Ik zal me eerst even voorstellen ik Ben emiel een 22jarige student en nieuw hier.
Ik Ben volgend jaar klaar met Mijn studie marketing en communicatie op mbo 4 niveau. Ik heb 2jaar psychologie gestudeerd op hbo maar Mijn propedeuse niet gehaald. Ik Ben dus volgend jaar klaar met studeren en kan fulltime gaan werken, het is altijd Mijn droom geweest om naar amerika te emigreren en daar voor vast te gaan blijven wonen. Mijn vraag is nu hoe kan ik dit het heste aanpakken want ik heb nog geen vast inkomen omdat ik nog student ben en om een greencard te krijgen zoeken ze meestal hoger opgeleide mensen. De vacatures zijn er wel voor Mijn opleiding maar om nou helemaal naar amerika te gaan voor een sollicitatie gesprek, ik weet niet of dat handig is. Ik heb gehoord en gelezen over de green card lottery maar ik zou het liever niet op een gokje wagen hiermee, heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand hoe ik het beste dit kan aanpakken en of ik een goede kans maak qua visums etc.
Ik heb geen familie of bekenden wonen in amerika verder dus die optie is al afgesloten.
Alvast bedankt!
Hoi Emiel,
Het is momenteel lastig in de VS terecht te komen. Ben je er al eens geweest? Misschien moet je dat dan eerst eens proberen. Het is sowieso verstandig om werkervaring op te doen. Mocht je besluiten af te reizen voor een vakantie, ga dan voorbereid op pad. Neem je CV mee (uiteraard vertaald) en zoek van tevoren een aantal bedrijven uit waar je zou willen/kunnen werken. Je kunt bedrijven voor je vertrek benaderen en vragen of er interesse is, of je een rondleiding mag krijgen enz. Kom zelfverzekerd over, dat zien de Amerikanen graag in een sollicitant!
Dit is nl. je enige mogelijkheid: een Amerikaans bedrijf vinden dat jou wil hebben en bereid is je visumprocedure te sponsoren. Of je trouwt een Amerikaans staatsburger, maar goed, dat gaat ook niet 1 2 3…
Succes met je studie!
Hey fred,
Dankjewel voor je reactie stel het op prijs, ik ben 2jaar geleden een maand in Californie geweest en sindsdien verliefd geworden op californie en ik weet adat ik terugwil. Ik ben me er bewust van dat het heel erg moewilijk wordt om een greencard te krijgen maar het is niet onmogelijk! Woon je zelf ook in amerika? Zo Ja, hoe is/ben je gegaan en bevalt het nog? En denk je dat bedrijven de moeite zullen nemen om een visum etc. aan te vragen voor me zodat ik daar kan gaan werken? Bedankt voor je tip ik zal het zeker doen na me studie. Weet je toevallig nog goede sites voor banen in en rond californie, dan ib ik me al een beetje orienteren.
Groeten emiel
Ik woon nog niet in de VS, maar dat gaat binnenkort wel gebeuren, al weet ik niet hoelang nog.
Ik ga voor een ziekenhuis werken in Tampa Fl. Zij hebben de Greencard voor mij aangevraagd. Het is nu wachten. Het is idd niet onmogelijk. Je zou voor banen eens op craiglist.com kunnen kijken. Maar ga zeker eens terug en sta open voor andere gebieden.
Op afstand kun je geen sollicitatie gesprekken voeren!
Nogmaals, doe werkervaring op. Ik zelf heb 12 jaar, wat mij het gelijke ban een Bacholors degree heeft opgeleverd. Het bied meer mogelijkheden. Ik snap dat je graag wilt, zo snel mogelijk, maar besef dat je er hoe dan ook niet snel zult geraken…
Hoi FredjeRN,
Mag ik vragen welk beroep je uitoefent? Ik lees dat je via sponsorship aan een baan bent gekomen in Tampa.
Was even nieuwsgierig ![]()
Gr.
Hey is Sponsorshift een goede orientatiesite om een baan te zoeken? En heb me tickets binnen hoor voor weer een maandje anerika!![]()
Hoi, sorry voor de late reactie, ik ben verpleegkundige.
Hoi Emiel,
Sponsorship is geen orientatie site. Zo noem je het als een bedrijf het visum voor je aanvraagt, dus ‘ze sponsoren je’. Snap je?