Gaan wonen/werken in USA

Hallo,

Ik ben Remco 21 jaar uit Limburg. IK weet dat deze vraag al vaker is gesteld maar ik wil graag later verhuizen naar USA om de redenen dat ik NL gewoon zat ben en altijd al USA freak ben geweest. Ik wil graag info. over hoe en wat etc. alle info die je hebt is welcome! ik ben zelf wel al eerder in USA geweest in new york. ben daar verbleven op de rand van qeeuns en op 1 of andere manier voelde ik me er thuis:embarrese maar alle info. is dus welkom! kwa taal is voor mij geen probleem want ik spreek goed engels! So! ppl bring it on!

groetjes Remco

lees eerst deze site maar door http://www.unitedstatesvisas.gov/
hier staat alles op wat je moet doen om een visum te krijgen om in de VS te werken
maar helaas voor je…de VS kom je heel moeilijk binnen !

en deze site http://www.uscis.gov/graphics/index.htm

je zult eerst een baan moeten vinden en de werkgever zal voor je garant moeten staan en meehelpen om een visum te krijgen
verder zul je medical tests moeten doen waaronder een tuberculose test etc.
verklaring van goed gedrag etc etc.

Het kan wel maar het gaat je veel tijd en moeite kosten.
http://www.uscis.gov/graphics/services/residency/employment.htm

hmm erg lastig ja… hoe zit het eigenlijk met Canada?

Waarom kies je niet een makkelijker route en ga je er een poos studeren aan een Amerikaanse college/universiteit. Als je goede cijfers hebt (gehaald) bij je huidige of laatste mogelijkheden zijn er ook mogelijkheden voor financiering. Eenmaal aangenomen bij een school is het studentenvisum makkelijk te krijgen.

Hallo Remco,
het is lastig oom USA in te komen, als je als student binnen komt mag je niet werken en is het niet zeker dat je een green card kan krijgen, wel is er een loting waar per jaar 10.000 mensen uit gekozen worden die een greencard krijgen. Je kunt je hiervoor inschrijven kost ongeveer per jaar 50 dollar. Als je ingelood wordt moet je wel binnen 1 jaar naar de sates, ander is hij niet meer geldig. succes Monica

Dit is niet geheel juist: op een studentenvisum (F-1 visum) mag je tot 20 uur werken op de campus, mits ook de school zelf hiervoor toestemming geeft. Bovendien zal het tegen een minimum loon zijn maar beter iets dan niets.

Ik wil ook in de SA gaan wonen,ben wel een man van 38 jaar en op zoek naar iets helemaal nieuws want heb het hier wel gehad.

Ook wij willen gaan wonen en werken in de USA. We hebben het hier ook wel gehad. Ik mag dan 49 zijn, maar houdt me echt niet tegen.
Genoeg banen daar voor mij, dus moet uiteindelijk wel gaan lukken.

Dat het niet makkelijk zal zijn, heb ik van diverse al vernomen, maar waar een wil is is een weg.
Heb inmiddels de aanvraag voor GreenCard Lotery klaarliggen om digitaal te versturen.

Maar dan ben j er nog niet, medische kosten €145, röntgenfoto €50 en het visum zelf €755 ( info komt rechtstreeks van de Amerikaanse overheid voor immigratie)

Dan volgt er nog een interview, geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen

LET OP: alle Amerikaanse overheids sites eindigen enkelt op GOV , en niet op .ORG of .COM of .NET. deze sites zijn er enkelt op uit om je helemaal kaal te plukken.

