Verhuizen naar Amerika

Hallo allemaal,

Ik ben Mina 46 jaar. Ik wil samen met mijn dochter over 2/3 jaar naar Amerika verhuizen. Ik wil daar gaan werken en wonen. Hoe kom ik aan een greencard. Wat moet ik als eerst doen. Hoe moet ik dit aanpakken. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik ben er zelf nog nooit daar geweest. Mijn dochter wil er graag heen en daar blijven. Waar is het veiligst en betaalbaar wonen?
Graag tot horens. Alvast bedankt

Voordat je er gaat wonen, zou ik eerst eens kijken via een vakantie of het land daadwerkelijk iets voor je is. In grote steden is t vaak minder veilig dan in dorpen of kleine stadjes. De werkdruk is veel hoger dan in Nederland, je hebt minder vakantiedagen. Een auto is noodzakelijk om je te vervoeren van punt A naar B. Ik ben er zelf 5x geweest nu. (Zuid-Oosten) Ik heb familie wonen in de VS. (ook ge-emigreerd). Afhankelijk van je budget is er vanalles mogelijk, maar lastig tussen de komen, aangezien er veel opkopers zijn, die t weer duurder verkopen. T gaat er anders aan toe, dan in NL. Ik denk dat je eerst een goed plan moet neerleggen, wat je precies wilt, en waarom Amerika? en waarom niet b.v. Schotland ofzo? (Een greencard verschaffen ze alleen, als je plan helder is), zo makkelijk kom je de VS niet in. (tenzij je met een amerikaan gaat trouwen)