Haai… Ik ben van plan om een jaar lang rond te reizen door amerika… Dat is mijn plan maar ik weet niet waar ik moet beginnen, ik weet niet wat verstandig is, ik weet niet hoe ik het aan moet pakken. kortom waar moet ik beginnen?? gewoon een vliegticket boeken en gaan of met een organisatie mee? hoe zit het met werken daar? geld? hoe kan ik het beste rondreizen? hoe kom ik van de ene kant naar de andere kant…
Volgens mij begrijpen jullie het al… Ik heb gewoon hulp en heel veel adviezen nodig…
Als je langer dan 3 maanden (legaal) in de VS wilt verblijven, dan zul je een visum aan moeten vragen. Dit kun je doen bij de Amerikaanse ambassade in Nederland of vlak voordat je Visa Waiver Program verloopt in de VS zelf (probeer de border services of de USCIS). Hiermee mag je nog niet (wit) werken, daarvoor moet je een werkvergunning hebben.
Als je naar de VS reist, moet je sowieso je eerste verblijfslocatie doorgeven (mag een hostel/hotel zijn), daarna kun je gewoon rondreizen. Zeker als je een jaar wilt rondreizen en je hebt geen werkvergunning, moet je flink wat spaargeld kunnen laten zien, waarvan je al die tijd kunt leven.
Kijk ook in het Amerika - wonen, werken & studieforum voor meer info. Laatst stond er al een vraag van iemand die een jaar lang wil rondreizen en werken.