij moesten al snel weer aan het werk dus we namen alweer snel afscheid.
Helaas was de klik tussen E en mijn vriendin niet zo groot en zat er geen dubbel date meer in maar ik wou C nog wel erg graag zien en gelukkig dacht hij er ook zo over J Hij kwam me dus diezelfde avond alweer ophalen (regelde een lift van vrienden) om wat te gaan drinken. Het was een zaterdagavond en eigenlijk hadden we geen zin in de volle clubs, we zijn toen dus bij hem op het balkon gaan zitten en hebben daar weer de hele avond zitten kletsen en zoow schattig hij was nog even snel bij de avondzaak gestopt om mijn favoriete drankje te halen en snoep, chips en nootjes die hij in bakjes neerzette… nadat alweer de halve nacht voorbij was en ik weeeer op mn kussen aan het wachten was, was hij het nu wie vroeg of hij me mocht kussen J Ik heb echt nog nooit zo´n jongen meegemaakt geloof ik, zo respectvol en zo rustig, de jongens die ik hier ken hadden allang meer geprobeerd maar hij dus totaal niet. het was hem dus niet om de sex te doen en hij stond er elke keer weer op om de drankjes en de taxi terug naar het hotel te betalen (die prijzen waren belachelijk…50lr)

Overigens zaten wij in een redelijk luxe gedeelte van turkije waar alle rijke turken zelf ook op vakantie gaan, de boot was van hem en zn ouders dus ik denk dat hij voor turkse begrippen best goed verdiend. Hij is zelf ook maar half Turks en geen praktiserend moslim… ik weet niet of deze achtergrond informatie er wat toe doet maar dacht ik zeg het er allemaal bij want er komt nog een staartje aan mijn verhaal… :wink:

Maar goed, na deze avond nog zo´n geweldige avond gehad en toen was het dus echt tijd om te gaan… het stomme vliegtuig naar NL was alweer op ons aan het wachten. We hebben eigenlijk weinig afspraken gemaakt, we hadden elkaars nummer dus zouden gewoon nog contact houden en verder zien we het wel. Ik was ook echt van plan om hem te vergeten maar toen ik zag dat ik nadat ik was geland al een smsje had van hem maakte mijn hart toch wel weer even een sprongetje J

Eenmaal hier in Nederland werden de smsjes steeds heftiger en de conclusie voor beide was toch ook wel dat we elkaar meer dan leuk vonden…
So far so good… tot gisteren dus, ik kreeg een smsje binnen en al voordat ik ´m had gelezen wist ik dat het slecht nieuws was. Een ontzettend lange sms waarin hij liet weten dat hij me echt iets moest vertellen… zijn vader heeft hem 4 jaar geleden met een meisje laten trouwen dat hij toen nog niet eens kende. Hij heeft geen gevoelens voor haar en wil zelf het liefst ook zo snel mogelijk uit het huwelijk stappen. Ze leven langs elkaar heen en hij geeft aan nu verliefd op mij te zijn geworden wat het allemaal nog moeilijker maakt. Het speet hem dat hij het me niet eerder had verteld maar hij wist zelf ook niet zo goed wat hij er mee aanmoest en wist ook niet dat hij ook deze gevoelens zou krijgen.

Ik was natuurlijk wel in shock, dit had ik niet verwacht. Maar het verklaarde wel een beetje zijn terughoudendheid in het begin en hij had ook de makkelijke weg kunnen kiezen en me nooit wat hoeven vertellen en me aan een lijntje kunnen houden. Ik had er toch nooit achter kunnen komen.
Nu wil hij me erg graag nog een keer zien en heeft voorgesteld om volgende maand samen een aantal dagen naar Istanbul te gaan om te zien of er verder nog wat is tussen ons. Ik zou hem dolgraag willen zien maar ik weet zeker dat als ik dit verhaal aan mijn omgeving vertel dat ze me voor gek verklaren! Ben niet alleen verliefd op een turk, meneer is nog getrouwd ook, mn ma krijgt een hartverzakking :wink:
Uit het meelezen op dit forum heb ik al ontdekt dat jullie een stuk nuchterder naar dit soort dingen kijken dus daarom hoop ik dat jullie mij wat advies kunnen geven…

Van het huwelijk weet ik nog niet echt het fijne, het hoe en waarom want ik weet het pas sinds gisteren en we hebben nog wel het nodige gesmst maar het bespreken doe ik toch liever over de telefoon maar dat gaat morgen waarschijnlijk pas lukken. Het enige wat ik weet is dat hij iets in mij los heeft gemaakt wat ik nooit eerder voo rmogelijk had gehouden…

Miss Kitty wat een verhaal zeg…leuk begonnen, maar helaas is het einde wat minder. Ik zou zeggen kap het hele verhaal af en begin ook niet aan die trip naar Istanbul. Vergeet niet dat al met al scheiden daar een stuk moeilijker ligt dan hier…en hij zijn ouders niet zo snel zal teleurstellen door van zijn vrouw af te gaan. Of er nou wel of geen gevoel bij zo’n vrouw bijkomt…ze zullen hun ouders echt niet zomaar teleurstellen. Sterkte met het nemen van je beslissing.

