Vakantie huis kopen in de USA

Ze komt dit jaar in october waarschijnlijk naar nederland, en volgend jaar ga ik daar heen, kan eerder vanwege mijn examen, einde juni ongeveer

En in amerika is goedkoop vaak ook echt aangeduid, je ziet wat je koopt en hier in nederland lijkt me dat toch anders, ook gewone huizen daar kunnen 80000 euro zijn, hier in nederland is dat dan een duurkoop maar daar liggen de standaarts veel lager, gelukkig wel maar dat is geen probleem

Weet je Bijtje, je zou eerst eens even een paar weken daar op vakantie moeten gaan als het zover is en je dan met lokale makelaars eens goed laten voorlichten.

Als je meer wilt weten over de veiligheid van een buurt, kan je zo een PD binnen stappen. Zij kunnen je alles vertellen over het reilen en zeilen in de buurt van je keuze.

1 like

Ik hoop dat (denk dat) over 7 jaar de criminaliteit enzovoort misschien wel flink aangepakt is we zullen zien maar nu ga ik me concentreren op mijn studie enz omdat je daarvan dingen kunt kopen. wil eindigen met de opleiding amerikanistiek als ik 23 a 25 ben :zon02:

Wat ik mij trouwens afvraag,

Waarom de VS?

Als je een huis koopt in de rimboe van Illinois, moet je in de rimboe van Illinois wonen. En dat kan fors eenzaam zijn.

Verder is het 's winters koud in Illinois en je bent zo een paar honderd dollar per maand in de winter kwijt alleen al aan verwarming.

Ben het eens met de meeste antwoorden die je gekregen hebt: je droom is mooi, maar de praktijk kan vies tegenvallen. Maar goed, iedereen heeft het recht zijn/haar eigen fouten te maken.

Vergis je overigens niet: huizenmakelaars moeten geld verdienen en om geld te verdienen moeten ze omzet hebben. Aan wie ze een huis verkopen, zal hen een zorg zijn. Wat ze “vergeten” te vermelden, daar zullen ze niet wakker van liggen. En welke problemen jij hebt (het land niet in mogen omdat je niet genoeg geld hebt, eigenaar zijn van een huis in een afgelegen buurt, een “duidelijk” teken dat je illegaal in de VS wilt gaan wonen en andere ‘rode vlaggen’ waardoor je een erg grote kans loopt om een inreisverbod te krijgen), dat maakt hen allemaal niet uit. Jij hebt immers hen al betaald toen je voor het huis tekende.

Amerikanen zijn goede verkopers, in hun eigen land tenminste. Amerikaanse toeristen zijn een heel ander verhaal.

Ik zou rustig gaan studeren en dan proberen via de universiteit een half jaar naar de VS te gaan om eens te kijken hoe het hier werkelijk toegaat.

Je hebt (hopelijk!) nog een lang leven voor de boeg. Vroeg beginnen is goed, maar overhaasten is minder goed. Je hebt alle tijd, want de VS zal nog wel een tijdje blijven bestaan.

Om dat de verenigde staten gewoon een geweldig land is en een mooi land en omdat ik er later wil gaan wonen :wereld:

Ja maar ik had in mijn vorige posts al uitgelegd dat er waarschijnlijk een vriendin in komt wonen die in Illinois woont, zij neemt dan de electriciteits,water enz rekeningen opzich omdat ik er maar 3 weken per jaar kom dan

En zouden ze echt denken dat je hier illegaal wil gaan wonen als je een vakantie huis koopt???

Wat die criminaliteit betreft kan ik je snel uit je droom helpen, die zal nooit verdwijnen, en als het al gebeurt, misschien verminderen, zal dat niet in 7 jaar tijd dramatisch verbeteren!

Je bent heel verstandig door eerst je studie te doen. Vraagje; als je afgestudeerd bent, welk beroep kan je dan uitoefenen?

Hier ben ik je helemaal kwijt, waarom een huis kopen als je er slechts 3 weken per jaar zal zijn???

En zouden ze echt denken dat je hier illegaal wil gaan wonen als je een vakantie huis koopt???

De wijken waar jij naar kijkt zijn niet echt vakantie gebied, denk dan aan de kust van CA of MA of FL

Ik zou graag journalist willen worden of zo iets

In florida ben je gelijk tonnen kwijt en ik zou ook kunnen kijken voor een huisje in een leuk gebied in Illinois, want Illinois trekt mij.
Bijv dicht bij een recreatie gebied, zoals een park???

En ik zou het willen kopen omdat ik dan bijv, in de gehele zomervakantie er heen kan, en in de kerst misschien en andere vakanties als het uitkomt, dit omdat het leuk is om dan iets van je zelf te hebben, maar dan kan die vriendin van mij uit Illinois er wonen zodat we er allebei wat aan hebben.
Dus misschien kom ik er 1 a 2 maanden per jaar

En dan is het leuker om in je eigen huisje te zitten dan dat je in een hotel zit wat bakken met geld kost (200 euro per week ong)
Dan kun je beter een goedkoop huis kopen en het wat TLC geven(tender loving care)

Een beetje hotel kost 80 - 100 euro per dag…

1 like

Daarom is een huisje veel beter, want anders kom je helemaal amerika niet in omdat je het niet kan betalen, 3 weken zou komen op 2100 euro gerekend met 100 per dag, na 6 jaar zou je het huis terug hebben verdient als het 20000 dollar kost/14000 euro

En als het huis 30000 dollar kost/20000 euro heb je het na 9 jaar terug verdiend

dus het is niet een hele gekke investering, snappen jullie waar ik heen wil :wereld:

Dus een huis in de USA kopen zou mogelijk zijn zonder dat je een greencard hebt, dat is eigelijk alles wat ik wou weten, de verdere rompslomp zie ik dan wel weer :vak02:

Nee een HUIS kopen zonder greencard is NIET mogelijk. Een vakantiehuisje / recreatiewoning wel.

