Mijn naam is Lotte en ik ben een nieuwe member op www.wereldwijzer.nl, waarom? Omdat ik binnen 5 jaar naar Amerika wil gaan verhuizen en het zou erg leuk zijn om via dit forum mensen te leren kennen die dezelfde plannen hebben of natuurlijk al in Amerika wonen. Daarnaast vind ik het ook interessant om hier meer over te weten, want je kunt tenslotte altijd van elkaar leren!
Ik had nog wel een vraagje en HOPELIJK hebben jullie hier voor mij een (positief) antwoord op!
Wat zijn de toelatingseisen om jezelf in te schrijven in Amerika? En is het moeilijk om Amerika binnen te komen en daar te kunnen ‘leven’, dus werkgelegenheid, is boodschappen doen in Amerika voordelig of juist niet? En is er veel woongelegenheid koop/huur-huizen?
Ik hoop heel erg dat jullie me hierbij kunnen helpen! Alvast hartelijk bedankt!
Op dit moment is 5 jaar de gemiddelde tijd dat je moet wachten op een gesponsorde GreenCard. Dat betekend een GreenCard die is aangevraagd door een werkgever in de VS. Reken op ongeveer een jaar (is ruim) om al je papierwerk en dergelijke in orde te krijgen, zoals vertalingen, transcripts van je opleidingen enz. Heb je een Hogere titel, zoals proffesor of zoiets, dan gaat het een stuk sneller. Er is een H1b visum, gebaseerd op een HBO functie, zoals Manager bijv. waarbij het ook veel sneller kan gaan. Het heeft allemaal te maken met het aantal beschikbare visa. De H1b visa zijn minder snel vergeven, om het simpel te zeggen, dan de visa voor een gemiddelde functie, waar veel meer vraag naar is. De laatste heeft de lange wachttijd.
Dus hoe hoger je opleiding, hoe beter je kansen.
Via een goed beroep zijn er dus wel mogelijkheden, of trouwen met een US citizen of het ‘winnen’ van de Lottery.
Wat betreft werkgelegenheid:
Zoals je weet is de hele wereld getroffen door de crisis. In Amerika is de werkeloosheid erg hoog. Mensen worstelen om rond te komen. Je begrijpt misschien dat de banen nu niet voor het oprapen liggen.
Huizen zijn in overvloed beschikbaar, mede door de crisis. Boodschappen doen is gelijk of iets duurder dan in Nederland.
Altijd leuk om te horen dat wij dezelfde toekomstplannen delen en wie weet kunnen wij elkaar ook helpen!
Over hoeveel jaar zou jij naar de US willen verhuizen? Dat zijn inderdaad erg mooie plaatsen! Wat mij erg aantrekt is Miami, dat is mijn nummer 1 tot nu toe haha! En wanneer je er zal wonen, dan zal je sowieso wel overal een beetje naar toe gaan denk ik, dus dat hoeft geen probleem te worden!
Ja, dat is enorm lastig, vooral omdat je leest dat het erg moeilijk is om de US binnen te komen!