Vakantie huis kopen in de USA

Ik ben pas 15(bijna 16) maar denk veel over later
Dus vroeg ik me af

Kun je een vakantie-huis kopen zonder dat je inwoner van Amerika moet zijn?
En zo ja wat moet je er dan voor doen?

En hebben jullie tips want dit zou erg leuk zijn als ik 20 ben, een huis waar je heen kan als je naar Amerika gaat,
En ik heb daar een vriendin wonen die als ik het ooit zou kopen erin kunnen gaan wonen omdat ik er toch maar 1/5 weken per jaar zou zijn???

Ik heb al leuke gezien voor onder 60,000,00 dollar dus dit is affordable
En natuurlijk is klussen altijd leuk dus een vakantie huis kan heel goedkoop zijn
Zou dit kunnen zonder greencard??

Bijv deze:

Staat aangegeven als vacation home (moet in Illinois zijn)

Alvast bedankt

Jong en ambitieus heerlijk! herken mezelf er in :wink:

Je kan als je het wil een vakantiehuis kopen in de US. Je hebt dan niet te maken met allerlei regels zoals bijvoorbeeld een GreenCard. Je gaat er immers alleen maar heen op vakantie en je woont er niet permanent.

Waar je wel mee te maken hebt is de periode dat je in de US mag zijn. Hou je je niet aan deze datum komt de ICE (nee niet de trein van de DB maar de Immigration and Customs Enforcement) je opzoeken en trappen ze je het land uit en heb je je huisje verspeelt.

Wat je doet met je huisje zou de US een zorg zijn. Zolang je je maar houd aan de opgestelde regels die gelden in de staat waar jij je huisje wil kopen.

Je zegt wel dat 60.000 USD een betaalbaar bedrag is, maar hierin moet ik je even wakker schudden. Ik verdien 60.000 USD per jaar belasting vrij. Dat is 5000,00 USD per maand (3490 euro per maand).

Hiervan moet ik het volgende betalen;

Huur appartement 650,00
Verzekeringen 180,00
Vaste lasten (GWL) 110,00
Auto lease prijs 450,00
Brandstof 250,00
Eten + Drinken 275,00
Overige Belastingen 50,00
Spaarbedrag 250,00
--------+
2215,00

En dan heb ik het alleen nog maar over de maandelijkse terugkomende kosten.

Uiteraard heb ik ook wel eens nieuwe kleding nodig, eet ik af en toe buiten de deur, doe ik diverse outdoor activiteiten met vrienden dus laten we zeggen dat ik per maand 2900 euro kwijt ben (met gemak). Blijft er een totaal bedrag van 590 euro per maand voor mij over.

Echter zou er voor jou een heel ander bedrag overblijven want zodra je 18 jaar wordt, komt de belastingdienst ook geld bij jou halen, moet je zorgpremie betalen, je scooter verzekeren, studieschuld afbetalen en ga zo maar door waardoor er warschijnlijk slechts enkele 10talle euro’s overblijven om van te leven.

Als je dan later een goede baan hebt, ga je je eigen huisje hier in NL huren, krijg je hier een vriend of vriendin, kost ook weer geld enz. enz. enz. Kortom, er is geen enkele bank die jou 60.000 USD gaat lenen voor een huis in de US.

Wat ik je wel aanraad is om op je 18e een GreenCard aan te vragen. Ik wacht nu inmiddels al 5 jaar! (sommige kennissen al 8!)

EDIT:
Bedragen zijn afgerond.

Maar ik had het zo in gedachte, en by the way heb ook huizen gezien van 40 a 30 duizend, hoeft geen 8 slaapkamers te hebben :vak02:

Ik blijf tot mijn 23 a 24 bij mijn ouders in wonen omdat ik anders moet gaan zoeken naar een huis hier in nederland
Ben dan ong klaar met mijn studies (Mbo,Hbo, Universtiteit amerikanistiek)
Lang verhaal, uitgelegd in mijn andere post(ander topic)
Dus dan hoef ik geen rekening te houden met huur enz
Heb hopelijk dan een goede baan.
Huis mag overal in Illinois staan en je hebt er leuke voor weinig.
Een vriendin van me die in Illinois woont kan er dan gaan wonen en zorgen voor de electriciteit en dergelijke, ik heb dan de hypotheek, mischien vraag ik 50 a 100 dollars huur per maand omdat het echt een hele goede vriendin is kan ik dit eigelijk niet doen

Zou als ik klaar ben met alles liefste met een amerikaanse trouwen.
Dan kan ik daar gaan wonen
Denk ik nu een beetje redelijk?
Hoop eigenlijk geen studieschulden te maken, gelukkig ben ik niet iemand met een gat in zijn hand.

