Iemand geintresseerd? Naar Amerika voor een jaar

ik zou graag naar amerika gaan voor een jaartje en daar dan werken en wonen!.
ofwel een rondreis maken!
maar zoiezo een jaar weg uit belgie!
iemand geintresseerd of iemand die ervaring heeft hierin, let me know
grtz

Tja zo makkelijk gaat dat helaas niet :wink:
Je kunt wel voor een half jaar een toeristenvisum krijgen, maar daar mag je absoluut niet mee werken. Doe je dat toch en zo komen erachter, dan wordt je zonder pardon het land uitgezet, en kom je er ook niet meer in.

Een werkvisum kun je alleen krijgen als je al een baan aangeboden hebt gekregen door een werkgever daar - maar daar zitten voor de werkgever zo enorm veel voorwaarden en beperkingen aan vast, dat ze daar vrijwel nooit aan beginnen.

ok tot zo ver men droom :slight_smile: , enig idee hoeveel een reis en een verblijf van een jaar me daar zou kosten? denk dat het dan beter is dat ik gewoon op door reis ga! hoe doen die jongeren wat ergens in discotheken gaan werken ofzo dat dan? en ik heb een site voor te kunne werken in het buitenland : www.hrc.international.com ! Dus ook al zou ik op door reis gaan zou ik nog nergens kunnen werken? tenzij in het zwart,maar dat zullen ze wel niet doen hè!

Kosten voor een jaar zou ik echt geen schatting over durven te doen, dat is van zoveel verschillende factoren afhankelijk.

Zo´n combinatie van reizen en werken in de VS is in principe gewoon onmogelijk.
Je kunt natuurlijk altijd proberen om ergens zwart te gaan werken, maar ik zou het je absoluut niet aanraden.

Het is gewoon zwaar illegaal, en er staan ook voor de bedrijven flinke straffen op. Fatsoenlijke bedrijfjes zullen echt geen illegalen laten werken, dus de zaken waar je dan bij terecht komt…als de eigenaar na een week gewoon zegt, oprotten en ik betaal je niet, dan is er gewoon helemaal niks wat je daar tegen kunt doen.
Daarnaast weet de immigratiedienst natuurlijk ook wel wat voor een soort bedrijven ze goed in de gaten moeten houden, dus de kans dat je gepakt wordt is redelijk groot… dan wordt je het land uitgetrapt en kom je er ook nooit meer in.

Denk dat je beter eens naar landen als Canada of Australië kunt kijken, die hebben een speciaal visum waarmee je kunt reizen EN werken.

ok dank u wel,. en canada en australie zijn ook al bij mij opgekomen! tis een heel werkje om alles te weten te komen, maar zoveel mogelijk vragen is zoveel mogelijk bijleren over hoe of wat! ook al is er iemand die mij iets vertelt heeft over jeugdherbergen dicht bij de grand canyon enz die onderdak en werk aannbieden! maar mijn bedoeling was eigenlijk om in de stad te geraken en daar dan te werken! en zoals u zegt,de zaken die wat mij int zwart zouden laten werken zijn zeker gaan aanraders!. u ben al heel fel bedankt voor deze informatie! en als u ergens nog eens iets weet moogt ge mij da altijd laten weten ! mvg

Hey,

Ik ben ook op zoek naar een reisgenoot voor ongeveer een jaar lang (heb er ook al een topic gepost ervoor) en heb al een klein beetje een beeld hoe ik wat ongeveer moet regelen;-)

hey,. dan sta jij al een stapje verder dan mij aangezien ik nog geen enkel idee heb hoe of wat! ben ook aant twijfelen om op doorreis te gaan of me ergens te vestigen en daar dan ook te werken!Maar blijkbaar is naar daar verhuizen en daar werken helemaal niet simpel! :slight_smile: