mijn droom is al heel lang om te werken en wonen
in amerika ik zoek iemand die mij kan begelijden informatie kan
geven heb 6 jaar een vaste baan in tilburg als monteur en wil
in amerika ook als monteur aan de gang gaan ben nu 23 en wil
mijn droom gaan volgen
Je bent niet de eerste, vele mensen zijn je al voorgegaan en gingen naar theland of oppertunity.
Hier komen helaas niet veel Amerika-gangers, aangezien daar een speciaal forum voor is. Kijk eerst eens rond in het speciale Wonen en werken in Amerika forum en open daar gerust nog een topic met vragen.
Succes!
Jurjen
P.S. Iets meer punten en komma’s maken je bericht een stuk leesbaarder.
Hi ik ben welliswaar een vrouw maar ik heb zelf in Amerika gewoond. Normaal is er voor dat soort baantjes altijd wel mogelijkheden. Wat voor soort monteurswerk is het?. Iets met autos?. Het beste is om de bedrijven gewoon binnen te wandelen en te vragen of ze iemand nodig hebben. Bij dat soort mannenbaantjes is dat wel een meest gebruikelijke manier. Ik weet niet hoe je daar wilt gaan wonen want hou er rekening mee dat de huren in Amerika de laatste jaren enorm omhoog zijn gegaan. Voor een 2 slaapkamer apartment betaal je rustig iets van 1200 - 1400 dollar per maand. Meestal zitten de electriciteit, verwarming etc daar wel bij in.
Het is duur om de echte complexen te zoeken met huur apartementen. Goedkoper is het als je let op ramen boven winkels, van huizen en andere gebouwen want overal zul je For Rent borden op de ramen zien. Dit zijn meestal wel minder luxe apartmenten maar hoeft ook weer geen getto te zijn. Ik zelf heb ook in zo’n goedkoper apartment gewoond en dat was prima alleen 14 jr geleden was de huur voor een 2 slaapkamer nog maar 550-800 p/maand. Ik weet niet of de inkomsten ook omhoog zijn gegaan. Toen der tijd waren de gewone baantjes rond de 7-8 dollar per uur vuil. Velen delen een woning en zoeken dan ook een room mate. Hoe wil je in Amerika toegelaten worden want volgens mij worden er per jaar maar een beperkt aantal visas uitgegeven. Ik zelf heb de Amerikaanse en Nederlandse nationaliteit. Zou graag terug willen. De mensen zijn er erg vriendelijk, en behulpzaam. Ik voede mij er direct erg thuis. Als je vragen hebt hoor ik het wel
Hoi
Dat soort werk kan ook door een Amerikaan gedaan worden,dus met dat ga je daar weinig kans maken werk te vinden.Denk er aan,eigen volk gaat daar voor alles.
Als je studie’s die je deed een werk omvat dat NIET door een Amerikaan kan gedaan worden,dan pas heb je kans,maar…dan moet die werkgever voor u borg willen staan voor t’ geval je zonder werk valt,dan krijg je een soort tegemoetkoming die van die borg afgetrokken word,maar eens dat geld op=geen uitkering meer.
Laat u hier opd at forum geen verhaaltjes opspelden,ga naar een US ambassade het dichts bij jouw woonplaats,of,schrijf hen met uw wens en zij gaan u 100% uitleg geven wat te doen,maar ook als het niets word gaan ze het u onverbloemd zeggen.
Zo deed ik het,en ik had een werkgever gevonden in Florida die mij kon gebruiken,maar hij weigerde de borg te storten,dus werd het noppes.
Doe navraag bij de US ambassade,ze bijten echt niet.
Good luck.
Harley