Een jaar lang naar Amerika: TIPS???

Ik heb serieuze plannen om voor een jaar naar Amerika te gaan. Dit speelt al jaren, maar ik wil nu echt eens stappen gaan ondernemen. Waar begin ik? Wie heeft hier ervaring mee en kan mij nuttige tips geven?

Alvast bedankt!
Ellen Joren
E: ellenjoren@hotmail.com

hey,

als iemand op je bericht reageert met info, kun je die dan doorsturen ?

ik ga hetzelfde doen namelijk

Hey,
Ik ben in de USA sinds Augustus en ik moet zeggen het bevalt me hier reuze. Ik reis rond in het noordoostelijke deel van de States, NY, Pennsylvania, Boston,…enz…
Het enige wat ik gedaan heb is gezorgd voor een toeristenvisum en mijn vliegtuigticket. Sinds 11 sep.kan je maar 6 maanden in de States blijven maar ik heb wel een extension aangevraagd, ik ben op dit moment nog steeds aan het wachten op een goedkeuring. Het is handig wanneer je enkele contacten legt op voorhand via het internet.
Vooral als je kan overnachten bij enkele vrienden ofzo.
Ik heb het geluk dat ik familie heb in NY en verscheidene vrienden in Pennsylvania, dat heeft me veel geld uitgespaard. Ik reken 20 Euro per dag maar soms is het meer en soms is het minder. Als je nog vragen hebt, stel ze maar!
groetjes kimmeke
xxx

hey,

Mag je max 6maanden blijven met een toeristenvisum ?
En hoe goedkoop kun je overnachten in motels?
En Kun je makkelijk wat bijverdienen als je geen werkvergunning hebt (muziek ofzo)

bedankt :stuck_out_tongue:

hoi

ik ben een 19-jarige studente die vorige jaar 10 maand in Californië heeft gezeten. Ik zou hier 100 blz kunnen schrijven, en ik zat ook vol vragen in het begin, maar als je specifieke vragen hebt, aarzel niet om me te contacteren via e-mail, ik beloof dat ik je meteen terugschrijf!

Groetjes
Eva
X

hey,
ja het lukt vrij aardig om hier en daar en job te vinden in een restaurant of een hotel maar meestal is dat dan voor een volledige week. Het zijn niet altijd mooie jobs, zoals vaatwassen of bedden opmaken. Maar het betaalt vrij aardig. Soms kan je in het hotel blijven eten gratis dat is wel mooi meegenomen, niet dat ik het heb meegemaakt maar heb het van vrienden gehoord.
Succes met de reis,
doei