Hoop dat het duidelijk is, bijv dit pand

http://www.viewspringfieldhomes.com/13188thStNSPRINGFIELDIllinois/111134/CAAR

53900,00 dollars, omgerekend 37,534,00 euro
Vind ik niet duur, lijkt me niet de duurste hypotheek voor een leuk huis

En laten we zeggen dat ik 1600 netto verdien in de maand.
Gaat er 100 euro af naar mijn ouders omdat ik bij ze inwoon

Laten we zeggen 400 euro aan studiekosten
En 350 euro aan bezine,verzekeringen

Hou ik over
1600
100
450
350

700 euro over

Hypotheek zo’n 500 euro per maand voor ruim 40,000,00 euro

Houd ik een magere 200 euro over

Is dit ongeveer goed gerekend

Berekend bij de hypotheker

Geslacht :Man
Leeftijd :20 jaar
Bruto jaar inkomen :21,600,00 (1800*12)
Looptijd :30 jaar
Aflossingvrij :0 %
Overlijdingsdekking:100 %
Adviesrente : 5,3%

Bruto maandlasten : 245
Netto maandlasten : 166

Hoeveel kan ik lenen

Op basis van

20 jaar
21600,00 bruto
Betalen aan leningen : 450 studie kosten

Heb steeds te lang gewacht met wijzigen
dit is de uitslag

Maximaal te lenen
72000 voor bestaande bouw, kan ook minder zijn maar dit is het gemiddeld als je thuis woont en niet veel uitgeeft ( leningen geregistreerd bij de BKR)

Studie kosten niet 400 euro maar 55 euro (grote vergissing) XD

Of je nu redelijk denkt, ik denk het niet…

Je bent nu 16 jaar en je wil op je 24e een huis in de US kopen, is prima en kan wel ALS je het geld hebt. Een US bank verstrekt vaak geen hypotheek aan non US Citizends. De enige manier om dan een hypotheek te krijgen is een “zelfdragende” hypotheek aan te vragen. Bij zo’n hypotheek betaal je een GIGANTISCH bedrag aan (iets wat jij in de komende 8 jaar niet bij elkaar krijgt)

Wat je wel zou kunnen doen is dat je op je 18e naar de notaris gaat op een BV op te richten, een ondernemingsplan in elkaar drukken en naar een NL bank gaan om financiering voor je huisje in de US te krijgen (bedrijfsomschrijving: verhuren van vakantiewoningen). Met een beetje geluk krijg je dan je centjes en betaal je een NL bank een vast bedrag per maand (is vaak goedkoper dan een Hypotheek).

Het argument dat je opgeeft voor het vragen van 100 USD aan huur is ook onzin. Mijn ex en ik zijn nog zeer goede vrienden en zij huurt mijn huis in Almere voor het bedrag dat ik er aan kwijt ben per maand. GWL moet ze zelf voor zorgen. Zij wil er wonen, prima, mag van mij maar dan betaald ze er ook voor. Wil ze niet meer betalen, ook prima, voor haar 10 anderen en anders verkoop ik de toko. Je gaat toch niet voor een ander betalen :S

Wat denk je trouwens van extra bijkomende kosten als je hier in NL blijft? of koop je geen andere kleding, ga je nooit uit enz enz enz :wink:

Dat is waar, laten we zeggen 200 euro per jaar aan nieuw kleding, disco now way, zo als ik al zij ben niet zo iemand die met alles nieuw moet lopen en de disco is niet echt iets wat ik zou doen, laten we zeggen 100 euro aan leuke dingen per jaar

200 euro per jaar aan kleding!! 1 broek + T shirt en een boxer kost vandaag de dag al meer!

Bij de hypotheker kwam dat er echt uitrollen hoor, heb nu ook huizen gezien die echt werk nodig hebben, 10000 dollar a 20000 dollar, zou het een optie zijn om hier in nederland een bedrag te lenen en dan het huis gewoon te kopen en door de jaren heen het huis te maken zoals je wilt, je kan het eerst woonbaar maken, hoeft niet gelijk voor 50000 dollar aan meubelair te hebben :dag:

Zoals dit 13000 dollars ruim 9000 euro, sold as it is dus met openhaard,vloeren,koelkast,fornuis,lampen/ventilators zoals je ziet op de afbeeldingen ebay heeft leuke spullen dus je komt met 20000 dollar echt wel een eindje

http://www.trulia.com/property/3046026789-1124-N-4th-St-Springfield-IL-62702

Ben niet kieskeurig, moet bewoonbaar zijn en meer dan 1 slaapkamer hebben

Volgens mij zie je niet echt HOEVEEL geld dingen kosten. Ik heb het geluk dat ik een goed salaris heb en dus ook veel kan besteden en kan leven hoe ik wil. Er zullen ongetwijfeld meer op het forum zitten die dat kunnen maar lang niet iedereen!

Als je net van school af komt, verdien je bijna niks en mag je blij zijn als je met 1400 euro per maand thuis komt. Daar gaat je zorgpremie nog van af, huur aan je ouders, GSM, gemeentelijke belastingen en de rest.

Zodra je van school af bent heb je ook geen OV kaart meer, dus krijg je reiskosten en die worden lang niet altijd volledig vergoed. Je moet je kleding kopen (en dat is DUURDER dan dat jij denkt) tenzij je in Zeeman kleding wil rondlopen (iets wat de meeste jongeren echt niet willen).

Ook zal je producten moeten aanschaffen voor je persoonlijke onderhoud zoals bijvoorbeeld een scheerapparaat, Deo en de rest. Al met al blijft er de eerste jaren weinig over om te sparen.

