In de periode 6 juli- 28 juli ga ik met mijn vriend op vakantie in Sharm El Sheikh. Ik zou graag weten wie hier al eerder is geweest en of er dingen zijn in sharm el sheikh en de wijde omgeving die ik absoluut niet mag missen.
Bovendien vraag ik mijaf wat de mogelijkheden zijn om van Sharm el Sheikh naar Cairo te gaan. Ik heb van verschillende kanten gehoord dat het reizen naar Cairo voor een toeist uberhaupt niet altijd veilig is. Wat is hier van waar en wat raden jullie mij aan?
Alle tips en info’s over Egypte, Sharm el Sheikh en Cairo zijn van harte welkom!
**Ik heb van verschillende kanten gehoord dat het reizen naar Cairo voor een toeist uberhaupt niet altijd veilig is. Wat is hier van waar en wat raden jullie mij aan? **
Sorry maar hier maak ik me even kwaad om, alsof een dagje Amsterdam altijd veilig is.
Valt reuze mee gewoon gaan, je kan met het vliegtuig doet mijn man altijd, maar ook met de busm, en die zijn best comfortabel weet ik uit ervaring.
Wat je echt niet mag missen in Sharm is natuurlijk de onderwaterwereld.
Ook een dagje Dahab is leuk.
En het Catarina klooster.
Maar die tijd van het jaar kan het er erg warm zijn, hou daar rekening mee.
Een tochtje in de woestijn is ook erg leuk.
Oja voor het geval je niet echt overtuigd bent ik ben ook wel eens een vakantie alleen in Sharm geweest, geen enkel probleem gehad.
Inmiddels al 8 jaar geleden ben ik in Sharm El Sheikh, Aswan, Luxor en Cairo geweest, dit was een geweldige ervaring!
Ik had dit geregeld via K-tours (www.k-tours.nl). We zijn naar Sharm El Sheikh gevlogen en vandaar met een Jeep naar Dahab, Nuweiba en Taba gereden. Overal bleven we minimaal een dag (om te snorkelen… dit is echt een van de mooiste plekken op aarde om te snorkelen/duiken). Echte aanraders zijn Blue Hole (Dahab), Coloured Canyon (vanuit Nuweiba).
Verder is het St Catarina erg mooi, wel warm maar leuke dagtrip. De Sinai-woestijn is uberhaupt erg mooi, als je geluk hebt vind je stilte, helemaal niks…
Onze gids in de Sinai was Salco travel.
Vanuit Sharm El Sheikh kun je makkelijk naar Cairo vliegen. Cairo is niet enger dan Amsterdam. Uiteraard moet je op je spullen letten maar als je dat doet is het absoluut niet eng of gevaarlijk. Cairo is onwijs groot wij zaten met ons Hotel (Hotel Sofitel Le Sphinx) bij de pyramides en moesten ongeveer 45 min per taxi naar het centrum. Afdingen is part off the game…
In Cairo zijn ongelooflijk mooie moskeeen (Muhammed Ali Moskee, de Salah al din Citadel), en door Cairo zwerven is nog meer Safari dan door de woestijn. Dit was het leukste onderdeel van onze reis. Elke keer een grote weg oversteken en dan je gelukkig prijzen nog te leven… (rijden als gekken die Egyptenaren). En dan natuurlijk de pyramides van Gizeh. Wij waren daar heel vroeg (08.00 uur ongeveer) end an ben je helemaal alleen in de pyramides. Geweldig.
Eerst en vooral de zonnige groeten vanuit het warme Sharm el Sheikh. Ik ben al 3 jaar woonachtig hier en zou even willen reageren ivm reizen van Sharm naar Cairo.
Je hebt 3 mogelijkheden :
Je neemt het vliegtuig
Je huurt een taxi
Je gaat met de bus
Het vliegtuig is natuurlijk altijd het beste en meest comfortabel om te reizen maar is ook de duurste optie. Ik ben al verschillende malen met de auto en bus gegaan maar dit is absoluut geen aanrader omdat :
de trip ongeveer met de bus 6 uur duurt en met de auto ongeveer 4 uur in mijn ogen veel te lang.
Iedereen rijd als gekken (en dat is nog zacht uitgedrukt)
De weg verschrikkellijk onveilig is, er is geen verlichting (enkel daar waar je een dorpje passeert), indien er aan de weg word gewerkt is er niets aangegeven…
Er gebeuren dagelijks ongevallen op de weg naar Cairo, maar dat kan ook elders in welk land of plaats dan ook gebeuren.
Mijn slogan is : als je tijd gekomen is moet je gaan op welke manier het dan ook mogen wezen.
Wat zijn ongeveer de kosten van het vliegen naar Cairo vanuit Sharm el Sheikh ?
Wij komen 9 Oktober naar Sharm el Sheikh en willen graag vliegend naar Cairo mits het te doen is qua prijs.
Eerste en vooral Ahlan wa Sahlan (welkom) in Sharm el Sheikh!
Ik geloof dat de prijs voor een ticket van sharm naar cairo en return ongeveer tussen de 150 euro en 200 euro ligt, maar zeker niet meer.
Ik wens jullie alvast een prettige en veilige vlucht en natuurlijk een fijne vakantie.
als je het vanuit nederland regelt, de vliegreis kan gewoon via egypt air.dan scheelt dat echt heel veel geld vanuit hurghada was een retourtje ongeveer 60 euro.
Je kan dit hewoon via internet doen, je moet alleen wel direct met een visa betalen.