Wonen in Amerika,duur?

Hallo,
Wij (mijn vriendin en ik) zouden later graag in Amerika gaan wonen,ergens zonnig.
Maar wij vroegen ons altijd al af of dit wel mogelijk is,daarmee bedoel ik is het betaalbaar?
Weet er iemand hoeveel Eu je ong nodig hebt om te beginnen,huisje kopen etc … en hoeveel kost het dan maandelijks voor eten,drank etc …

Mvg,

Hoi,

je kunt overwegen een vakantiehuisje aan te schaffen. Met een toeristenvisum mag je 3 maanden in de VS blijven. Bedenk wel dat het huis dan langere tijd onbeheerd is wanneer jullie terug in Europa zijn.

Als jullie aan permanent verblijf denken wordt het een stuk lastiger, zie eerdere onderwerpen in dit sub forum. Onderwerp: Green Card.

Als je denkt aan kosten van verblijf komt dat wel redelijk overeen met Nederland. Over belasting van huiseigenaren weet ik niet zoveel, wel weet ik dat het per staat verschilt. Een auto is eigenlijk noodzakelijk gezien de afstanden.
Hebben jullie nagedacht over inkomsten? Hoe ga je de kost verdienen? Je moet een goed pakket diploma’s op zak hebben wil je in aanmerking komen voor een interessante baan, als die al te vinden is…en…als een werkgever je wil aannemen.

Maar ik lees in je vragen een beetje dat jullie denken om over een aantal jaren pas plannen te maken?

Ja,zal nog niet voor binnen de tien jaar zijn.