Ik ben Jeroen, en ik wil de wereld ontdekken… Te beginnen in de USA.
Nu, ik hou niet van toeristische trips en sjieke hotels. Ik hou van actie, avontuur, improvisatie en plantrekkerij (in het reizen). “Fear is your worst enemy”, het welgekende spreekwoord, is op mij niet geheel van toepassing omdat een gevaartje meer of minder mij niet deert. 'T is daarom dat ik naar ginder wil trekken.
Nu, ik wil alles ook zo goedkoop mogelijk maken en gewoon elke dag mijn tentje opzetten. Ergens in een bos in het midden van de puurheid van de natuur.
Echter, geld is er altijd nodig in beperkte mate, dus af en toe eens werken zou me niet slecht uitkomen. Bestaat dat, zo’n jobs die maar één week duren, desnoods iets korter of iets langer?
Voor de werkvergunning: het is misschien vlotter als ik eerst naar ginder emigreer en mijn visum laat aanpassen, en vervolgens een werkvergunning aanvraag. Zelf geen idee eigenlijk… :s
Werk vinden voor een week is geen probleem schoonmaken in een hotel of op een plantage werken kan vaak wel voor een kortere preriode!(salaris is vaak wel beroerd)
Alleen kom je niet ver zonder werkvergunning?
Wat is je plan, wil je gaan rondreizen of wil je gaan emigreren? kan dat niet goed uit bericht halen?!
voorop gesteld dat het verkrijgen van een werkvisum voor de VS veel moeilijker is dan bv Canada of Australie, moet je er ook rekening mee houden dat zolang rondreizen in de VS heel veel geld kost en je dat niet kan oplossen met een weekje werk hier en daar.
Als je een lange reis wil maken is het misschien verstandig om te beginnen in Canada of Australie en dan vanuit deze landen (na wat geld verdient te hebben) door te reizen naar bv Azie of de VS/Mexico.
Ik ben nu bezig aan mn tweede lange reis (1 jaar) .De eerste ben ik begonnen in Australie en met het daar verdiende geld heb ik Azie bekeken, en nu zit ik Canada en met het geld wat ik hier verdien ga ik binnenkort de VS in.