1 jaar werkervaring opdoen in Amerika

Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag. Ik zou heel graag voor een jaar naar Amerika willen. Ben er al 3x eerder geweest, heb familie wonen in Californië enz. Heb nog een geldig studentenvisum in mijn paspoort zitten. Ik wil niet emigreren, maar gewoon een jaar werken en wonen (het liefst in CA). Ik kan alleen helemaal niets duidelijks vinden over deze procedure. Kan dit zomaar? Onder welk visum? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik ben ook geen student meer, dus kan niet onder een schoolprogramma heen! Alle tips en ervaringen zijn welkom!

Alvast heel erg bedankt! :cheer:

Groetjes,

Daphne (26)

Hi, ik zou dit zelf niet weten, maar wil je er wel op wijzen dat je even moet kijken of je onder je J-1 visa onder de zogeheten two-year-rule valt, want dan kan je voor 2 jaar niet onder bepaalde visa naar de VS komen.

Heb zelf ook in California gestudeerd (helaas maar 1 semester) en vond het er geweldig, dus zou ook in de toekomst ooit nog wel eens er een jaar of langer willen werken en wonen. Succes met uitzoeken!

Hoi Daphne,

Goed idee! Lekker jaartje Amerika worden veel mensen jaloers van! Er zijn wel opties voor niet-studenten om te gaan, maar een visum regelen is wel moeilijk (maar niet onmogelijk!). Een van de dingen waar je bijvoorbeeld aan kan denken is au pair werk, dan heb je kost en inwoning en dat soort werk is meestal wel voor een jaar. Je kan ook even op het Au-Pair forum van Wereldwijzer kijken.

Voor info over visums kan je het beste op de site van het Amerikaanse Consulaat kijken.

Succes!