en hier in nederland ga je in een tent wonen?
Het is ook mogelijk om een huis te bezichtigen dus je koopt geen troep als je goed kijkt, open je ogen. Niet alles wat goedkoop is is hellemaal verrot of valt bijna om.Is dit omdat je mij gewoon keihard de grond in probeert te drukken, maar ik ga niet met je in discusie want dat is de moeite niet waard, ik vind dat je nu zwaar overdrijft maar ik ga dat zelf nog wel ondervinden als je zegt dat het zo is maar dat geloof ik niet
Nogmaals, iedereen adviseert jou met de beste bedoelingen, we hebben hier te maken met volwassen mensen met aardig wat levenservaring. Als jij als 16 jarige dan met verhalen komt van; ik wil een huis (vakantie of residence) kopen van $20.000 á 30.000, begrijp ik dat men even achter de oren krabt. Als jij echt niet wil geloven dat je dan geen kwaliteit koopt en financieel leegloopt hier in Nederland, waar hebben we het dan nog over?
Ook al ziet het huis er leuk uit, een huis onderhouden kost minstens wat jij er voor wilt betalen! Op papier kloppen de cijfertjes altijd, maar de realiteit is wel even anders. Wat als er een orkaan of sneeuwstorm over Springfield raast? Je dak eraf of erger, je huis weggevaagd! Want die houtskelet constructies zijn niet zo stevig. Wat doe je dan hier helemaal in Nederland? Begrijp je niet dat wij hier op dit forum jou willen behoeden voor een financiele strop?
Jij gaat huizen bezichtigen in Oktober en je zult , op het oog, zeker leuke huisjes zien. Maar ik vraag me af, en een aantal met mij, of jij met je 16 jaar een bouwkundig oog hebt en verborgen (of niet) gebreken kunt/ wilt zien.
Uiteraard aan jou de keuze, het is jouw leven en jouw toekomst. Met nadruk; met de beste bedoelingen, niemand wil jou ‘keihard de grond indrukken’.
Heel veel succes!
Nee nee, ik ga niet huizen bezichtigen als ik 16 ben, ik vroeg me af of ik als ik rond de 20/23 ben een vakantie huis kon kopen in de USA zodat ik er dan nu al een beetje naar kon/kan kijken en onderzoeken wat
Nee bij mijn ouders zoals ik al eerder in mijn posts heb gezegd
post 3 : Ik blijf tot mijn 23 a 24 bij mijn ouders in wonen omdat ik anders moet gaan zoeken naar een huis hier in nederland
Ben dan ong klaar met mijn studies (Mbo,Hbo, Universtiteit amerikanistiek)
Lang verhaal, uitgelegd in mijn andere post(ander topic)
Dus dan hoef ik geen rekening te houden met huur enz
Heb hopelijk dan een goede baan.
Tot mijn 23 a 24 blijf ik bij mijn ouders wonen, kan oplopen tot 25 en ik wil op mijn 20 een vakantie huis kopen, geeft mij 5 jaar de tijd om stappen richting amerika te zetten zoals trouwen of een greencard proberen te krijgen via de lotery
Nou sorry voor deze comment(kun je die verwijderen?)
Maar het is gelijk zo van, als je 20 bent kun je geen huis van 30k kopen want het is dat een krot(hoeft niet zo te zijn) en ik zou het nooit rond krijgen, dat is eigenlijk niet de kritiek die ik wou horen, het gaat bijna alleen maar over dat dit de domste actie ooit is, veel mensen kopen vakantie huizen in andere landen dus waarom zou mij dat dan niet lukken als ik 20 ben???
Ja, ga jij meedoen met de loterij, dan blijf ik graag op de wachtlijst voor een GreenCard staan.
Daarnaast is het “even snel trouwen” niet echt aan te raden. Reden is vrij simpel, zij is Amerikaanse, jij Europeaan die graag naar de US wil. Hiervoor moet je een HEEL traject doorlopen. Zie ook: http://www.familybasedimmigration.com/k1-visa.html
Als je alles zelf wil doen om zo een dure advocaat uit te sparen, raad ik je aan om ENORM VEEL TIJD vrij te maken om de gehele papierenwinkel in te vullen want het is ECHT veel en het moet IN 1X GOED. De collega waar ik eerder over vertelde, wou het ook zelf doen, maar heeft uiteindelijk maar een “Immigratie Advocaat” ingeschakeld om alles voor hem te laten regelen.
