Hi Paco!
Een vriendin van mij werkt bij de VN in Amman,die is aan het uitzoeken wat precies de mogelijkheden zijn om via Israel in egypte te komen.
Maar uit wat GooGle onderzoek in reisverhalenland blijkt dat die ferry inderdaad verreweg de makkelijkste manier is om over te steken.
Onze terugweg zal naar Jordanie dan ook weer met die ferry zijn om dan uiteindelijk weer via Syrie/Turkije/Griekenland/Italie dan weer naar huis te rijden… geen van onze auto’s laten we achterwege dus…
Groet, Mike.
Hoi Mike,
OK, hoor graag haar bevindingen. Wij zullen ook de Rode Zee oversteken naar Egypte en willen dan via Cairo terug naar NL. Naast evt autoverkoop in Egypte en terugvliegen, is de boot naar Italië/Griekenland en terugrijden tevens een optie!
In ieder geval tot 17 jan.
Groet, Paco
Hi Paco,
IK zal je op de hoogte houden.
Eenmaal in Egypte aangekomen weet ik intussen wel al dat er met Egyptsch kenteken gereden moet gaan worden,maar wat de eventuele gevolgen kunnen zijn als jij je auto in cairo wil verkopen en dan die kentekenplaten nog op zak hebt weet ik niet,dus hou dat wel goed in de gaten.
Ik heb 3 x intussen de Amsterdam-Dakar challenge gereden,en weet dat je flink onderhandeld moet worden als je een stempel in je paspoort hebt met het kenteken van je auto erbij.
In Mauretanie is mijn 2CV door de midden gebroken en die kon gewoon niet verder rijden,dus achter gelaten in de woestijn,maar ik moest natuurlijk wel het land uit… … Dus laat je goed inlichten hierover!!!
Je kan ook voor info gewoon de nederlandse ambassade in Egypte emailen en vragen om info.
Dat is voor ons overigens geen optie omdat niemand van mijn vriendengroep zijn auto achterlaat.
En wat is er de 17de dan?
Groet, Mike.
Hé Mike,
Zo 3x al de A’dam-Dakar Challenge gereden! Je bent dus al een doorgewinterde Challenger. Wat cool dat jullie met een Eend zijn gegaan! Alleen jammer dat ie het niet heeft gehaald.
Ja, ik bent het ook grondig aan het uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat met de autoverkoop. Ik wil binnenkort een bezoek brengen aan de RDW en me laten inlichten hierover. Anders rijden we alsnog terug naar NL.
Met hoeveel man/auto’s vertrekken jullie? En met welke bolide?
17 januari is de info-bijeenkomst van de Red Sea Challenge in Blijburg, heb je geen mailtje gehad?
mzl Paco
Paco!!!
1 x met een gele 2CV,en zonder problemen aangekomen in gambia,de 2de was een oranje,en die is halverwege Mauretanie gebroken,dus die moesten we achterlaten.
De 3de x ben ik met een motor gegaan en ook zonder problemen in Gambia aangekomen.
Afgelopen juni zijn we met een groep richting china vertrokken,maar als enige kreeg ik mijn budget niet rond, dus zijn we bij de iraanse grens weer omgekeerd en naar huis gereden,en dat met een Speciaal geprepareerde 2CV wederom… een knal oranje!! www.team1122.hyves.nl
Zoals de groep er nu uitziet gaan we met 2 x een ‘gewone’ 2CV, 1 x een 4X4 2CV, en een Audi quattro,en dat zijn allemaal oud challengers.
Misschein ook nog wat motorrijders,maar dat is nog niet helemaal zeker…
De 17de ben ik erbij!!!
Groet, Mike.
Yo Mike,
Vette eend zeg!! Gruwelijk, genoeg verstralers erop gemonteerd iig :lol:
En dan een Audi quattro, lachen zeg. See you de 17e!
mzl Paco
Volgens mij is een 2CV als allroad voertuig helemaal niet verkeerd
Een 2CV is perfect hiervoor…simpele techniek en weeg nog geen 500 kilo!!..het is een cabrio,dus wat wil je nog meer!!!
Dat bedoel ik dus, het gewicht en de vering zijn ideaal om ermee door het zand te ploegen.
En er is weinig te graven als je vast komt te staan…mijn vriendin geeft gas en ik dus…9 van de 10 x komen we ermee weg!!
Ja idd, prima vering lijkt me, staat Citroën toenterijd toch ook mee bekend? Mike, heb je die 2CV zelf opgeknapt/geprepareerd? Hoe staat het met het vermogen? En verbruik? Nadeel is denk ik wel het minimale bagageruimte? Niet dat wij met onze Peu zobveel ruimte hebben :hihi:.
Het vermogen is genoeg voor de aantal kilo’s die de 2CV moet dragen,dat is geen probleem,wel met de gedachte in je achterhoofd dat je een 2CV rijdt en dus geen haast hebt!
We hebben het over 29PK en een verbruik van gemiddeld 1-14…
Op onze 2Cv zit ook een zogenaamde palma bak, en die geeft ons een behoorlijk extra aan bagage mogelijkheden.
Maar na 3 x naar Gambia gereden te hebben weet je ook al snel wat je wel of niet mee moet nemen…
Hé Mike, hoe staat het met de ontwikkelingen van de Jordanië-Egypte doorreis? Al meer duidelijk omtrent carnet passage / kentekenplaten etc? Hoor het graag. gr Paco - team 1100
Hi Paco!
Ben er nog niet aan teo gekomen om het uit te zoeken…ben nog steeds druk bezig met de 2CV om hem spik & span te krijgen voor de reis, maar ik hou je zeker op de hoogte!
Heb jij overigens die Sjors & Jilmer (team1105) hun site bekeken?
Die fijne snuiters willen via Egypte doorrijden naar Libie, en in Tunesie de ferry naar Italie nemen en zo weer terug naar huis rijden…dazt leek mij ook een erg leuke optie, wat jij?
Groet, Mike.
Hé Mike, over die route hadden die gasten van Team Afyalimu (1101+1102) het ook. Zeker erg gaaf! Weet alleen niet of dat haalbaar is in 23 dagen. Vindt het al super om nog Egypte aan te doen en dan zo met de boot naar Italië/Griekenland. Voor Egypte heb je een carnet de passage nodig via ADAC (150 euro). En jij had het ook nog over Egyptische kentekenplaten?
gr Paco
Dat is precies de route die ik ook voor ogen heb in 2010, ik wil dan meteen doorvaren naar noord italie (Genova) en dan via de franse alpen weer terug.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het best van Taba in jordanie Petra kan komen?
is het moeilijk om van egypte de grens naar jordanie over te komen?
Als ik in Jordanie ben is het dan makkelijk om in Petrat te komen?
Wie o wie kan me helpen waar ik dit kan opzoeken. Vast bedankt
Als over land wilt dan zul je altijd via Israel moeten, als je Israel wilt vermijden dan kun je de veerboot naar Aqaba nemen. Petra is van daaraf goed bereikbaar.
ben je de grens al gepasseerd?
of toch volgende keer maar het >>>?
groetjes amira
Hoi Mike,
Ik zag op het wereldwijzer forum dat jij inmiddels weet hoe je het beste vanuit Jordanie in Egypte kunt komen, via de ADAC? Kun je me wat meer vertellen? Wij willen begin 2010 vanuit Nederland naar zuid-afrika rijden, via het midden oosten…
groetjes Bianca