Backpacken Usa

Na mijn afstuderen, vanaf Februari '05, wil ik graag een half jaar werken in de usa. In deze zes maanden wil ik in drie a vier steden, telkens 1 a 2 maand, gaan werken en er eventueel een vakantie van enkele weken achteraan knopen.
Ik wil beginnen in New York City vervolgens enkele weken werken en feesten in Miami, LA en …?

Wie heeft bruikbare informatie voor me enof specifiek info over het visum dat ik voor deze tijd nodig heb???

Alvast bedankt!!

Groeten Frank

Je kunt, helaas helaas, niet zomaar een werkvergunning voor de USA krijgen.
De enige manier om zo’n vergunning te krijgen is als je een uitwisseling doet in de USA, of een bedrijf vind dat je wil sponseren.

Wel zijn er een aantal bedrijven die speciale programma’s hebben voor buitenlanders die graag een jaartje in de USA willen verblijven.
Kijk bijvoorbeeld maar eens op de homepage van disneyworld in Florida.

Alle informatie over amerikaanse visa vind je op www.usemb.nl

Succes!

hoi,
ik heb gezocht naar dat programma van disneyworld florida, maar ik kon niet echt iets vinden over werken en buitenland, zou je misschein de link kunnen geven?
groetjes linda

Ik heb ook gekeken op de site van disneyland florida, maar ik zie heel veel stages. Heeft iemand voor mij een link of een emailadres waar ik de vraag zou kunnen plaatsen of er openstaande vacatures zijn?

En zijn er wellicht mensen die daar al gewerkt hebben, want een jaartje daar werken spreekt me eigenlijk wel aan.

Hoop dat iemand me kan helpen…
Gr Chantal

Maar hoe zit het dan als je alleen wilt rondreizen voor een paar maand en dan niet wil gaan werken, heb je daar ook een visum oid voor nodig? Het lijkt mij echt helemaal geweldig om daar gewoon naar toe te gaan met een flinke zakcent en dan maar zien waar je allemaal komt…

Groetjes Dorien

Dorien,

Als je daar voor 4 weken wilt rondreizen, kun je kijken op www.visum.nl daar staat ook informatie op. Ik weet niet of het voldoende is.

Groetjes Christel

Voor een verblijf van korter dan 90 dagen heb je geen visum nodig. Daarvoor vul je het visawaiver formulier in als je naar de US vliegt. Voorwaarde is dat je een retourticket hebt en voldoende fondsen om jezelf te bedruipen gedurende die 90 dagen. Werken tijdens vakantie is in de US vrijwel onmogelijk. Wel kun je eventueel via een organizatie een periode werken in een summer camp als camp councellor. Dit biedt echter niet de mogelijkheid om daarnaast ook nog te gaan rondreizen, anders dan een korte periode na afsluiting van het werk in de summer camp.