Misskitty, spijtig genoeg moet ik Angel gelijk geven … hij kan wel zeggen dat hij wil scheiden, maar als zijn familie hem heeft doen trouwen, zal scheiden er niet inzitten, dan wordt hij door zijn familie verstoten, daar durf ik men hand voor in het vuur steken… En familie is en blijft het belangrijkste in het leven van een Turk …
Ik geloof goed dat die jongen nu gevoelens heeft voor jou, maar om zijn vrouw in de steek te laten … hmm, ik heb zo mijn twijfels meid …

Hoe kan hij al zo snel weten dat hij zijn huwelijk wil opgeven voor iemand die hij eigenlijk ook nog maar net kent ??

Sterkte!! Maar ik zeg ook nog steeds : volg je hart :wink: wij kunnen je enkel goede raad geven, wat je ermee doet is je eigen keuze!! xx

Misskitty ik kan je alleen mijn eigen ervaring vertellen. Ik ging ook om met een turkse jongen en dat al enige maanden. Vanaf het 1e moment heeft hij mij verteld dat hij niet vrij was om te kiezen…Zij noemen dat geen uithuwelijking…maar ze worden zogezegd met lichte dwang gestuurd om met iemand te trouwen die de ouders belieft. Ook mijn ex kwam niet uit een streng gelovig gezin, maar zijn wel heel erg trouw aan hun cultuur. Uiteindelijk heeft hij afgelopen april met mij gebroken…terwijl ik zo zeker wist dat heel veel om me gaf…en dit nog steeds doet. Maar geloof me…ze zullen zich echt niet snel tegen hun ouders keren.

welkom miss kitty op dit forum! Blij dat je ons gevonden hebt… al is het voor een minder leuk verhaal.
**
Ik lees een aantal reacties en kan helaas niks anders doen dan te bevestigen, dat deze jongens alles voor hun ouders doen, dus idd ook trouwen. En al zou hij willen scheiden, zal hij eerst moeten wachten tot zijn vader en moeder zijn overleden. (daar komt het eigenlijk op neer) want tegen de wil en wet van ouders gaan ze vaak niet, want weten idd de consequenties. dat is uit de familie worden gezet.
**
Maar stel, hij is bereid om een relatie met jou te beginnen, naast zijn huwelijk. Wil jij dat ook, ben jij bereid om altijd zijn bijvrouw te zijn, want dat ben je.
**
Het klinkt allemaal super hard aangezien je verliefd bent en ook echt verliefd en een super tijd met hem hebt gehad, maar dit is de werkelijkheid. Laat het tot je doordringen wat hij gezegd heeft, wat wij je zeggen, maar bovenal wat je zelf uiteindelijk wilt! Want ook ik ben er van overtuigd dat hij niet gaat scheiden ook al voelt hij niks voor haar en is hij gek op jou. Dit wordt van hem verwacht en dat zal hij dan ook doen. Waarom je dat weten kan, is omdat hij al met haar getrouwd is! Anders kan je nog zeggen het hoeft niet zo te zijn dat hij naar zijn ouders luisterd, maar dat heeft hij wel gedaan.
**
*Het spijt me dat we geen leuker nieuws voor je hebben, maar misschien zijn er wel mensen die er een totaal andere kijk op hebben. *
**
Mijn advies is ga niet naar istanbul, want als je daar geweest bent is er geen weg meer terug… want nu ben je verliefd, maar dan wordt het houden van!
**
heel veel sterkte, jammer dat je je verhaal niet kwijt kan in je omgeving, maar onthoudt wij zijn hier altijd voor meiden/vrouwen zoals jij! om te luisteren naar je verhaal, mee te leven met je gevoel en proberen uit ervaring je advies te geven!

bedankt voor jullie reacties… het is inderdaad wel even slikken de harde werkelijkheid.

