Werken en wonen in Florida

Hallo,

Zijn hier mensen die ooit hun leventje in NL of B hebben opgegeven en opnieuw begonnen zijn in Amerika?

Het is nl. al sinds ik nog klein meisje was, een droom. Maar ik begin er meer en meer aan te denken het te overwegen. :smiley:

Ik zou graag met mensen in contact komen die deze stap al gezet hebben of ook van plan zijn dit ooit te doenā€¦

Hopelijk kan iemand me hun ervaringen en/of dromen meedelen

Calista

Hoi
leuk onderwerp, ik hou ook heel erg van Amerika en wil er OOOIT zeker een keer heen en mischien ook wel om te wonen. Het liefst dan in California :slight_smile:
Heb jij al serieuze stappen gezet???

groetjes Daisy

Eerlijk, eerlijkā€¦ het was vroeger ook een droom van me, maar na enig uitzoeken bleek voor mij dat het wereldje in de VS nog steeds teveel leek op het Europese wereldje. Heel veel regels, heel veel Big-Brother gevoel, behoorlijk duur leven op beide plekken en heel gestresst door het leven gaan, niet alleen op het werk maar ook in het dagelijkse leven want het zit nu eenmaal Ā“ingebakkenĀ“ in ons Europeanen maar ook de Amerikanen.

Heb uiteindelijk gekozen voor Centraal-Amerikaā€¦ minder regels, geen enkel BB-gevoel, en zeker geen stressā€¦ In vergelijk met ons zit er hier in de lokale bevolking automatisch het salsa en het manana-gevoel Ā“ingebakkenĀ“.
En eerlijk waar: als Europeaan heeft dat manana-gevoel me wel moeite gekost om dat te accepteren, maar waar ben je uiteindelijk beter mee af?

Succes,
Igor

Hallo Calista,

Ik ben ook heel erg geinteresseerd om naar California te gaan om te werken en wonen. Voor mij is het dan voor 1 jaar. Mijn emailadres is [EMAIL=ā€œchristel1982@hotmailā€]christel1982@hotmail, als je contact met mij wilt opnemen!

Groetjes Christel

wie heeft tips over hoe wij naar florida kunnen verhuizen? wij willen daar werken en wonen.
echtpaar 48-44jr.
bedankt

Voor allen,zorg eerst voor een green card,zeer belangrijk,wand naar ginder verhuizen is niet hetzelfde als in europa verhuizen.
Velen kwamen van een kale reis terug.
Ik had ooit ook die ambitie om naar daar te emigreren,maar ben ook op mijn stappen terug gekomen.Als je er bent als toerist is het fantastisch,maar er dan uiteindelijk wonen,wel,dat kan behoorlijk tegenslaan.
Ik ken er persoonlijk die er familie hadden en na 30 jaar zijn ze daar vertrokken met toeters en bellen omdat het simpelweg niet meer te doen was.
Velen laten hun ogen uitsteken door de schoonheid en dergelijke meer,mijn ogen waren ook uitgestoken toen ik er was op reis maar eens je met Amerikanen begint te praten is het heeeeeeeeeel wat minder.Die mensen werken daar 14 tot 16 uur per dag,dat vinden ze daar normaal,wel ik vind dat slavenwerk.
Als je uw luilekker leventje wilt opgeven door ginder te gaan wonen en om 14 tot 16 per dag te werken,wel,veel geluk dan.
Zorg eerst voor een green card wand zonder mag je het vergeten.
Misschien als je plannen hebt om er illegaal te gaan wonen?
Als je dan opgepakt word en word gedeporteerd naar land van herkomst kom je er nooit meer in.
mvg
Harley

Zeer belangrijk:zorg dat je aan een Green Card komt.GĆ©Ć©n ā€œtemporary Green cardā€ wand die is maar tijdelijk geldig,maar wel een "resident green card"die is voor altijd en die kan je winnen door deel te nemen aan de Green Card lottery dat jaarlijks gehouden word.
Maar je moet dan wel elk jaar een deelname formulier indienen.
Hou er rekening mee dat derdewereldlanden voorrang krijgen op rijke europeanen wan wij zijn in de amerikanen hun ogen stinkend rijk volk door de euromunt die een stuk hoger staat dan hun dollar,wij worden achteruit geschoven.
Ik deed 6 jaar na elkaar mee voor de green card en won ze niet.
Ik hoorde reeds van mensen die al 15 jaar deelnemen en ze nog niet hebben.
Tja,het is en blijft een lotery en je moet geluk hebben zoals je speelt met de lotto of euromillions.
mvg
harley
PS/lees eens mijn avontuur op het forum ā€œmijn ervaring met immigratieā€

Hey Calista,

Inmiddels al vertrokken naar de states,Ik zie dat het dat je post van enkele jaren terug is.
we delen zowat de zelfde droom,ik had daar graag aan de slag gegaan als dogwalker.
Ik hoor het graag van jou als je wat meer info wil delen.

Groetjes Nancy