Bedankt voor deze links ik ga ze zeker door kijken!:chin:
Een townhome is een ‘rijtjeshuis’ een villa geeft dus meer vrijheid.
Er zijn ook townhouses met b.v. een eigen hot tub op het terras (in de wijk Terra Verde) en er zijn er ook met een klein zwembadje.
Ah ok bedankt allebij voor de uitleg, villa’s geven gewoon wat meer vrijheid dus.
Wat ik nu zie is dat er tot nu toe maximaal 400 euro verschil zit tussen een townhouse en een villa, dat is 125 euro pp extra voor een villa, dus dat moeten we even bezien.
Als we de keuze hebben gemaakt zal ik enkele villa’s hier posten waar tussen gekozen dient te worden( of townhouses)
Terra Verde is een community met zowel villa’s als townhouses en heeft hele goede reviews. alhoewel wij er nog nooit zijn geweest willen we er in februari zeker een kijkje gaan nemen omdat we er toch wel eens graag heen willen.
We hebben tot nu toe altijd villa’s met pool gehuurd en maken eigenlijk te weinig gebruik van de pool (en dan is de heating toch wel duur).
Een hottub vinden we weer wel lekker en die heating is op Terra Verde meestal inbegrepen. En een algemeen zwembad is er ook…
Dit is de site van de community (je kunt er een algemene aanvraag doen):
Hoi Ralf,
Jullie willen toch in Oktober gaan? Het is dan nog heerlijk warm in Orlando, 30C. Misschien heb je geen poolheater nodig… Ik ga zelf dit jaar in Oktober 2 weken naar Tampa/ Palm Harbor. Huis met pool. Ik zal je laten weten of verwarming nodig is. Stel je voor; 30C buiten en je pool ook 30C, dan koel je niet echt af toch?
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat poolheat nodig is in oktober, misschien eind oktober wel? Ligt er denk ik ook aan wat voor weer het in de voorgaande weken is.
Beste mensen,
We willen ergens in mei gaan, ben benieuwd of de temps dan wel rond de 25 graden zitten.
in Mei is het rond de 30c…
Dat is perfect, ik lees wel her en der dat de 1 zegt in mei is het orkaanseizoen al dan moet je niet gaan, andere zeggen het valt echt wel mee hoor.
heb jij er zelf enige ervaring mee?
Het Orkaan seizoen begint zo juni en duurt tm oktober. Er zijn dan veel stormen die ontwikkelen zich tot orkanen, denk aan Earl, Catrina enz. Welke route ze nemen is van tevoren niet te zeggen. Ze kunnen aan land komen of de kust schampen. Lees dit maar eens
Het weer kan behoorlijk pittig zijn, zowieso valt er bijna iedere middag een forse bui, type wolkbreuk.
Maar goed, niets is zo veranderlijk als het weer!
Zeer interessante lees stof, je hebt gelijk dat niets zo veranderlijk is als het weer.
Maar over het algemeen zou mei gewoon een goede maand zijn en als het regent tja paar uur per dag vind ik niet zo’n probleem;)
Ik denk idd dat je wel goed zit. Die buien duren meestal een uurtje.
Daarna is het snel weer warm en broeierig door het vocht in de lucht.
kan iemand me nog wat tips geven over het geld, we zullen ook losse dollars aanschaffen alleen de vraag is waar?
- Via internet bestellen
- Bij de rabobank waar ik bij zit
- Op Schiphol
- in Amerika zelf omwisselen met euro’s bij zo’n geldkantoor.
- In Amerika bij het vliegveld de euro’s omwisselen.
Op dit moment staat de koers 1:1.46 ongeveer, of dit een gunstige koers is weet ik zelf niet echt echter is het lange tijd lager geweest.
Dus wat is het advies?
Gewoon overal pinnen. Niet verstandig om met euro’s te lopen. Je wereldpas kun je in elke ATM steken. Elke pomp, supermarkt heeft er een staan.
Op Schiphol is de koers vaak wat minder gunstig. Er staat overigens ook een pin op Schiphol waar je dollars uit haalt. En creditcard is ideaal.
Ik zou zelf nooit op internet bestellen.
We wilden gewoon wat losse dollars op zak hebben( 100 dollar oid in kleine biljetten) voor de zekerheid, komt altijd wel van pas.
Maar je kan dus gewoon het beste met je pinpas betalen? of dan toch met een creditcard?
Dan kan zeker maar dat is heel persoonlijk.
Wij nemen onze creditcards mee voor o.a. de borg van de huurauto en voor evt. onvoorziene dingen (daarom nemen we ook de bankpassen mee).
Verder betalen wij alles cash. We hebben een bepaald budget per dag en stoppen dat in onze beurs. Daar betalen dan we ons ontbijt en lunch van, het parkeren bij de parken, kopje koffie tussendoor en evt. extra’s.
Zo komen we thuis in ieder geval niet voor (onaangename) verassingen te staan als we de afrekening van de creditcard krijgen.
We houden ook per dag heel netjes bij wat we waar hebben uitgegeven. Ook leuk om weer een terug te kijken voor het plannen van een volgende vakantie.
Maar nogmaals… dat is persoonlijk. Er zijn er genoeg die alles met de CC doen.
Tuurlijk is dat persoonlijk. Wat contanten op zak is altijd handig.
Maar je gaat naar een land waar alles met cc wordt betaald. Je krijgt bij elke betaling een bonnetje. Zo kun je toch ook goed je uitgaven bijhouden? Bijv. in Nederland betaal ik alles met pinpas. In feite hetzelfde!
Waar je wel allert op met zijn is als je met je Maestropas (oid) uit een automaat pint er transactiekosten worden gerekent, ik dacht $2 per transactie.
Hmm maar het is niet zo als je ergens afrekend bv met je pinpas of creditcard dat je elke keer extra kosten krijgt?
Dat is ook zo, zelf denk ik dat mijn vriendin bv het fijner vind om gewoon cash geld te hebben in de kluis van de villa en elke dag wat mee te nemen.
Zelf voor mij persoonlijk tja, ik vind beiden manieren geen probleem, ben wel benieuwd of je pinpas overal word geaccepteerd.
En omtrent de wisselkoers op dit moment, hebben jullie de dollars gewoon omgewisseld in amerika met je euro’s of hoe hebben jullie dat gedaan?