Mijn eerste idee was al om deze jongen te vergeten vanwege de afstand en alle complicaties die dat zou meebrengen als ik wel op mijn roze wolk zou blijven zitten, alleen wist ik toen nog niet eens dat hij al getrouwd was. Dit nieuws zou het dus eigenlijk makkelijker moeten maken om voor de veilige weg te kiezen, alleen wil mijn hart er nog niet helemaal aan :frowning:

Ik wil toch eerst nog even het gesprek voeren over het hoe en waarom van het huwelijk voordat ik voor mezelf er echt een streep doorheen kan zetten…

Jeetje… wat een heftig einde zeg!!

Ook ik sluit me aan bij de andere meiden… Stoppen!! Want zoals iedereen ook aangeeft, hij zal nooit tegen zijn ouders in gaan!!

Sterkte! :kus:

hey misskitty…

wat een verhaal zeg…zou wel willen weten uit welk plaatsje je vriend komt…weet dat er nog uitgehuwelijkt wordt…maar kan me niet voorstellen dat je met iemand trouwt om wie je helemaal niet geeft…
ik heb namelijk niet de indruk dat dat hier, in de meer moderne gedeelte, nog gebeurd…

daarnaast vind ik het zeer slap van je vriend dat ie je zoiets via n smsje laat weten…en vervolgens ook nog doodleuk voorsteld om samen naar istanbul te gaan…

als een jongen een buitelandse meid, echt echte leuk vind…gaat ie heus wel voor je tegen zn familie in…

mijn advies is om dit gewoon als een vakantie liefde te zien en er verder niet meer naar toe te gaan…

sterkte ermee

groetjes,
filiz

Jeetje Misskitty, wat een moeilijke situatie. Zal inderdaad wel een hoop verklaard hebben voor je waarom hij in het begin de boot een beetje afhield. Helaas kan ik het verhaal ook alleen maar bevestigen en niet zozeer uit ervaring, maar vooral ook vanuit mijn studie (religie studies met een minor islam).
Hou met een gesprek wel rekening met het feit dat ie ook nog wel zou kunnen liegen. Hij is natuurlijk wel eerlijk geweest over dat ie getrouwd is, maar over zijn gevoelens naar haar kan ie natuurlijk ook wel eens niet eerlijk zijn.
En bedenk je goed wat je zou doen met een getrouwde man van hier. Zelf zou ik zeggen ga eerst eens met je vrouw praten of regel eerst de scheiding maar. En dan zien we wel eens verder. Ik hoor namelijk ook genoeg verhalen over getrouwde mannen van hier die zeggen te gaan scheiden en uiteindelijk steeds weer met excuses komen om dat niet te doen. En ja, dan is verliefdheid al meer geworden, wat het moeilijker maakt om ermee te breken.
Als ik jou was zou ik hem eens vragen hoe hij er tegen aan kijkt om nu tegen zijn ouders in te gaan. Wat mij soms ook helpt is me bedenken welk advies ik zou geven als mijn beste vriendin me het verhaal waar ik zelf inzit zou vertellen. Helpt me om er van een afstandje naar te kijken.
En nog iets om in je overweging mee te nemen is dat deze man jullie in principe allebei al eens bedonderd heeft. OK, daar zit een verhaal achter, maar hij heeft het niet nodig gevonden om het je van te voren te vertellen en blijkbaar neemt hij zijn huwelijk ook niet zo serieus (met reden misschien, maar toch).
Het was in ieder geval netter van hem geweest als hij jullie allebei van te voren op de hoogte had gesteld. Dan had je de keuze gehad en nu zit je er in principe al een beetje in. Maar nog steeds heb je gelukkig nu de keus om er niet verder in te gaan zitten en dat het straks misschien alleen nog maar pijnlijker wordt.
En wat misschien ook nog het overdenken waard is is hoe zijn familie tegen jou aan zou kijken als hij bij zijn vrouw weg gaat en met jou verder gaat. Ik vermoed dat dat niet echt positief is en dat betekend dat jullie relatie al een echt heel moeilijke start gaat krijgen.
Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen. Blijf hier van je af schrijven he?
En sorry als dit misschien allemaal niet is wat je wilt horen. Maar ik denk dat iedereen hier je een hoop ellende wil besparen en het wel goed bedoeld.

