In april 2009 ga we na deelname aan de Red Sea Challenge (barreltocht naar Jodanië vanuit NL) met de auto verder richting Egypte. Het plan is om vanuit Aqaba de Rode Zee over te steken naar Nuweiba/Dahab om vervolgens naar Caïro door te rijden en terug naar NL te vliegen.
Heeft iemand enige ervaring hiermee? Hoe is die ferry overtocht? Hoe lang duurt deze? Hoe lang is het pakweg nog rijden vanaf Nuweiba/Dahab naar Caïro? Hoe zijn de wegen?
Iemand ervaring met het reizen per auto door Egypte? Zijn er nog bepaalde formalliteiten waar we als NLse bestuurder aan moeten voldoen?
Hopelijk kunnen jullie me helpen met jullie ervaringen!
Ik wil hetzelfde in 2010 met de motor doen, ook met de ferry.
ik hoop toch op een antwoord op dit forum aangezien ik me voor dat wonen in egypte forum ook weer moet aanmelden, zit al op diverse fora en het wordt allemaal een beetje veel om bij te houden…
hoi pvdven, ik heb geen ervaring met de auto in egypte maar ben er al wel een aantal keer geweest. google is met dit soort vragen vaak je vriend. je zou deze website eens kunnen bekijken : Egypt: Travel Tips - Getting Around
succes!
Hi Paco!
Wij gaan in 2009 ook de Red Sea Challenge rijden,en ook wij gaan proberen om Egypte in te komen om via Cairo langs de Nijl naar Luxor te rijden en weer terug…
Maar ja kan gewoon over de weg in Cairo aankomen zonder een ferry te gebruiken.
Vooralsnog is het grootste probleem om via Israel terug in Jordanie te komen,maar dat is voor jou dus niet van toepassing, en er schijnt een Egytisch kenteken voor je auto aangevraagd te moeten worden…
Gaaf dat jullie ook deelnemen aan de Challenge en richting Egypte gaan. :wereld:Wij hebben er iig erg veel zin in! Kunnen wellicht wel samen met twee auto’s die kant op gaan?
Waarom willen jullie naar Luxor? Als het puur voor het duiken is, dan kan dat zeker ook elders aan de Rode zee!
Stel voor via de mail verder contact te houden en eventuele tips/info uit te wisselen omtrent de Egypte doorreis.