Ja als je zo gaat beginnen kun je beter een all in reis naar Turkije boeken. Drie weken inclusief eten en drinken vanaf 500 euro.
Een sommetje voor een maand Indonesië:
Twee tickets gemiddeld €1400 + (28 x hotel €600) + eten en drinken per dag €800 + vervoerskosten (afhankelijk van wat je gaat doen natuurlijk) €200 = €3000. Dit is een boel veel geld. In dit voorbeeld €3000 - €1500 (fictief bedrag vakantiegeld) = €1500 : 12 maanden = €125 dat je dan per maand moet gaan sparen. Voor de een veel en voor de ander een habbekrats.:vak02:
Dat is ook zo , zoals iemand hier vertelde van een kennis of vrienden die voor meer dan 5000(vijfduizend eurie) uitgeven.
Voor mij is het al een halve Lada (russische auto) .
Daarom kunnen alleen mensen met goede inkomen of binding hebben met indonesia (indisch) , met (aangetrouwde ) familie , toekomstige verloofde /vrouw , Indonesia lovers etc die 2x of meer per jaar met vakantie gaan .
Een “gewone” toerist komt vaak 1x of mss 2 keren , en niet tientallen keren in hun leven in Indonesia.
Er zijn nog andere leuke(re) plekken dan Indonesia .
:vak01:
Zie je, je houdt echt van me … je noemt mij alweer moppie hahahaha.
Maar wat zit je nu moeilijke woorden te gebruiken ? Je bent toch een Belanda, waarom Indonesische woorden gebruiken (tampatje), denk je dan intelligenter over te komen of zo ? Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd, maar dat kunnen ze jou niet wijsmaken, want jij bent een oude zeur. Ik heb geen psychiater nodig hoor schattebout (hihihihi); je bent gewoon jaloers dat iemand zoveel lol in zijn leven kan hebben.
Wie zegt dat ? Zo te zien reageren personen nog steeds op mijn verhalen en vragen ook het één en ander ! Jammer huh ? Indesco :dag::dag::dag::dag::dag::dag::dag::dag::dag::dag::dag::dag::dag:enne … ik zwaai zoveel als ik wil :kus::zon02:
Dat is waar en daar kan ik over meepraten hihihihi. Indesco
Kijk, over die Jaguar, dat is nu net zo’n geval als wat ik net vertelde over het gras groener laten zijn dan bij de buren. Jammer, want daar had je weer lekker een aantal keren van op vakantie gekund. Maar ja, auto’s zijn echt mannendingen (om iets wat klein is, groter te laten lijken blijkbaar) hahahahahah Indesco
Het ligt er aan wie er over wrijft. De rest van jouw postings slaan echt nergens op. Alleen maar aanwezig zijn.
Nog steeds heb ik geen verhalen en foto’s over jouw geweldige reis naar Indonesië gezien. Kom er eens mee en lig niet te zeuren ! Even nog wat anders: je toetsenbord blijft nog steeds hangen…:evil:
Dat waren vrienden van mij SA die ik ontmoet heb op Schiphol en later op Bal; het ligt er maar aan wat je belangrijk vindt in het leven; het gras steeds groener laten worden als bij de buren (zoals bijna iedereen tegenwoordig doet om elkaar alleen maar de ogen uit te steken … zielig !)
VRIENDEN? :wasted:
We zijn hier toch niet bezig om het budget van iedereen te vergelijken? Wat voor de een niet te betalen is, is voor een ander een schijntje. Vijfduizend euro is een heleboel geld maar misschien hebben die mensen er wel vijf jaar voor gespaard. Wat is het probleem? Lada, Jaguar of misschien wel de tram. Geen probleem, het gaat in de laatste postings om afgunst. :D.
Probeer eens iets over reizen te vertellen waar WWF voor staat. :vak02:
Ga je nu eindelijk eens beginnen met het vertellen van jouw ondervindingen tijdens de nog steeds enige reis door slechts een klein gedeelte van Indonesië? :frown:
Hoi indesco, heb net een fantastisch verhaal over jou gelezen op www.blog.londoh.com kijk maar snel! :dag:
Iemand :Maar wat zit je nu moeilijke woorden te gebruiken ? Je bent toch een Belanda, waarom Indonesische woorden gebruiken (tampatje), denk je dan intelligenter over te komen of zo ?
Sumbar :Nee hoor maar op een forum wat over Indonesië gaat mag je zo af en toe wel een woordje gebruiken uit dat land, jouw vriend SA doet het bijna dagelijks weliswaar met een vertaling.
S.A.(OmeSid) : Wie is jouw vriend SA ?
Heb je over mij.?
Zo ya , Ooooh , ik heb hier vrienden.
Tya , ik kan ook niet laten om te oefenen met de Bahasa Indonesia , een tijdje terug werd ik de les gelezen hoe slecht mijn "bahasa"is .
En kan de toekomstige ook meelezen en meeoefenen.
Als een orang Belanda (een Nederlander) het woord “tampatje” gebruikt kan men vaak afleiden dat die persoon een oud(e) Indisch man is , of een oud(e) koloniaal .
Ikke niet , ik vertel alleen dat ik gemiddeld 1X per 1,5 jaar gaat naar Indosenia .Ondanks de 1,5 X vakantie geld .
Meer niet .
Ik kom nog met mijn reisverhalen , beloofd is beloofd .
In het Nederlands zijn zoveel woorden uit het oude Nederlands Indië aanwezig dat daar zelfs boekjes over zijn geschreven onder andere door Derk Jan Eppink, De stille kracht van taal ISBN 90 254 1131 2.
Ook in het bahasa Indonesia komen woorden voor uit het Nederlands, bijvoorbeeld asbak, handuk enzovoorts. Die woorden worden echt niet door kolonialen gebruikt…:slapen:
Tampatje werd vaak gebruikt door oud(e) Indo’ s en oud(e) de kolonialen.
Indonesiers , (gewone-jongere Nederlanders) gebruiken het niet .
Oh nee? Dan kent u het jargon van onze Koninklijke Marine niet… Daar zijn woorden als barang, tampat en nog veel meer heel normaal.:nod:
De KM ?
Het zou kunnen , maar waarschijnlijk in de tempo doeloe tijd :).
Ik denk niet dat de Jantjes van nu zulke “vakjargon” nog gebruiken.
Ik denk ook niet dat het in de tijd van mijn oom werd gebruikt bij de KIM Den Helder.
Wanneer is hij gesneuveld? In de Javazee? Het is niet te geloven jij hebt overal ooms, vrienden en kennissen die aan jou verteld hebben hoe het er bij onze Marine aan toe gaat. Ga nog eens even kijken in Den Helder en vraag eens naar je oom…:nod: Het is trouwens het KIM, Koninklijk Instituut van de Marine, tegenwoordig geintegreerd met andere officiersopleidingen.
Moet je ook niet gaan overdrijven over ooms , vrienden en kennissen die mij vertelde over hoe het ging bij jullie Marine .
Ik heb over een oom , de jongste broer van mijn vader .Dus een oom , toch ?.
Ik schrijf ook , ik denk …
Niet dat hij had verteld .Goed lezen .
Hij zat bij de KIM als adelborst .
Heeft ie na zijn opleiding aan **het **KIM zijn barang nog verplaatst naar een schip en daar een tampatje uitgekozen?![]()