Wonen In De Usa

Hallo mensen denkt er niemand aan om het te gaan maken in amerika?? het is toch het land van de onbegrensde mogelijkheden?

ik ben een jongen van 22 jaar en ik zit er ook aan te denken om naar amerika te gaan een beetje rond lopen over de rodeo-drive een rijke meid ontmoeten haha lol
maar k ben wel een ondernemer die kansen ziet en van een avonduurtje houd.

ik heb zoiets van ik zie wel wat ik tegen kom. als het geluk niet mee zit dan ga ik weer terug naar nederland.

je moet wel een beetje geld hebben ja dat is duidelijk hoeveel denken jullie op ze’n minst nodig te hebben en je een beetje te setellen in bv los angeles?

Ja, die droom deel ik met je.
Zelf gooi ik het niet zo op LA maar ga liever na NY.
Wil je het land snel binnenkomen is de manier zoals jij het aanpakt de beste en het meest effectief. Wanneer je trouwt met een Amerikaanse man/vrouw krijg je na een jaar een visum.
Wanneer je geen contacten hebt, dan wordt het vrij lastig om het land binnen te komenm, visa. greencard.
Ik ben nog steeds aan het bekijken hoe ik mijn droom kan verwezelijken.
Houd er wel rekening mee, het is het land van de onbegrensde mogelijkheden, maar wanneer het four gaat ga je flink op je gat en dan laat de overheid niets meer van zich horen.

Originally posted by Calitomnication@07-01-2005, 16:09:43
** Ja, die droom deel ik met je.
Zelf gooi ik het niet zo op LA maar ga liever na NY.
Wil je het land snel binnenkomen is de manier zoals jij het aanpakt de beste en het meest effectief. Wanneer je trouwt met een Amerikaanse man/vrouw krijg je na een jaar een visum.
Wanneer je geen contacten hebt, dan wordt het vrij lastig om het land binnen te komenm, visa. greencard.
Ik ben nog steeds aan het bekijken hoe ik mijn droom kan verwezelijken.
Houd er wel rekening mee, het is het land van de onbegrensde mogelijkheden, maar wanneer het four gaat ga je flink op je gat en dan laat de overheid niets meer van zich horen. **

Daar heb je helemaal gelijk in. Als je geen contacten hebt dan wordt het erg moeilijk. Ik ga in maart voor een maand naar California. Ik wil daar ook heel graag wonen en werken, maar dat zal wel heel erg moeilijk gaan. Wat je niet graag wilt is illegaal verblijven daar. Ik heb wel familie daar, maar ik denk dan alsnog dat het moeilijk gaat. Ga anders een kijkje nemen bij de amerikaanse ambassade. Daar kan je soms weleens proberen om mee te doen met de Greencard Lottery. Mochten jullie nog wel iets weten voor me of er bedrijven zijn die mensen uit Nederland zoeken, dan hoor ik het graag van jullie.

Veel succes verder!!

Groetjes Nicole

hai,
nou ik stel het al jaren uit maar dit jaar ga ik toch echt. Me pa is Nederlands maar die woont al 20 jaar in LA daar, ook al heb ik slecht contact met hem, als het niet via hem lukt zoek ik wel een andere oplossing.
Ik zelf ben een jongen van 24 nu in april 25 en ik heb het al jaren gehad met Nederland en als ik niet snel ga krijg ik misschien spijt.
Lukt het niet kom ik weer terug maar dat ben ik niet van plan.
Een vriendin van mij verblijft nu al een tijd illegaal in New York.
Ze woont bij hr Amerikaanse vriend maar toen ze erheen ging kende ze niemand en had ze niemand.
Zo ga ik het ook doen, er zijn altijd wel mensen die je willen en kunnen helpen met dingen.
Ik ben ook 3 maanden door europa getrokken zonder maar 1 euro op zak te hebben.
Bovendien ben ik kraken, buiten of in een kraakpand slapen vind ik ook niet erg, dan kan ik tenminste zeggen dat ik geleefd heb.
Hoop dat er nog mensen reageren hier, lees het graag.
grt
Kai

PS: begin maar niet een aan die greencard loterij daar doen zoveel mensen aan mee dat de kans nihil is dat je er 1 wint.