Beste Remco

Samen met mijn man ben ik de gelukkig die zijn “gewonnen” hebben in de DVD lottery, hier worden greencards “weg gegeven”. Een tip voor je om te doen is, kijk een op de website voor de DVD lottery. meestal is deze ergens in October. je hebt een aantal dingen nodig om je in te schrijven, deze inschrijving is geheel gratis, niet voor betalen dus! zo heb je ook een foto nodig en die moet aan een aantal eisen voldoen. als je op de site kijkt staat precies wat je nodig hebt en wanneer de datum en tijd is dat de loterij wordt open gesteld. wij waren binnen een uur na het openstellen hiervan er doorheen. dan moet je wachten, na vier weken sluit de inschrijving. dan is het wachten tot ongeveer mei voordat de eerste lotingen beginnen. je moet hiervoor regelmatig inloggen op je naam en nummer dat je hebt gekregen. zie je een streepjescode en een lange brief, dan mag je verder om je kaart aan te vragen en gaat het hele process van start. zal je details nu besparen. het heeft ons vele jaren geduurd voordat we waren ingeloot, maar ik ken ook mensen bij wie het de 1e keer al goed ging. wat wij hier ondervinden is dat het belangrijk is dat je een goed diploma hebt, met name iets in de IT of het technishe iets. ikzelf heb een Bachelor in SPH/MWD, maar daar zijn ze hier minder happig op omdat ik een resident ben en geen citizen… daarbij moet je rekening houden met zorgverzekering, heb je geen baan kost deze rond de 600 dollar per person. heb je een baan en je werkgever biedt dit in je packet aan, is het zo’n 250 dollar per twee weken voor 2 personen, ben je alleen, betaal je meer. dan is nog niet alles gedekt, je hebt een co-pay and out of pocket pay en niet alle medicijnen worden in zijn geheel vergoed… Pensioen moet je eerst zelf regelen, de meeste werkgevers bieden het aan maar dan moet je eerst een paar jaar voor hun werken…dingen om goed over na te denken! maar ik ben nog steeds verknocht aan het land! success!

Hallo jcallo, wat hebben jullie een geluk gehad dan. WOW !! Was blij te zien een reactie van iemand die weet van hoe of wat.

Ik heb een brandende vraag, ik heb nu het “Application for Immigrants Visa and Alien Registration” ingevuld, het DS-230 part I .
Het 2e deel hiervan Sworn Statement kan ik geen persoon meer invullen, dit is gehighlighted in geel. de overige vragen, zijn wel in te vullen.
Hoort dit zo, en moet ik dan het geheel uitprinten en part II in mijn geval 3 x, aangezien ik met mijn 2 kids van 17 & 18 wil emmigreren, en dan per post versturen of kan dit enkelt digitaal.

Wat ik me afvraag is of dat ik het juiste formulier heb ingevuld, ik zie gewoon ff door de bomen het bos niet meer, zie vanalles voor bij komen aan formulieren, maar welke is nu de juiste, ik heb er nog geen baan, wel een vriend, maar deze is al op leeftijd kan ons niet sponeren van zijn retirement, helaas

Ben een beetje bang dat als ik een verkeerd application in vul, het hele verhaal niet door kan gaan.

Die $600 is dat per maand? aan zorgkosten, en ben je verplicht deze te hebben of direct aan te vragen bij binnenkomst??

Solliciteren, nu wij nog in NL wonen en totaal niet weten of we uitgeloot worden, heeft dit zin? Een onderdak zoeken nu lijkt me niet, maar ook dat weet ik niet zeker. We willen zo graag naar California omgeving Woodland Hills, Sherman Oaks en Studio City

Hier staat wel het een en ander vermeld, http://travel.state.gov/content/visas/english/immigrate/diversity-visa/if-you-are-selected/submit-your-ds-260-online-application.html maar zoals ik al zei, ik zie door de bomen het bos ff niet mee

WERKELIJKE ALLE INFORMATIE IS MEER DAN WELCOME!!

Ik heb geen hulp van een advocaat of bureau en zal het allemaal op eigen houtje moetje doen.

Alvast bedankt
Imogen

Hallo geinteresserde,

Ik heb inmiddels van de American Embassy begrepen, dat ik totaal het verkeerde form heb ingevuld en deze alleen is als je bericht heeft ontvangen om verder te kunnen gaan. Ik ben ook niet stil blijven zitten, en will alles zo goed mogelijk voorbereiden.

De link die ik weergegeven had valt wel onder dit programma maar is om je in te schrijven niet de goede link. Je moet eigenlijk bij ENTRY beginnen.

Wat@jgallo ook al zei, is dat de lottery ergens in oktober (nog zo lang wachten eer ik iets kan beginnen) begint en inderdaad 4 wk later sluit.

jgallo, hoe lang heeft het nadat u was ingeloot nog geduurd eer alles helemaal was toegekend en u dus kon vertrekken.
Dus keuring, röntgenfoto en visa fee, en het interview. Wat moet ik me bij het laatste voorstellen. Het kan me namelijk niet snel genoeg gaan om hier weg te kunnen.

Alle info omtrent aanvraag meedoen voor de GREENCARD LOTERY blijven welcome, hoe meer aanwijzingen voor een goede aanvraag hoe beter.

Alvast bedankt
Imogen