Hoi iedereen!
Na een aantal keer door de Verenigde Staten gereisd te hebben, ben ik helemaal verliefd geworden op het land en de mensen. Nu zou ik graag eens een tijdje in de VS willen wonen en werken, al is het maar voor een paar maanden. Ik heb internet al flink doorgespit, op zoek naar mogelijkheden, maar ik kan maar geen duidelijke info vinden over hoe ik aan woonruimte en werk kan komen. Werken als au pair of op een zomerkamp zie ik niet zo zitten. Ik heb SPW gedaan en ook al heel wat werkervaring in deze sector (m.n. gehandicapten- en verslavingszorg) Wat zijn hierin de mogelijkheden? Eigenlijk heb ik ontzettend veel vragen, maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen en ik wil mijn droom onderhand wel eens waar gaan maken :wereld:
Hebben jullie tips over hoe ik aan woonruimte en werk kan komen?
Groetjes,
Moon :dag:
Werk vinden in de VS is erg moeilijk, zo niet bijna onmogelijk
ik wil er al jaren naartoe maar t gaat gewoon niet lukken.
jij moet iets te bieden hebben, waar ze geen amerikanen voor kunnen vinden
Of een bedrijf vinden dat jou dolgraag wil sponsoren voor een visum
Aangezien dit vaak veel geld en tijd kost zitten bedrijven daar niet op te wachten
Je hebt 3 opties
- Trouw met een Amerikaan
- Zorg dat je Nederlandse werkgever je uitzendt naar de VS
- Win een Greencard in de jaarlijkse loterij waar er 50.000 worden weggegeven.
Ik heb net 2 maanden in LA gezeten (althans, in Costa Mesa dat ligt eronder) en vond het ook geweldig. Ik weet niet of ik er permanent zou willen wonen maar een vakantiehuis of tijdelijk emigreren lijkt me niet verkeerd
Het is momenteel wel extreem moeilijk ivm de crisis om aan werk te komen. En vergeet niet dat als je eenmaal werk hebt, je snel weer op straat kunt komen te staan. De gemiddelde werkweek was 39 uur voor de Amerikanen, dat ligt nu op slechts 33… Om maar even aan te geven hoe erg het beschikbare werk is verminderd.
Vergis je trouwens ook niet in de andere bedrijfscultuur die daar heerst en de enorme werkmentaliteit die ze hebben.
Ik zou er in ieder geval alleen aan beginnen als je een beetje een financiele back up hebt.
Wellicht dat je iets hebt aan deze site waar je info vindt over werken in Amerikaof informatie over het kopen of huren van een huis.
Succes en als je vragen hebt laat maar weten.