Sharm el Sheikh ---> Hurghada

Beste Egypte liefhebbers!

Ik heb begrepen dat de boot tussen Sharm en Hurghada al een aantal jaar niet meer vaart. Mijn vraag is hoe ik dan het beste vanuit zuid Sinaï naar Hurghada en de rest van Egypte kan komen…?
Ik begin mijn backpack tocht in Caïro, dan ga ik met de bus naar Nuweiba (ligt rechts langs de kust in zuid Sinaï) om daar een woestijnstrektocht te doen.
Daarna wil ik de rest van Egypte ontdekken. Maar om nou weer met de bus terug naar Caïro te gaan, dan de Nijl af te zakken, vervolgens weer terug te gaan omhoog…Na Egypte ga ik naar Jordanië, dus dan moet ik zo ie zo nóg een keer die bustocht door de woestijn afleggen om de ferry naar Aqaba (Jordanië) te kunnen pakken.

Wat zouden jullie doen? En is er ook iemand die ervaring heeft met de ferry naar Aqaba of de grens met Israël. Ik mag absoluut geen stempel van Israël in mijn paspoort omdat ik nog verder naar Iran reis. Ook heb ik gehoord dat in sommigen gevallen het visum op een los papiertje kan worden verstrekt.

Dank!!!

Hi Marre,

Klinkt als een hele mooie reis en alvast veel plezier gewenst met de voorbereidingen én de uitvoering!

De eerst vraag die in me opkomt is waarom je voor deze volgorde kiest want je kunt vanuit Cairo beter eerst het vasteland bezoeken en dan pas naar de Sinai maar misschien heb je die trektocht al vastgelegd en kun je je schema niet meer veranderen.

Als je vanuit Sharm el Sheikh naar Hurghada wil is er helaas geen boot meer maar wel het vliegtuig en deze rechtstreekse vluchten gaan nu alleen op maandag en dinsdag en kosten maar € 35 per persoon dus dat valt mee. Je moet dan wel op de openingspagina van egyptair.com als voorkeur ‘Egypt’ aangeven want bij de keuze ‘Netherlands’ is het – zonder internationale vlucht met Egyptair - een stuk duurder.

Voor de oversteek vanuit de Sinai naar Jordanië adviseer ik je contact op te nemen met
Emad El Sharouny, Operation Manager van Pro Tours Travel.
Tel : (002) 069 3580 076
Fax : (002) 069 3580 075
Cell : (002) 012 8644 643
E-Mail : [EMAIL=“esharouny@protourstravel.com”]esharouny@protourstravel.com of [EMAIL=“info@protourstravel.com”]info@protourstravel.com

Over de toegang tot Israël heb ik helaas geen recente informatie en hopelijk kan iemand anders je hiermee helpen.

Als je in Luxor bent kom gezellig langs voor een kop koffie en/of misschien wil je iets bij ons boeken :chin:.

Hartelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Kingfisher Tours voor individuele rondreizen en excursies op maat in Egypte: 13 jaar ervaring en al 3.000 reizigers!
Website: www.kingfishertours.com
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com
Facebook: www.facebook.com/KingfisherToursEgypt

Ha Miriam, dank voor je leuke reactie!

De woestijnstrektocht heb ik inderdaad al vastgelegd, vandaar dat ik nu vast zit aan die onlogische route. Vooral ook omdat ik persee op het einde weer door de woestijn moet om bij Taba te komen.
Maar die +/_ 35 euro klinkt goed! Als ik nu op de website kijk is het ongeveer 60 euro. Maar misschien kan ik beter ter plekke op het vliegveld boeken of bij een reis bureautje in Dahab of Sharm? Ik heb ook geen haast natuurlijk dus zou het ook niet erg vinden om wat langer in de Sinaï te blijven.

Het lijkt me hartstikke leuk om bij jullie langs te komen in Luxor!
En alvast bedankt voor de informatie :slight_smile:

Hi Marre,

Het is onze ervaring dat de Egyptair tickets via internet bijna altijd goedkoper zijn dan aan de balie. Als je een creditcard bij je hebt kun je ze tot 2 dagen van tevoren via het internet boeken. Je krijgt je E ticket gelijk in je mailbox en als er een printer in de buurt is (die het doet :-)) is dat waarschijnlijk de beste optie.

Succes ermee en leuk je misschien te ontmoeten!

Groet,
Miriam