ik heb ff een vraagje betreffende werken in Amerika. Ik zit nu de laatste tijd serieus te denken om dit te gaan doen.
Nu zoek ik mensen met ervaring/informatie die mij het een en ander kunnen vertellen/uitleggen.
Het liefst zou ik in een Hotel Resort, willen werken en dan vooral activiteiten (dingen als - sporttoernooitjes etc etc) organiseren voor gasten/kinderen.
Ik heb hier overigens geen opleiding ingehad, maar redelijk wat werk/omgangservaring (weliswaar verkoop) met mensen heb ik wel.
Ohjah en klimaat is voor mij ook belangrijk, mede een reden om uit nederland te vertrekken. Dus gezocht in de zonnige staten van Amerika.
qua informatie, bedoel ik dingen als, voorbereidingen/verblijf in amerika/eventuele aanraders mbt het werk etc. etc.
bij voorbaat dank,
Idan Azulay
(eventuele informatie, kan gestuurd worden naar [EMAIL=“idanjechiel@hotmail.com”]idanjechiel@hotmail.com, en dan het liefst onder Amerika Info oid.
of natuurlijk gewoon hier mij een bericht sturen (k neem aan dat k daarvan wel een melding in me mail krijg.)
om 6 tot 12 maanden in de VS te kunnen verblijven hoef je eerst ervoor te zorgen dat al je papieren in goede orde zijn…
d.w.z. je hoeft natuurlijk verlenging van je visum, wat niet altijd makkelijk is, af te maken…
daarboven, is het best raadzaam om eerst in het bezit van een baantje te zijn, zodat je loopt niet het risico op dat je voor een bepaalde baan afgewezen wordt…
Het idee is leuk, maar er zijn een paar obstakels.
je mag op een toeristen visum maar 90 dagen blijven. Dan kun je die verlengen met nog eens 90 dagen, maar dan is de koek echt op. 180 dagen is de maxdat je hier mag verblijen in een jaar.
Op een toeristen visum mag je NIET werken. Ik zou geen enkele visum zo even kunnen bedenken waarmee je dit wel zou kunnen.
Ik zou gewoon 3 maanden als toerist gaan en desnoods verlengen. En in die tijd dit mooie land verkennen. Er is genoeg te zien!
Overtreed de limieten van een toeristen visum niet want ze zijn hier niet zo zoetsappig als in NL. De kans bestaat dan dat ze je eruit schoppen en je 10 jaar er niet meer in komt.
Het is een fantastisce land met leuke mensen. Er is hier genoeg te zien voor 180 dgen te vullen.
Hoi,
Ik zit nu sinds 2 maanden in New York en heb een werkvisum voor 2 jaar. Het makkelijkste is om een L-visum te krijgen. Dat is een visum voor inter-company transfers. In normaal Nederlands: je werkt in Nederland en wordt via je werkgever uitgezonden naar de US. Amerikanen willen niet graag dat je werk doet, dat een Amerikaan ook kan, dus je moet toegevoegde waarde hebben (in mijn geval specialized knowledge). Probeer een NL bedrijf te vinden met kantoren in de US. ‘Dutch language’ is al specialized knowledge: Heineken, Shell, VanderValk, ING noem maar op.
Alternatief: studeren in de VS en op je studentenvisum een bijbaantje nemen.
Meer weet ik ook niet hierover, alleen dat je niet zomaar in de US komt zonder geldige reden: 2x 90 dagen is al moeilijk en je kan zomaar geweigerd worden bij binnenkomst…
Ik woon met man en 2 kinderen in Duitsland. We zijn het schoolsysteem zo zat, dat we graag vanaf Januari 2008 tot Juli 2008 naar Florida of California willen om er tussenuit te komen. Natuurlijk moeten de kinderen, 9 en 13 jaar daar ook naar school. Wie heeft er ideen en kan zeggen hoe we dit het beste aanpakken?
Alvast bedankt!
Hermien
Kan je even specifieker met je vraag zijn ajb? Er zijn veel aspecten van verhuizen naar het buitenland die van toepassing kunnen zijn. Leven in de VS kan ook varieren per gewest. Dus om je vraag beter te kunnen beantwoorden, moet ik weten wat voor plannen je hebt, namelijk, wat wil je dat je kinderen aangeboden wordt, en natuurlijk wat verwacht je van ze?