Had dat dan eerder gezegd inplaats van beginnen over wat wel en wat niet te betalen is, ik heb huizen laten zien waarvan je zag dat ze in een normale buurt stonden, dus geen vakantie huis maar een residence, maar dat hoor ik dan na 35 posts, misschien was de titel verkeerd maar je had me kunnen waarschuwen :mad: :vak02: maar een vakantie huis kan dus wel gelukkig eindelijk het antwoord wat ik wou

Je kan als je het wil een vakantiehuis kopen in de US. Je hebt dan niet te maken met allerlei regels zoals bijvoorbeeld een GreenCard. Je gaat er immers alleen maar heen op vakantie en je woont er niet permanent.

de eerste reactie op je post van StoneCast.

Een beetje jammer dat je zo reageert, wat respect is wel op z’n plaats hier. Jij stelt een vraag en je krijgt veel reacties van mensen hier op het forum, waar jij overigens ook graag op reageerde! Ze wijzen jou op de voors en tegens om je wat verder op weg te helpen. Ik meen zelfs te herinneren dat ik je vertelde dat Springfield Illinois geen vakantiegebied is.
Dat jij de reacties niet goed leest of verkeerd opvat is niet onze fout.

Ik denk dat je meer dan voldoende info hebt gekregen, en heel wat goede adviezen waarmee je verder kunt. Ik hoop dat je dit allemaal ter harte zal nemen!

Ik zag eigenlijk door al die negatieve posts over (je kan het niet betalen) waarom een vakantie huis kopen als je er maar 3 weken bent enz niet echt meer de post dat je er een kan kopen sorry voor dat dan, nou in ieder geval bedankt voor de reacties

Ik zal volgende keer beter lezen, nou allemaal bedankt voor de adviezen, heb al en paar leuke vakantie huis site’s gezien dus ze zijn er wel :dag: :chin:

Als jij eens rustig aan de tijd neemt om alle berichten door te lezen en niet als een orkaan er door heen te razen, had je kunnen lezen dat ik dat in mijn EERSTE post al had gezegd (2e alinea).

Daarnaast zijn er ook in de US “normale” wijken die volledig zijn opgebouwd uit recreatie woningen (net als in de rest van de wereld). In deze woningen mag je officieel gezien dus niet permanent verblijven!

Daarnaast blijf ik van mening (en ik denk dat er vast wel meerder zijn) dat je op deze wijze een vakantiewoning in de US geen eens kan betalen en als je dan al wat kan betalen (middels een in NL verkregen lening), dat je meer kosten aan het huis hebt dan je zelf denkt (complete verbouwing omdat je fundering zo slecht is al een vogelnest appelboom, je vaste lasten in de US enz. enz.) waardoor de recreatie woning, binnen een jaar weer te koop zal staan en je er een behoorlijke schuld aan overhoud.

Maar goed, dat zoek je zelf maar uit. Ik heb denk ik al meer dan genoeg gezegd. Mocht je in discussie willen, kan je een PB sturen.

"Daarnaast blijf ik van mening (en ik denk dat er vast wel meerder zijn) dat je op deze wijze een vakantiewoning in de US geen eens kan betalen en als je dan al wat kan betalen (middels een in NL verkregen lening), dat je meer kosten aan het huis hebt dan je zelf denkt (complete verbouwing omdat je fundering zo slecht is al een vogelnest appelboom, je vaste lasten in de US enz. enz.) waardoor de recreatie woning, binnen een jaar weer te koop zal staan en je er een behoorlijke schuld aan overhoud.

Maar goed, dat zoek je zelf maar uit. Ik heb denk ik al meer dan genoeg gezegd. Mocht je in discussie willen, kan je een PB sturen."

Ik zou graag willen weten wat je bedoeld met “dat je op deze wijze een vakantiewoning in de US geen eens kan betalen” Huizen zat rond de 30k maar als jij dat al te veel vind om een hypotheek voor af te sluiten, mij best maar weer word alles afgekraakt terwijl ik heb toegegeven dat ik niet goed gelezen heb. Het is ook mogelijk om een huis te bezichtigen dus je koopt geen troep als je goed kijkt, open je ogen. Niet alles wat goedkoop is is hellemaal verrot of valt bijna om.Is dit omdat je mij gewoon keihard de grond in probeert te drukken, maar ik ga niet met je in discusie want dat is de moeite niet waard, ik vind dat je nu zwaar overdrijft maar ik ga dat zelf nog wel ondervinden als je zegt dat het zo is maar dat geloof ik niet :wereld: