Waarom wonen in Amerika?

Amerika is een groot land en ook populair vwb immigratie. Meer mensen will erin dan eruit. :slight_smile:

Voor velen is het een wens, een droom, een idee om in Amerika te wonen. Komt dit om wat je op TV hebt gezien, of omdat je op vakantie bent geweest in Amerika, of via horens, of boeken die je hebt gelezen?

Amerika is een groot land met 50 Staten. In welke Staat zou je eventueel wilt wonen?

En wat is je visioen als je hier zou wonen?

:vak02:Peggy

Wat een enthousiasme hier!!

We hebben 3 jaar geleden besloten om te gaan emigreren. Mede omdat bij elk bezoek aan de VS het gevoel van thuiskomen heel sterk was. Maar ook omdat vooral mijn cariërre kansen in de VS groter zijn, meer uitdaging, hoger salaris.

Volgende week vertrekken we voor 2 weken die kant op en zullen daar met een makelaar overleggen wat de mogelijkheden zijn. En, als we eindelijk een GreenCard krijgen, gaan we in Tampa, Florida wonen. We hopen er een rijker leven op te kunnen bouwen. Rijker vooral in de zin van ruimte, ervaring en omgeving.

Ik wens jullie het allerbeste. Ja ruimte, vrijheid, omgeving, en mogelijkheden. Voor iedereen wat.

:vak02:Peggy

Dank je! De tijd zal het leren…er zijn op dit moment toch wel erg veel onzekerheden, vooral werk en wanneer is de GreenCard beschikbaar. Werk heb ik aangeboden en dat staat op papier, maar niemand kan garanderen dat ik kan blijven werken. Laten we hopen dat er geen tweede crisis komt…

Er is geen garantie… Ik werk nu 18 jaar voor een Fortune 500 company en elke dag is een blessing. :smile:
Ik ben een ‘leef in de moment’ type person, en heb aardig wat overleeft. Ze vertelde me twee jaar geleden dat ik mijn huis niet kon verkopen vanwege de slechte huizen market, ons huis was verkocht in twee dagen voor de vraagprijs. Een ander huis gekocht in drie maanden. We leven bij onze eigen ervaring.

Het komt wel goed…daar moeten we in geloven, vooral als je zo’n grote stap maakt. En het gaat allemaal om de attitude en outlook on life.

:vak02:Peggy