Deeltijd studie geloof ik, en anders heet het gewoon LOI ![]()
Was de realiteit maar zo simpel, geloof ons nou, zoals ik eerder zei, op papier staat het perfect, maar in werkelijkheid…Wat is nou €200 tegenwoordig? van €200 kan je echt echt geen maand boodschappies halen! Ik zou het knap vinden als je dat lukt! :slywink:
Dat is waar maar ik betaal mijn ouders dan 50 a 70 euro in de maand zodat ik zelf geen boodschappen hoef te doen, kostgeld dus ![]()
Zal ik anders een voorbeeld geven, dit is een vakantie huis in noord-arkansas in Cherokee village
En deze is in Wisconsin, ik vind die in Arkansas mooier maar ik weet niet of deze verrot is
Je kostgeld wordt met de dag minder…
Qua financien raad ik je het volgende aan;
Maak om te beginnen een lijst van spullen die je nodig hebt om je huis in de VS in te richten. Je kan dit gewoon simpel bij de Neckermann op de website doen. Klik alles aan wat je denkt nodig te hebben (inclusief Electronica, Meubels e.d.). De Neckermann website telt alles bij elkaar op als je de artikelen in je winkelwagentje plaatst. Op deze manier heb je een redelijk overzicht van wat je inboedel gaat kosten. Het is NIET zinvol om de bedragen alvast om te rekenen naar de USD omdat de USD binnen 7 jaar vast en zeker weer gaat stijgen.
Vervolgens kijk je naar je kosten die je hier in NL hebt vanaf het moment dat je 18 word. 6 jaar zorgverzekering, 6 jaar GSM abonnement, 6 jaar belasting e.d.
Tel hier ongeveer 1500 euro voor je rijbewijs bij op en nog een keer 2000 euro aan onverwachte kosten (kapotte laptop, zeurende vriendin, huisdier wat honger heeft).
Vervolgens kijk je even bij de Wehkamp op de website voor kleding. Je weet zelf wel wat je ongeveer per jaar koopt (5 broeken, 15 overhemden, 15 t-shirts, 15 polo’s, 3 paar schoenen, 20 boxers, 20 paar sokken e.d) en doe het bedrag wat daar uit komt maal 6 en je weet ongeveer wat je kwijt bent aan kleding.
Betaal je vanaf je 18e kost en inwoning, doe het jaarlijkse bedrag dan maal 6
Dan komen je kosten voor je vakantiehuis in de US (aanschaf, belasting, renovatie en de rest)
Tel dat bij elkaar op , vermenigvuldig dit bedrag met tenminste 25% van het uitgerekende bedrag en je hebt een redelijk overzicht van wat je MINIMAAL nodig hebt.
Lief bijtje,
Fredje, een aantal andere leden en ik hebben je nu denk ik wel genoeg uitleg gegeven en je een goed eind op weg geholpen. Ik ben een uur bezig geweest om al je vragen samen te voegen tot mijn laatste 3 lange reacties zodat het voor jou wat overzichtelijker zou worden. Echter kom je nu WEER aanzetten met een voorbeeld van een huis wat je NU nog geen eens kan kopen en wat over 7 jaar vast al aan een ander verkocht is.
Ik (en de rest) snapt best dat je veel vragen hebt over de VS maar stel deze dan concreet. Snap je een antwoord niet, vraag dan wat er precies bedoeld wordt, maar kom niet aan met iedere keer een ander huis, waarbij we weer alles kunnen herhalen wat er al is gezegd!
Kortom, maak je school af en begin aan de studie. Ga in de tussentijd vaak op vakantie naar de VS zodat je het land en de cultuur beter leert kennen.