Overigens ik denk dat het schoolsysteem in Nederland zelf al niet te slecht is, maar ligt de mening aan de mens.
Hallo!
Zoals reeds gezegd: we wonen in Duitsland en de kinderen gaan dus ook in Duitsland naar school. We prefereren een verblijf in Californie of Florida (mooi weer) en willen dat de kinderen plezier hebben op school en engels leren.
Goed zo dan, maar zie ik toch niet erin de vraag die je stelt en beantwoord wil hebben? Ik versta dat je kinderen heeft en zo, maar wat is eigenlijk nou de vraag??
Voor de bovenste post, misschien is het werken in een vakantie kamp iets in Amerika.
Het is natuurlijk wel een tijdelijke baan voor een paar maanden, maar wel betaald, al is het geen hoog loon.
Even op google zoeken, daar moet je er meer over kunnen vinden.
Wiekan mij meer vertellen hoe je je toeristen visum kan verlengen? Kan dat als je in the USA bent? Ik wil enkele maanden gaan back packen maar wil waarschijnlijk wel langer blijven dan 90 dagen maar niet langer dan 180 dagen… Het gaat waarschijnlijk om de staten Wyoming en Montana Of maakt dit niet uit??? Misschien ook nog een uitstapje naar vrienden in California… of waar kan ik hier info over vinden? Alvast bedankt voor de info!
Heb ik niet echt verstand van, maar waarom niet 2x 90 dagen… Dus binnen 90 dagen even een weekje Canada of zo, dan kun je wellicht weer 90 dagen US doen.
Ik heb hetzelfde probleem als Swinny… Alleen ik ben al in de US. Mijn vlucht terug is 21 juni maar ik mag maar tot 9 juni blijven en lees hier voor het eerst iets over je toeristenvisum verlengen. Ik ben ook erg benieuwd hoe dit moet, want dan ga ik dat zo snel mogelijk doen.
Ze zijn strenger daar dan ik dacht :O, maximaal 180 dagen als “toerist” en werkende “buitenlanders” niet erg welkom? (wat ik me misschien deels kan voorstellen in deze tijden).
Het mooist wat ik zou willen in met de motor gaan reizen, en dan gewoon werken voor eten en onderdak en na een tijd (ik praat in weken of maanden) weer verder gaan om verder naar werk en onderdak te zoeken. Een soort backpacken dus… In dit geval is een L-visum niet van toepassing.
Verschillende Visa’s
Als ik het goed heb, zijn er 4 verschillende visa’s? H-, J-, L- en een E- Visa? Geen van allen kan worden toegepast op mij? Iemand die ongeveer 6 maanden tot 2 jaar wilt blijven en alleen wil reizen en wil werken (geen specifiek werk, gewoon zorgen dat ik kan overleven).
Ik snap niet waarom men begint over een toeristenvisum, terwijl er duidelijk wordt gevraagd over werkvisa. Dit is helemaal niet onmogelijk. Ik heb maandenlang op een J-1 werkvisum in Michigan en Illinois gewerkt. Je hebt ook het H-1B visum, die wat langer geldig is. Het is wel belangrijk dat je alle papieren op orde hebt en het is niet makkelijk! Kijk even op deze site voor meer info:
Hai! ik heb 2 keer over 8 maanden en 11 maanden gewerkt in Amerika. Ik noem het werken, maar als je aan de douane staat noem je het een internship (stage). Via een universiteit (Columbus, Ohio) kreeg ik een uitnodiging om voor een bloemenwinkel te werken. je betaalt dan maandelijks een bepaald bedrag aan de universiteit (150 dollar destijds). Verder moet je een verzekering van tevoren regelen. Zoek alvast een baan in NL in vakbladen of monsterboard en dan kan het bedrijf je mogelijkerwijs verder helpen. Columbus Ohio werkt trouwens alleen mee aan agricultural programs, vb werken op boerderij, golfbanen onderhouden en bloemetjes…
Echter na 9/11 is er behoorlijk wat veranderd en kregen veel mensen hun visa ook niet meer verlengd, dus hoe de stand van zaken nu is, dat weet ik niet.
Succes!