Beste iedereen- wij willen graag met 2 personen in december een combinatiereis maken van 1 wk Caïro en aansluitend 1 wk Sharm el Sheik.
Helaas kan ik dat nergens vinden op internet en ook bij het reisbureau konden ze ons niet verder helpen (was dan wel een stagiare). Het liefst zouden we vliegen.
(Wat ik gevonden heb is dat Transavia op Sharm el Sheik vliegt - niet op Caïro - Bij KLM is het alleen Caïro en geen Sharm el Sheik.
Egypt Air verzorgt wel tussenvluchten (maar het liefst zou ik met KLM of Transavia vliegen).
Het mooiste zou zijn als we via een reisorganisatie mét hotel het volgende kunnen boeken:
Amsterdam - Caïro - Sharm el Sheik - Amsterdam)
Mocht het écht niet anders kunnen is misschien een bus een optie? (eerder dit jaar in de bus gezeten tussen Hugharda en Luxor - wat ik geen succes vond ivm de lange rit - 4 1/2 uur - vreselijk gehobbel de hele weg en zéér slecht rijgedrag van de chauffeur.
Hoop dat iemand ons verder kan helpen / tips heeft.
Bij voorbaat dank :dag:
Transavia is een charter maatschappij, het zal niet gaan bij hen een enkele reis te boeken. Ik zou daarom naar Cairo vliegen (bv met KLM), daar een weekje blijven, en dan naar Sharm vliegen (of per bus). Vanuit Sharm kun je dan weer naar Nederland vliegen, met een stop in Cairo.
Egypt Air verzorgt prima vluchten, en is geloof ik ook niet zo duur op dit traject. Ik denk dat ieder reisbureau je deze tickets wel kan verkopen. Online boeken bij Egypt Air lukte me een paar jaar geleden niet, misschien gaat dat nu wel?
Met de bus van Cairo naar Sharm duurt ongeveer 6 uur.
Ik heb zelf meerdere keren nationaal met egypt air gevlogen en het is goed bevallen hoor.
Denk ook niet dat er een organisatie is die je dit all-in kan aanbieden. Er zijn wel organisaties aktief op t forum die je binnen egypte goed van dienst kunnen zijn maar die zullen zich zeker wel melden
En boeken van de vlucht via internet lukt wel hoor!
Veel succes met het voorbereiden van je reis, groetjes Clejo
Leuk dat jullie Egypte plannen hebben en de combinatie van Cairo en Sharm el Sheikh inclusief internationale vlucht is niet “populair” en wordt dan bijna zeker niet vanuit NL aangeboden.
Zoals de schrijvers voor mij voorstellen denk ik dat je een los internationaal retourticket op Cairo of Sharm el Sheikh moet kopen en dan de hotels en excursies bij een lokale organisatie.
Kingfisher Tours verkoopt alles “los” wat je in Egypte maar zou willen doen, hotels, vervoer, excursies, reisbegeleiding enz. dus als je vrijblijvend een offerte wilt ontvangen stuur ons dan een email op [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com Het is prettig als je daarin naast de periode ook je voorkeur voor het aantal sterren hotels, welke excursies enz. vermeld.
Nog veel plezier met de voorbereidingen en misschien tot horens.
Vriendelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,
Beste iedereen- wij willen graag met 2 personen in december een combinatiereis maken van 1 wk Caïro en aansluitend 1 wk Sharm el Sheik.
Helaas kan ik dat nergens vinden op internet en ook bij het reisbureau konden ze ons niet verder helpen (was dan wel een stagiare). Het liefst zouden we vliegen.
(Wat ik gevonden heb is dat Transavia op Sharm el Sheik vliegt - niet op Caïro - Bij KLM is het alleen Caïro en geen Sharm el Sheik.
Egypt Air verzorgt wel tussenvluchten (maar het liefst zou ik met KLM of Transavia vliegen).
Het mooiste zou zijn als we via een reisorganisatie mét hotel het volgende kunnen boeken:
Amsterdam - Caïro - Sharm el Sheik - Amsterdam)
Mocht het écht niet anders kunnen is misschien een bus een optie? (eerder dit jaar in de bus gezeten tussen Hugharda en Luxor - wat ik geen succes vond ivm de lange rit - 4 1/2 uur - vreselijk gehobbel de hele weg en zéér slecht rijgedrag van de chauffeur.
Hoop dat iemand ons veiligrder kan helpen / tips heeft.
Bij voorbaat dank :dag:[/UOTE]
Zou naar Cairo vliegen maar zeker geen bus naar Sharm nemen de wegen zijn superslecht (uit eigen ervaring) dus ook niet veilig zou een binnenlandse vlucht nemen naar Sharm en weer van Cairo naar Nederland vliegen.
Heel erg bedankt voor julllie reacties. Al me al blijft het dus een niet gebruikelijke combinatie. Door het te combineren worden de kosten ook vrij hoog. Een bus is iid geen optie voor ons.
Toch jammer (en btje vreemd) dat het niet op een ‘normale’ manier wordt aangeboden. Het leek ons juist heel erg leuk: een week cultuur, piramides, woestijn en daarna een weekje heerlijk relaxen en snorkelen. Egypte komt zeker weer aan bod - maar dit jaar kiezen we waarschijnlijk toch voor een andere bestemming. Nogmaals bedankt voor de reacties.
Vriendelijke groet, Yvet
Hoi Yvet,
De enige mogelijkheid per vliegtuig met 1 maatschappij is met Egyptair. Dan kies je multi destination. Het is nu dus wel on line te boeken. Het kost ongeveer 444 euro pp. Ik heb zelf geen ervaring met Egyptair dus ik kan er niets over zeggen.
Succes met boeken. Groetjes Marieke