Als je een huis wilt inrichten ben je voor een beetje woonkamer bij de Ikea al snel 2500 euro kwijt en voor een slaapkamer (Bed + Matras + lattebodem + kastjes + kledingkast + lampen) ook.

ok

Dat is waar maar ik was ook niet van plan om het te doen als ik net 18 ben geworden, nee als ik een goede baan heb enz, in nederland is alles echt duurden, kijk maar op ebay(usa) heb je wel wat leuke dingen tussen staan, en ja je hebt persoonlijke kosten, maar dat heb je ook in nederland als je een huis koopt, een van de twee, amerika met extreem goedkope huizen waar je dingen aan moet doen, of nederland waar huizen niet eerder beginnen dan 150000 voor een eenpersoonsflat, schandalig, snap wel dat het duur is maar in mijn ogen is het beter om een vacation house in de usa te kopen voor 20 duizend, mischien kun je zelf het geld lenen zodat je het in een keer betaald of je neemt een hypotheek, heb op latravia gelezen dat je ook gewoon een nederlandse hypotheek kan nemen hoor, dus het komt wel goed, waar een wil is is een weg :wereld:
Maar zou je het kunnen lenen en in een keer betalen??

En als het meezit kom ik in amerika te wonen, blijf niet in nederland in ieder geval :vak02:, heb je gelijk een huis, in heel illinois is echt wel een leuk huis te vinden dat me aanspreekt, en ook lijkt 12000 dollars veel, voor een huis is het de put, dat is echt weinig voor een huis hoor

Maak voor jezelf eens een lijstje met spullen die je nodig hebt voor in huis. Kijk gerust thuis even wat je ouders allemaal hebben en kijk eens op bijvoorbeeld Neckermann.nl wat het allemaal kost (inclusief banken, tv e.d.)

Als je de artikelen in je winkelwagentje plaatst, telt hij het allemaal vanzelf bij elkaar op.

Tel dan daar de kosten van je huis bij op en tel daar nog eens 10.000 aan verbouwingskosten bij op dan heb je ongeveer een indicatie van wat het gaat kosten.

Staar je niet blind op de lage USD van dit moment want de USD gaat binnen aanzienlijke tijd weer aansterken.

Heb je al met google street view door de regio getoerd? Als ik zo brutaal mag zijn, een beetje troosteloos, vandaar ws de prijs van het huis. Denk je niet dat er iets vreselijk mis is met dit pand? Bijv. verrotte fundering om maar wat te noemen, drugs buurt…Mag ik je aanraden eerst goed de buurt uit te kiezen voordat je veel geld gaat lenen.

http://maps.google.com/maps?hl=nl&tab=ll

1124 N 4th St, Springfield, IL 62702, Verenigde Staten

Neem nou dit huis
http://www.trulia.com/property/45266689-1430-Chestnut-St-Rockford-IL-61102

Foto’s liegen niet en ik zie toch een mooi huis, huur is 850 dollars maar het is een koophuis voor 12000 dollars, zou 1 kamer kunnen verhuren, veel mogelijkheden, misschien zelfs 2 want hij heeft er 4, 1 voor mijn vriendin uit illinois, 1 voor mij and thats it. Negativiteit kan maar hier kun je niet negatief over zijn, zo zie je maar ergens is altijd wel iets, 9000 euro is niet veel voor een huis geef toe, en ik hoef het alleen te kopen, geen vaste laste what so ever, die is voor de bewoners die er 365 dagen per jaar wonen.

Er is echt heel veel te bereiken en dat laat ik niet liggen, dat ga ik maar niet naar de disco of loop ik in een wat te kleinen broek, maakt me niet uit, moet er wel presentable uitzien maar hoeft geen 110 euro te kosten

fredjeRN gelukkig heb ik nog 5 a 7 jaar om daar over na te denken, en troostelozen betekend niet gelijk drugs buurt

Eerste wat ik doe is op google streetview kijken, en of het huis er goed uitziet is natuurlijk een must maar mijn laatse post laat niet veel rare dingen zien, en daarom is bezichtigegen er altijd nog
Huis in rockford is vere van troosteloos vind ik, maar ja ik vind dat dit gewoon een nette buurt is hoor

Ik ben blij te horen dat je de tijd neemt, ik ben ook niet aan het generaliseren, begrijp me niet verkeerd, maar het is wel iets wat ik in m’n achterhoofd heb zitten als er zo weinig voor een huis gevraagd wordt, mij maakt het achterdochtig, vandaar. Goedkoop is vaak duurkoop toch?
Maar je zal zeker volgend jaar met je vriendin een paar ritjes gaan maken door de straten van Illinois. Heel veel succes met je plannen, echt spannend hoor!

Ik heb al een keer gekeken bij walmart online, met alles maar dan ook alles tot aan de kussen kwam ik op 7000 a 9000 dollar niet veel voor een hele uitzet, en ja de dollar gaat weer stijgen maar dan heb je ook nog huizen van 30 duizend dollar, we zullen zien wat de toekomst brengt, en eigenlijk was die buurt in springfield erg triest maar dat heb je met grote steden