Klopt, maar het risico van illegaal verblijven is me net iets te groot… En je kunt je familie ook in de problemen brengen door dat te doen. en daarbij, de Amerikaanse gevangenissen zijn niet zo luxe als wij hier hebben, daar wil je helemaal niet terecht komen.
Ik ga het toch op de legale manier proberen, via een greencard is best wel hopeloos en eigenlijk kansloos, maar ja…,
Daar komt nog bij dat ik Amerikaanse vrienden in Baltimore heb zitten… 3 uur van NY, in ieder geval een stuk dichterbij…
Ik ben nu 23, bijna 24, heb mijn studie afgerond en kan nu het volleidge risico nemen. Geen school en een baan zeg je gewoon, zonder consequenties, op…
LA ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik geen oordeel over geven, maar San Francisco is ook een erg mooie stad om de rest van je leven te slijten…

Jullie hebben allemaal hele goede punten aan het licht gebracht. Elk jaar wordt het ook moelijker om een land in te komen.

Ik woon nu 13 jaar in California, Orange County. Ik heb mijn man hier ontmoet en ik kan je vertellen, al was ik getrouwd met een Amerikaans staatsburger, het was geen smooth process en elke stap heeft een prijs kaartje.

Het is inderdaad veiliger /beter op de lange termijn als je legaal dit land binnen komt, je wilt geen problemen met de Amerikaanse authoriteiten, vooral niet nu met al die national security.

Je een visa en een worker’s permit nodig en het beste is natuurlijk als je een sponsor hebt.
Het beste is op de Amerikaanse Ambassade te bezoeken of hun web site. Wat je ook kan doen is de Nederlandse ambassade website te bezoeken hier in de US. Je kan informatie zoeken bij staat. The Royal Netherlands Embassy

California is een van de duurste staten, maar met de meeste opportunities, maar dat is mijn mening. Je maakt het of je breek het!
Ik kwam hier met niks, mijn man had ook niks, en nu reis ik all over de wereld voor een wereld wijde company. Ik ben niet rijk, maar ik heb het niet gek gedaan. Maar dan wie zegt wat rijk is!

En dan er is altijd die uitdrukking " Wie niet waagt wint niet" of zoiets. Ik had alleen mijn kleren en Cds.

Veel geluk.

Peggy :slight_smile:

Ey Peggy, ken jij geen mensen of bedrijven daar dan die evt zouden kunnen helpen?
grt
Kai

Hallo allemaal,

Ben zelf een jonge van 19 die in België woont(5jun. -> 20) en heb het hier ook allemaal gehad!

Ik zou ook cariere willen gaan maken in amerika maar sta dus op het moment nog helemaal nergens.

Ik ben toch van plan om desnoods op mijn eentje naar amerika te trekken zoals nog voorgangers zijden anders ga ik er spijt van krijgen je leeft maar 1x en ik wil voelen dat ik leef en niet blijven hangen in dees saai leventje in België (europa).

Ik ben zelf ook van plan om naar de richting van Calfornia te trekken maar heb totaal nog geen besef van hoe of wat.

btw: Ik ben van plan en hoop om daar in de filmIndustrie een plaatsje te kunnen reserven moest het allemaal niet lukken kan ik nog altijd trug komen en hier men leven voort te lijden.

Maar voor men 30 wil ik kunnen zeggen dat ik toch al iets heb geprobeerd om kunnen binnen te graken en iemand te worden.

Moest er iemand nog dat idee hebben contact me eens op msn : bjorn6to9@hotmail.com

ps: sorry voor men spelfouten.

Cya