Van Jordanië naar Egypte met de auto

Een interessant onderwerp. Temeer daar Egypte moeilijk in te komen is met een eigen auto. Althans is mijn ervaring (gehoord). Zij vragen hoge invoerkosten afhankelijk van de duur.
De ferry is abosoluut geen probleem en gaat 2 keer per dag.
Hoe dat met een auto moet weet ik niet.
De wegen in de Sinai en in Egypte zijn uitstekend zij het niet dat
het verkeer op drukke punten voor Cairo een hel zijn
voor de Europeaan om te rijden.
Geen regels. Links en rechts passeren.
Veel getoeter.
Er zijn dan ook heel veel verkeersongelukken op de weg.
Uitkijken geblazen. De wegen in Cairo zijn goed maar gaan
vaak een richting. Er is een ring om Cairo maar de aanduidingen zijn
voor Engelssprekenden niet duidelijk.
Aan te raden is de auto in een van de vele parkeergarages te parkeren en met het openbaar vervoer verder te gaan.
Het is ook mogelijk een chauffeur te huren.
Groet
Yvon Hajunga

Wat is de Red Sea Challenge (barreltocht)?
Yvon Hajunga

Helemaal mee eens.
Yvon Hajunga

Ik reis al 20 jaar alleen in Egypte. Dag en nacht. Geen probleem.
Yvon Hajunga

[quote=“hapsetchut, post:17, topic:48144”]

hallo mike,

graag gedaan hoor ! Na 13 keer egypte ben ik het al een beetje gewoon daar ! Het was trouwens niet egypte die moeilijk deed maar Israel. Ben al tweemaal naar israel geweest en altijd gelijkaardige problemen. Voor mij hoeft israel niet meer. Over de mensen daar geen kritiek, die zijn vriendelijk maar afstandelijk, totaal anders dan egyptenaren. Als vrouw alleen reizen schrikt mij niet echt af, ook niet naar deze landen. Kan daar goed mijn mannetje staan, en vooral als je de taal een beetje kent.

Ook prettige feesten voor jou en je familie.

groetjes,

hapsetchut[Mee eens. Ik reis al 20 jaar alleen in Egypte. Dag en Nacht. Geen probleem. Yvon Hajunga]

yvon,

ja ik reis ook al een paar jaar alleen naar en in egypte, nog nooit geen enkel probleem gehad, de problemen die ik heb gehad hadden eerder te maken met de verstandhouding tussen israeliers en de egyptenaren en het verband er tussen, tijdens het oversteken van de grens.

gr,

hapsetchut

Hi pvdVEN; Voor de Ferry overtocht Aquaba-Nuweiba:
WWW.YOUR-GUIDE-TO-AQABA.COM/TABA TO AQABA.HTML/
Er zijn 2 Types overtochten: Normale Cargo en een SuperFast…Is wel een nachtmerrie in de periode van de Mekka-Gangers vanuit Egypt en terug…overrompeling tot en met…

Wanneer is die Mekka periode?

link werkt trouwens niet.

Het reizen vanuit Egypte naar Jordanie over land lijkt geen probleem te zijn.
Een wandeling van 2 uur.
Of dat ook mogelijk is met een auto weet ik niet.

Vanaf 24 aug ben ik in Egypte. Cairo en Dahab, Zuid-Sinai.
Ben nog steeds van plan om van Dahab naar Jordanie, Syrie te reizen.
Mogelijk ook Jeruzalem te bezoeken.

Hi Dieselbiker; Probeer volgende Site:
WWW.GO2JORDAN.INFO
De HADJ vindt plaats begin December…Ook in verlofperiode(juni/july/augustus) is het druk…vanwege de Egyptische Gastarbeiders in de Golfstaten die terug naar Egypte gaan(te vergelijken met hier de jaarlijkse “uittocht” richting zuiden…(volgepakt+ganse familie)…
Alah al akbar…taman…Voor Jordanie+Syria is er “Dieseltaks” te betalen aan de Grenzen…

Sorry hele andere vraag maar bestaat er een ferry die vanuit Italie naar Egypte gaat?

Hi Egyptenaar, Volgende Sites: VISEMAR LINE & VISEMAR ONE 9498743. Nieuwe Schepen, 1 jaar in de Vaart. Schijnt pico-bello te zijn volgens hen die het al gedaan hebben:cheer:Venetie…Tartus…Alexandrie:dag:

Kijk dat zijn nog eens interessante berichten!

dat maakt een tocht naar Egypte met de motor wat eenvoudiger zonder door Libie te moeten. Nu vormt Carnet de Passage wellicht nog een struikelblok…

Hi Egyptenaar, Uw Carnet een Struikelblok? Hoezo? Effe aanvragen bij uw ANWB! Zoals ik als Belg zijnde, bij de KACB…no problem!:dag: + Ter Plaatse/Grens een verzekering/voertuig afsluiten voor de duur dat ge in Egypte verblijft!

gaat niet via ANWB maar moet aangevraagd worden bij de ADAC, dan een borg storten van 3000 euro voor een motorfiets. Als de stempeltjes kloppen kun je de borg achteraf weer terug krijgen, voor een beetje recente auto is het veel meer.

De vraag is natuurlijk of het voor Egypte echt nodig is…

Hi, Effe kijken op volgende Sites: WUSTENSCHIFF en HORIZONS UNLIMITED voor Egypte.