Wonen in VS

Hoi, ik zou graag in zuiden van vs goon wonen en werken. Heeft iemand daar ervaring mee? Waar zou ik mee moeten beginnen?

Hoi Pierre,

Ik kan je 2 boeken aanbevelen die belangrijke informatie bevatten over wonen en werken in de US.

Living and working in America - David Hampshire
(alles over visa, werk, het dagelijks leven, verzekering, educatie etc.)

Immigration Guide to the USA - Henry G. Liebman

Wij hebben zelf 5 jaar in de US gewoond en hebben alles zelf uitgezocht toentertijd, maar het het eerste boek van Hampshire is echt een life saver!

Sukses!
expatfam66

Hallo Pierre,

Emigreren naar the USA gaat helaas niet zomaar, ik ken jouw situatie natuurlijk niet… maar je moet
1familie ((met dna te bewijzen)) daar hebben,of:
2
een werkgever die je vanuit NL daar heen stuurt of een werkgever in the USA die je visa kan/wil aanvragen een sponsor dus(( maar ook hier een hoop haken en ogen)).Of:
3* een amerikaanse vriendin spoedige echtgenote hebben,of:
4*via de DV loterij en dat is wat het zegt te zijn een loterij
1 advies hier: inschrijven kan gratis, meestal in okt tot dec via de .gov site LEt OP er zijn bedrijven die hier een slaatje uit willen slaan meestal eindige die sites met .org ze doen je geloven dat je het hele jaar kan inschrijven ((kan dus echt niet))en kosten onnodig geld

En dan moet je je realiseren dat ook al win via de DV of op welke manier dan ook je visa/of greencard kost natuurlijk geld
zover ik nu weet via de loterij komt een greencard op zo’n €1000,- pp
Kijk eens op 404 - Page Not Found

Voor de rest als je zover bent, het waar wil je wonen/werken is natuurlijk heel persoonlijk.
elke staat heeft wel andere dingen, regels,kosten en tax.
maar als je weet welke staat je wel trekt/ligt kan je hier ook meer info vinden http://www.city-data.com/
Sucses

Hey,

Als je redelijk snel naar Amerika wilt gaan, dan is het een optie om als au pair (nanny) te gaan, ik ben zelf via cultural care au pair een jaar in Amerika geweest en mij is het goed bevallen. En je kunt er dan voor 2 jaar blijven als je wilt. Ook hoef je dan geen eigen woning meer te zoeken daar je bij je gastgezin woont het enige minpuntje is dat je er niet veel geld mee verdient naar mijn weten zou je nu tegen de $200 per week verdienen. En nog iets je mag niet ouder zijn dan 29 jaar.
Zou je meer willen weten dan hoor ik het wel.

Groetjes Anneke

hey, bedankt voor dat boek. Ik ben het gaan bestellen. Het ziet er een heel duidelijk boek uit waar echt alles in staat. Het word allezins niet gemakkellijk. Ik denk dat het eerste is wat ik moet doen is naar ambassade gaan en inderdaad een werkgever zoeken die een greencard wil aanvragen. Hebben jullie spijt dat jullie terug gekomen bent? Of dat je het gedaan hebt?

Groetjes