Hou er ook rekening mee dat je een Interview krijgt waarin je VEEL over je vrouw moet kunnen vertellen. Als je andere antwoorden dan je vrouw geeft, ben je gezakt en krijg je geen GreenCard en wordt je aangemerkt als illegale immigrant en dus het land uit getrapt (en als ze je een land uitzetten, kom je er vaak NIET meer LEGAAL in)
Ja dat snap ik maar ik ga niet trouwen met een amerikaanse omdat ik de USA in wil maar omdat ik liefde wil vinden in de USA, en ik wil niet in nederland blijven omdat ik hier het gevoel heb dat ik niet alles uit het leven kan halen, of mensen hier niet het echte leven inzien, ik zie het dat ik als ik 60 ben voor mijn huis kan zitten en genieten wat hier in nederland niet gaat gebeuren :vak01:
Maar het is gelijk zo van, als je 20 bent kun je geen huis van 30k kopen want het is dat een krot(hoeft niet zo te zijn) en ik zou het nooit rond krijgen, dat is eigenlijk niet de kritiek die ik wou horen, het gaat bijna alleen maar over dat dit de domste actie ooit is, veel mensen kopen vakantie huizen in andere landen dus waarom zou mij dat dan niet lukken als ik 20 ben??
Als jij 20 bent, bij je vader en moeder woont, geen goede baan hebt (omdat je nog studeert) is het bijna ONMOGELIJK een lening of hypotheek te krijgen voor vastgoed in het buitenland. Dit omdat de geldverstrekker nergens op kan terug vallen als jij niet betaald. Daarnaast heb jij ook geen belangen om in Nederland te blijven dus ben jij een financieel risico voor de geldverstrekker. Het incasseren van een rekening uit Duitsland of België is al zeer lastig, laat staan dat ze wat uit de US kunnen incasseren.
Dat dat niet de kritiek is die jij wil horen, is jou probleem. We proberen je alleen maar te helpen en je voor fouten te behoeden. Je kan namelijk als Nederlander beter een fout in Nederland maken, dan in het buitenland want daar ben je altijd de sigaar omdat je de zoveelste buitenlander bent die het fout doet. De term “Ikke niet begrijp” hebben ze in de US namelijk niks mee te maken.
Natuurlijk kopen vele mensen vastgoed in het buitenland. Vreemd genoeg hebben deze mensen hier eerst GOED over na gedacht, hebben ze het land meerdere malen bezocht, daar informatie ingewonnen, vrienden en kennissen gemaakt, een DUIDELIJKE en CONCRETE maar vooral REALISTISCHE planning gemaakt en deze ook uitgevoerd.
Ik heb je geloof ik al aangegeven dat je een overzicht moet maken van spullen die je nodig hebt in de VS. Als je dat nou eens had gedaan (inplaats van ja maar op Ebay of Wallmarkt) dan had je al een deel van je financiele planning af kunnen hebben.
Wat bedoel je hiermee ???
En by the way ik zou graag met een schone lij beginnen omdat ik ook niet helemaal fair ben geweest
Ik heb al 2 keer gekeken wat je nodig hebt om daar normaal te leven(meubels) en daarmee bedoel ik echt alles, ik kwam uit op een gemiddelde 10000 dollar, en niet om je advies af te kraken maar daar koop je hier in nederland geen uitzet voor, in ieder geval niet alles
En je kan niet zeggen dat ik er niet over na heb gedacht want dat doe ik wel, en hierom vraag ik ook advies, maar sommige dingen zijn echt zwaar negatief zonder enige uitleg zoals, ga jij maar meedoen aan de lotterij… en zulk soort dingen, ik heb gezegd dat mijn posts soms niet klopten maar ik heb het gevoel dat jij in de wie niet luisteren wil, moet maar voelen mode blijft, want sommige dingen zijn echt best wel hard terwijl ik nou niet alle ervaring heb die jij hebt, daarom heb ik ook een account om dingen te vragen, ik zeg niet dat jij het zo bedoeld maar het klink een beetje alsof ik er toch nooit kom, klopt dit of niet ???
En ik zeg niet dat ik er zo in 2 jaar woon maar die opmerking over de lottery vond ik een beetje raar, ik weet dat het lang duurt maar daarom mag ik toch wel dingen vragen en opmerkingen achterlaten als dan kan ik met de lottery meedoen???
