Goedemorgen allen!
Graag even sparren en leuke ideeen op opdoen! Sta open voor vrij veel dingen, hoeft niet perse een low-budget reis te zijn. Criteria zijn:
- 3 of 4 weken (waarvan max 10 dgn Tibet: heb ik al geregeld);
- Periode juli.
- Met de trein van Chengdu naar Lhasa (dus daar moet ik uitkomen);
Idee is om te vliegen op Bejing en dan met de trein af te reizen naar Chengdu, maar daarin wil ik graag wat leuke uitstapjes maken. Zoals:
- Paar dagen Bejing (iemand suggesties voor must do activiteiten (ook buiten de gebaande paden en prettige slaapplekken (geen super de luxe hotels))?
- Tussenstop in Xi’an (activiteiten + slaapplekken)
- Eindpunt Chengdu (activiteiten + slaapplekken)
Daartussenin vind ik het prima/leuk om nog wat stops te maken: dus ik sta open voor suggesties!
Overige vragen:
- Kan ik in Bejing gewoon een treinticket boeken of moet dit vooraf?
- Moet je een hele rit kopen (Bejing - Chengdu) of koop je een ticket per tussenstation en vanaf het tussenstation weer een nieuw ticket naar de volgende bestemming?
- Om wat tijd te besparen vlieg ik denk ik terug van Chengdu naar Bejing (als ik terug kom uit Tibet): zijn de vliegtickets zo’n 10 dagen van te voren nog beschikbaar (koop ik hem voordat ik naar Tibet ga in Chengdu)?
- Wat voor tijdsbesteding moet ik rekenen voor de plaatsen: Bejing, Xi’an en Chengdu (en eventuele overige locaties die jullie noemen)?
Thanks voor de info! Hoop er weer een fantastische reis van te maken!
Laura