Ik ben net nieuw op dit forum en ik heb gezocht op werken en wonen in Amerika, helaas heb ik niet
veel kunnen vinden. Ook is mij opgevallen dat dit forum niet vaak bezocht wordt, of heb ik dat fout?
Gaarne tips alle info is welkom
Ik wil graag een jaartje naar Amerika en wil daar werken en wonen
wat voor voorbereidingen moet ik daarvoor doen?
Ben zelf ook zeer geinteresseerd om die kant op te gaan. Wat ik weet wat je moet regelen is, je moet in een korte vakantie werk zien te vinden of anders gewoon via de normale weg( brief, email) solliciteren naar een baan in Amerika.
Daarna moet je een visum aanvragen voor een jaar en een werkvergunning, heb je die niet wordt je net zo snel weer op het vliegtuig terug naar nederland gezet.
Dan moet je een verblijfplaats regelen wat zeker een hoge prioriteit heeft natuurlijk. Je moet je laten verzekeren voor ongevallen en ziekte en dat kan aardig oplopen omdat de gezondheidszorg heel wat duurder is dan hier in nederland.
En als de douane je ondervraagt op het vliegveld wat heel waarschijnlijk is, dan moet je heel goed uit kunnen leggen wat jij nou eigenlijk wil doen in Amerika.
En als je daar voor eeuwig wilt blijven wat ik zelf dus graag wil na mijn HBO opleiding dan moet je een Amerikaanse zien te trouwen zodat je een Green Card krijgt wat inhoud dat je gewoon een verblijfsvergunning krijgt maar hoelang die green card geldig is weet ik niet dat zou je moeten opvragen bij de INS in Amerika.
Nou ik hoop dat ik je een beetje opweg geholpen heb.