En ik geef toe dat ik in het begin een beetje deed zoals ik wil horen wat ik wil omdat ik houvast wil blijven houden, maar nu wil ik daarom ook horen wat jullie te zeggen hebben maar dan hoop ik wel dat het serieus advies is en niet sarcastisch
Ja, dat bedoelde ik ook ![]()
O dan heb ik het verkeerd begrepen ![]()
Niemand houdt jou voor de gek, iedereen is serieus! Behalve dan de opmerking over die tent, maar dat is echt gebaseerd op een serieuse gedachte!
Lees de reacties nog eens door, vooral wat betreft kosten. Ik blijf het idee hebben dat je niet helemaal beseft waar je aan begint.
Maar meer dan genoeg over gesproken, you’ll cross that bridge when you get there!
Ja ik snap wel waar ik aan begin maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het zoveel rompslomp is om een vakantie huis te kopen, inboedel, verzekeringen en dan een hypotheek, is het echt onmogelijk want op zo’n site, latravia.com ofzo staat dat je een hypotheek kan afsluiten in nederland voor een huis in amerika
Maar over het kosten potje, als je thuis woont heb je bij lange na niet zoveel kosten dan als je op jezelf woont, en de hypotheek is geen 800 euro maar misschien net 300 euro, en je inkomen zal misschien rond de 1000 a 1200 euro liggen, misschien is dat 700 euro netto waar dan zoiezo 300 a 400 euro afgaat voor hypotheek en de rest weet ik niet hellemaal want studiekosten zijn niet duidelijk maar laten we zeggen 200 euro dus dat houd zo’n 200 over voor andere dingen
Nou hou je vast, ik heb het even samengevoegd… het worden even 2 berichten anders wordt het zo lang…
Kun je een vakantie-huis kopen zonder dat je inwoner van Amerika moet zijn?
Ja het is mogelijk om een vakantiehuis in de US te kopen. Hiervoor heb je geen GreenCard nodig. Let op! Koop je een normaal huis, heb je wel een GreenCard nodig.
Hou er ook rekening mee dat je NIET permanent in je recreatie woning mag wonen.
Wat moet je er dan voor doen?
Als je een recreatiewoning wil kopen, moet je in de eerste instantie één vinden. Als je dat gedaan hebt, moet je hem bouwkundig laten keuren IVB met bijvoorbeeld slechte funderingen e.d. Als dan alles goed is, moet je een financiering zien te krijgen tenzij je over voldoende eigen middelen beschikt. Als de financien dan rond zijn, volgt de sleutel overdracht.
Als je de woning 1 maal hebt, krijg je vaak te maken met de Code Enforcement. Deze Enforcement bepaald wat jij wel en niet mag doen in je eigen tuin en hoe je je huis moet onderhouden. Deze enforcement kan je DWINGEN om bijvoorbeeld je tuin netjes te houden e.d. Hou je je er niet aan, kan je hoge boetes krijgen.
Ik blijf tot mijn 23 a 24 bij mijn ouders in wonen. Ben dan ong klaar met mijn studies Heb hopelijk dan een goede baan.
Als je fulltime gaat studeren (wat ik opmaak uit je andere topics) is jou kans op een goede baan nihil (bijna niets). Ga er dus maar vanuit dat je of de 24 jaar niet haalt en je dus langer in Nederland bent dan dat je nu denkt.
**
Een vriendin van me die in Illinois woont kan er dan gaan wonen en zorgen voor de electriciteit en dergelijke, ik heb dan de hypotheek, mischien vraag ik 50 a 100 dollars huur per maand**
Zoals al eerder gezegd, is het langdurig verblijven in een recreatiewoning niet toegestaan en er wordt in verschillende stater streng op gecontroleerd (het is geen NL waar je een boze brief van de gemeente krijgt). Zij kan er dus ook niet langdurig wonen en haar ook niet laten registreren op dat adres.
Zou als ik klaar ben met alles liefste met een amerikaanse trouwen.
Dat kan, maar hou er dan wel rekening mee dat je als Europeaan een heel proces moet doorlopen. Dit proces kan je laten uitvoeren door een zogeheten Immigratie Advocaat maar als je de kosten graag wilt besparen, kan je dit ook zelf doen. Je moet dat een zogeheten K1 Visum aanvragen (http://www.familybasedimmigration.com/k1-visa.html)
Tijdens dit proces, krijgen jij en je toekomstige ook een interview waarin je veel over elkaar moet vertellen. Hou er rekening mee dat de antwoorden gelijk aan elkaar moeten zijn. Voorbeeld; Waar hebben jullie elkaar ontmoet? Jij zegt Amsterdam, zij Rotterdam en je hebt je eerste probleem al te pakken.
