Ik ben van plan in mei een trip te doen in Amerika, ik ben er van plan een jaar te blijven om te reizen en te werken. Ik hoop hierop uiteraard de juiste persoon te vinden die met me mee gaat. Ik ben 22 jaar, en in juli dit jaar teruggekomen van 4 maand Australië wat mij helemaal verslaafd aan het rondreizen heeft gemaakt.
Sorry dat ik je leuke plan in t water moet gooien, maar een jaar reizen en werken is in de VS niet mogelijk, hier bestaat geen visum voor.
Zonder visum mag je maximaal 90 dagen blijven, en niet werken. Met een toeristenvisum mag je ook niet werken.
Dat is inderdaad een grote domper voor mij. Ik denk dat ik nog wel even langer moet gaan sparen. (Of uiteraard zwart werken)
Ik heb mijn oplossing gevonden. Canada! Daar kun je wel een werkvisum aanvragen dus kan ik doen waar ik het meest van hou: Reizen!
Ik heb al een klein idee in mijn achterhoofd over de route. Ik denk dat ik in Los Angeles begin met de reis, daar de bus (of liftend) via de Route 66 naar Texas om daar een auto te kopen (op dit forum gelezen dat het daar het makkelijkst was een auto te regelen). En vanuit Texas via de Route naar boven tot ik uiteindelijk in Canada al mijn geld op heb:P
Voor iedereen die een beetje interesse heeft in de reis: www.atrox.nl staan foto’s/verslagen over de reis in Australië op (dus om mij een beetje te leren kennen).
Let er wel op dat je voordat je vertrekt al een ticket hebt om van Canada terug naar hier te komen
Zonder ticket voor de terugreis kom je de VS namelijk niet in.