Filiz ik ben het niet helemaal met je eens. Mijn ex komt uit jouw omgeving maar laat toch zeker zijn kop wel hangen naar zijn ouders…hoewel ik echt heel zeker weet dat hij veel van mij heeft gehouden of zelfs nog houdt. Sommige gaan toch echt nog wel heel ver voor hun ouders…en daar was de mijne er één van…Helaas…

angela…het spijt me dat te horen…
en je hoeft het natuurlijk ook niet me me eens te zijn…

mijn ervaring is echter anders…
op het moment dat mijn askim thuis vertelde dat ie iets met mij had…werd hem verteld dat zn moeder wel een turkse meid voor m zou zoeken…
het hele dorp rade hem af verder te gaan met mij…welkom was ik in die tijd niet in het dorp…
mijn askim heeft op een gegeven moment gewoon weg gezegd…oke als filiz niet welkom is, kom ik ook niet meer en is vertrokken…
toen wilde ze opeens wel kennis met me maken…en vanaf dat moment is alles goed.

het kan dus wel…maar dan moet ie ook echt willen…
ik bedoel dit niet rot.

Nee weet ook absoluut ook wel dat jij het niet rot bedoelde…hihi. Maar jouw askim heeft dus heel duidelijk zijn grens getrokken, maar dat zullen we niet allemaal durven…denk ik. Daarbij was mijn ex de oudste van de kinderen…dus misschien heeft dat ook nog eens een rol gespeeld. Ik ben blij dat het bij jou dus wel is goedgekomen.

nee daar heb je wel gelijk in…niet iedereen durft tegen zn ouders in te gaan…
en idd miss ook de oudste…speelt allemaal n rol (in onze ogen slaat dat natuurlijk nergens op, maja je hebt hier toch een andere mentaliteit)
mijn askim is de jongste…zn abi heeft ook veel tegen zn moeder aangepraat over ons…dat ze het n kans moest geven ed…1 zus was ook super de ander werkte alles tegen…

**hoop dat jij ook weer snel de liefde vind :wink: **

Lieve meid wat een rotnieuws zeg! zit je lekker op die roze wolk, donder je er zomaar vanaf…
Ik ben het helaas eens met de eerdere adviezen…
Ja er zijn jongens die het opnemen tegen z’n familie, maar het zijn er maar weinigen! (Filiz is a lucky one :wink: ) 9 van de 10 keer gaat de familie voor alles, want zonder familie ben je niks en ben je nergens. Scheidingen zijn over het algemeen in TR sowieso nog vrij taboe (begint wel minder te worden, maar in grote delen en vele families nog niet).

Het lijkt mij ook het beste én makkelijkste voor jou, om het als een vakantieliefde te beschouwen. Nu ben je nog niet zó aan elkaar gehecht, dat het houden van is. Ja het zal moeilijk zijn, maar hoe langer je ermee blijft lopen, hoe moeilijker het wordt…

Wens je heel veel sterkte!

Dames vanuit gaande of een jongen wel of niet tegen zijn ouders in gaat is het bij deze jongen dus al duidelijk dat hij het niet doet aangezien hij ook een huwelijk is ingestapt zonder het te willen zoals hij dat zegt (vanuitgaande dat we hem geloven).

miss kitty
Ik snap dat je tekst en uitleg van hem wilt hebben, maar ik denk dat je er niet heel veel verder mee zult komen, hoe graag je dat misschien ook zult willen. Je bent na die sms al hard gevallen en na onze opmerkingen nog harder na beneden gedonderd en dat is hard en dat is pijnlijk, maar echt meis beter nu dan over een jaar. En zoals angela is gaan doen, nadat haar liefde koos voor zijn ouders is met ons gaan mee praten op het forum tlk. Maar daar heeft angel voor gekozen, wilt niet zeggen dat iedereen het kan,maar het is een optie!

nogmaals succes!

Ik blijf het zeggen Misskitty…stop er gelijk mee…zoals al iemand zei…het is nu pas na 11 dagen en nog verliefdheid waar overheen is te komen. Als er andere gevoelens aan te pas komen wordt het ontzettend moeilijk.

ik blijf het met je eens! daarom zeg ik beter nu dan over een jaar!!

mayka goed dat je reageerd, want ik dacht gelijk aan jou, maar wilde dat niet vertellen, dus ben blij dat jij het er nu neerzet!

Mayka ik kan het me voorstellen dat het voor jou het moeilijkste jaar uit je leven was. Als je veel om iemand geeft en het heeft geen toekomst dan is dat behoorlijk pijnlijk. Ik ben nu 5 maanden verder en nog steeds denk ik iedere dag aan hem hoewel de scherpe kantjes er wel afgaan en ik gewoon doorga met mijn leven en lol blijf maken. Na onze break hebben wij nog wel een week of 2 contact gehouden maar nu is het echt stil van beide kanten. Hoewel ik weet dat het voor hem net zo pijnlijk is als voor mij. Maar misschien maakt dat de break nog wel moeilijker als je weet dat het gevoel van beide afkomt/kwam. Maar jij ook sterkte Mayka en ik hoop dat je er overheen geraakt.