Mocht het allemaal misgaan, wordt je het land uitgezet en ben je er ook NIET meer welkom omdat je status wordt aangemerkt als Illegale Immigrant. Met deze status kom je ook een groot aantal andere landen niet meer in.
Eindelijk ga je het licht zien! Dat soort sites zijn er om mensen zoals jij, die dolgraag hun droom willen verwezelijken, erin te luizen/ geld afstroggelen. Bijtje, een ding moet je nog leren, en gelukkig heb je er zat tijd voor, niet iedereen is te vertrouwen, ook al ziet hij/zij, de site er zo goed en betrouwbaar uit!
Staar je er niet op blind op dit soort info. Als je geld wilt lenen, regel het dan bij de bank en nergens anders. Als zij jou nee verkopen, is het ook echt nee, omdat, zoals StoneCast ook schreef, je geen betrouwbare betaler kan zijn. Dan kan een andere geldverstrekker jou onmogelijk ja verkopen. Niet doen!
Even nog over de GreenCard Lottery, Het is en blijft een Loterij, StoneCast (en ik ook) doorlopen de ‘normale’ procedure, hij wacht al 5 jaar, ik sta aan het begin van die wachttijd. Het komt dan oneerlijk over als jij zegt: ik doe gewoon met de GreenCard Lottery mee. Snap je?
Ik hoop dat (denk dat) over 7 jaar de criminaliteit enzovoort misschien wel flink aangepakt is.
Ga hier maar NIET vanuit. De VS is in vele steden aan het bezuinigen op de Politie waardoor er meer criminaliteit komt. Het is niet voor niets dat burgers zelf geld doneren aan de politie bij hun in de stad.
En zouden ze echt denken dat je hier illegaal wil gaan wonen als je een vakantie huis koopt
Ja, je koopt als immigrant een goedkoop huis in een slechte buurt. Jij bent niet de eerste die dit doet, en vast ook niet de laatste. Echter hebben vele van je voorgangers al bewezen dat het pand in vele gevalen wordt gebruikt als drugslab of als “hide out” voor andere illegalen.
Ik zou graag willen weten wat je bedoeld met “dat je op deze wijze een vakantiewoning in de US geen eens kan betalen”
Simpel, jij als Nederlander, inwonend bij je ouders, zonder eigen vermogen, zonder vastgoed of wat dan ook is voor een geldverstrekker een financieel risico. Dit metname omdat je vastgoed in het buitenland wil aanschaffen en je hier in Nederland NIETS hebt. Het risico dat jij je koffers pakt en niet meer terug komt en je termijnen niet terug betaald is te groot.
Een incasso bureau kan namelijk vrijwel geen geld van jou vorderen als jij in het buitenland woond.
**
Greencard Lottery**
In een ander topic in het USA forum kan je een berekening vinden over hoeveel kans je hebt als je meedoet in deze loterij. Deze kans is net zo klein als het vinden van reebok carbonade bij de slager in de stad.
**Fredje zij:
Niemand houdt jou voor de gek, iedereen is serieus! Behalve dan de opmerking over die tent, maar dat is echt gebaseerd op een serieuse gedachte! **
Alle antwoorden die er zijn gegeven zowel door mij als door anderen, zijn allemaal goed doordacht en zoals je kunt lezen willen we je allemaal op weg helpen. Ik geef je een grote kans dat als je het zelfde reageert op een ander forum, je al lang een ban had gehad of men je niet serieus nam.
Fredje zij:
Ik blijf het idee hebben dat je niet helemaal beseft waar je aan begint.
Dat idee heb ik dus ook, dus vandaar dat ik alles maar even een beetje heb samengevoegd zodat het weer een beetje duidelijk wordt. Dit omdat er vaak meerdere malen hetzelfde wordt gevraagd.
ja maar volgens mij kun je ook s’avonds studeren en overdag werken, heeft een bepaalde naam maar die ben ik vergeten
Maar echt heel erg bedankt voor het samenvatten, het is me nu wel duidelijk en dit gaat wel moeilijk worden maar ik hoop dat het lukt, en die studies kon je dus ook s’avonds volgen zoals ik heb gelezen