Hallo,
Ben hier vrij nieuw op het Forum.
Mijn verloofde en ik hebben beslist om binnen 5 Jaar een jaar te gaan rondtrekken in de USA.
Ik heb al het concept voor ogen en weet al enkele steden die ik wil aan doen.
Maar eigenlijk weet ik toch niet goed hoe ik hier allemaal aan moet beginnen.
Kunnen jullie mij Alvast wat helpen
Langer dan 3 maanden heb je een visum nodig in de US, en dan nog mag je niet langer dan 6 maanden aaneengesloten daar verblijven. Werken mag niet tijdens dit verblijf, dus je moet kunnen aantonen dat je over voldoende middelen beschikt om jezelf gedurende je verblijf te kunnen onderhouden.
Een jaar! dat is wel relaxt. Zelf heb ik het in 3 mnd gedaan omdat ik anders moeilijk moest gaan doen voor een visum.
Als ik een jaar had zou ik zorgen dat ik daar een auto kan bemachtigen zodat je lekker veel zelf kan rijden en dus bepalen waar je naar toe gaat. Ook zijn de binnenlandse vluchten erg goedkoop als je ze een paar weken voor je vertrekt boekt. dus dat is ook wel te doen. Zelf vond ik New Orleans (wel voor de overstromming geweest) erg mooi en San Diego was een verrassend mooie/schone stad.
Volgens mij kan je trouwens ook na 3 mnd ergens de grens over (canada, mexico,bahama’s, jamaica enz.) en dan daar een paar dagen blijven zodat je bij de ambassade een nieuw visum hebt voor 3mnd. Mexico en canada rij je gewoon de grens over dus dat kost je niks.
Je kan ook passen halen waarmee je een jaar lang alle national parks in kan. Is een paar euro maar uiteindelijk een stuk goedkoper dan elke keer een los entree bewijs te halen.
Zelf heb ik vrijwel alle overnachtingen in hostels gedaan. Das relatief goedkoop en je komt veel reizende peeps tegen die altijd wel wat zinnige tips hebben. Daarnaast kom je dan ook de wat “echtere” soms zelfs berezen amerikanen tegen zij weten soms zelfs dat nederland en belgie landen zijn en niet de hoofdstad van denemarken! En verder kun je dan natuurlijk weer veel info van hun krijgen. Zij weten natuurlijk het best wat allemaal de moeite waard is in hun land.
Ben zelf in NY, LA, San Diego, San Fransisco, Vegas, New Orleans, Miami en een paar parken geweest. Mocht je daar iets over willen weten dan kan ik je misschien nog wel ergens mee helpen.
Heel veel plezier met de reis. Er is zoveel moois daaro.