September Florida ?

Hallo allemaal,

Ik ben al weer een tijdje mn reis naar Florida (voornamelijk rond de disneyparken ) te plannen, dit word de eerste keer met Baby.
Ik ben in 2013 in November geweest maar deed toen een soort rondreis met een cruise eraan vast.
Op die cruise konden we zeg maar de strandvakantie houden.

Dit keer willen we 2 weken echt volmaken in Florida (rond orlando), en ben bang dat het (half tot eind november) misschien niet echt strandweer gaat zijn.
We hebben ook nog een gaatje laatste week september eerste week october.
Maar ik begreep dat het dan ook erg warm kan worden, en dat is misschien ook niet handig met mn zoontje (1jr 6mnd tegen die tijd).

Iemand tips of advies ?

Alvast bedankt!

Hoi,

Ik zie dat er niemand reageert op je berichtje en dat is jammer. Ik kan je wel wat tips geven. Ik reis al meer dan 20 jaar naar Noord-Amerika en toen ons zoontje 6 jaartjes geleden de leeftijd van jouw zoontje had ging hij ook al met ons mee op rondreis.

Onlangs heb ik een trip naar Florida uitgestippeld die op ons programma staat. Het is een kidsvriendelijke trip :>) En het is de bedoeling dat onze (ondertussen) 2 jongens van 5 en 8 jaar samen met ons een heleboel plezier gaan beleven. Er staat 1 dag Disneyworld op het programma, maar ook kijken naar te gekke dieren zoals de Manatee, krokodillen, … maar ook ‘zigeunerkippen’ op de Florida keys. Wat je bijv. wel niet moet doen, is een ‘airboat’ trip in de Everglades. Dat maakt te veel lawaai voor kleine kindjes. Maar er zijn voldoende alternatieven. Je kan zeker naar een krokodillen show gaan kijken.
De rondreis duurt 12 dagen en je reist 1650 km. Dat is super goed te doen met de leeftijd van jou kindje. Uiteraard is dat onze eigen ervaring en weet ik niet of jullie graag rondrijden. Wij beschouwen rijden in Noord-Amerika altijd als een stuk van de reiservaring. Ook op de trip die ik hier heb uitgestippeld, zitten scenic byways in verwerkt.

Dus hoe ziet onze (toekomstige) trip eruit:
Miami - Key West - Tampa - Ormond Beach - eindigen in Miami. Voor de details en dagindeling kan je hier een kijkje nemen Florida 12 dagen trip Je kan er zeker ideeën opdoen en zelf aan de slag gaan om een trip uit te stippelen. De namen zeggen misschien niet zoveel, maar het is een grondig overdachte route met zoveel te doen, dat je eigenlijk langer wil gaan :wink:

Wanneer plan je zo’n trip het beste…
Onze planning is om dit te doen in de Paasvakantie… dus VOOR het ORKAAN en REGENSEIZOEN. Hier zitten 2 kantjes aan. Het **hoogseizoen **om naar Florida te gaan ligt tussen midden december tot midden april. Dat betekent uiteraard dat je het beste kans hebt op mooi weer, maar dit betekent ook de minst budgetvriendelijke periode. Ga je voor de meer budgetvriendelijke optie, dan loop je risico op orkanen en regen EN muggen. Zoek trouwens altijd uit in parkinformatie wat zij daarover vertellen. Je wilt niet met knallers van muggenbeten thuiskomen. Omdat je de lokale muggen niet gewoon bent :wink: loop je nl. risico om van een simpele muggenbeet een echte bult te krijgen… hm… eigen ervaring. DUS nakijken en eventueel Deet voorzien. Deet is geen gezond goedje, maar je kan het ook op de kleren spuiten en in de apotheek verkopen ze kindvriendelijke versies. Dat zijn dan insectensprays met zoveel % deet. Neem eens een kijkje op deze website hierover: tip 1 en tip 2 en tip 3.

Iets over draagsystemen…
Wij wandelen ook ontzettend graag en ik heb mijn kinderen altijd gedragen. Het draagsysteem waar ik altijd heel veel plezier van heb gehad is de Mei Tai. Dit is geen ellenlange doek die je rond je moet wikkelen, maar wel een comfortabel en licht draagsysteem. Erna ben ik overgeschakeld op de Ergobaby Carrier. Dit is zoals een rugzakje: ik heb er mijn zoontje tot 21kg (4 jaar) in gedragen. Uiteraard draag je hem dan niet de hele tijd: stappen - dragen - stappen…

Ziezo, Ik hoop dat je hiermee toch wat tips hebt. Heel spannend om zo’n trip voor jezelf in elkaar te steken en dat is ook al een stuk van je vakantie. Veel plezier.

Vanessa

1 like

Hallo Vanessa,

Dank voor je reactie, zeker goede tips!
Ja mijn post’s vallen niet erg op blijkbaar, op mn vraag over italie werd gereageerd toen ik al 2 maanden terug was…

We willen het echte rondreizen een beetje beperken omdat we afgelopen September 2 wk in Italie zijn geweest en daar hebben rondgetrokken.
En de ervaring was (zoon was natuurlijk pas een half jaar) dat hij het vele zitten(veelal slapen) in de auto niet erg fijn vond.
Hij kon zn energie niet kwijt door het zitten de hele dag (hebben veel eigenlijk teveel willen zien in bijvoorbeeld Toscane) en kwam moeilijk in slaap s’avonds.

We willen deze vakantie dus echt doorbrengen vanuit 1 punt.
Uiteraard wil ik wel van de 16 dgn een aantal dgn iets gaan doen.
We hadden bedacht dat we alleen Disney nemen (geen universal Seaworld etc) dus een dag of 4 a 5 en niet achter elkaar maar lekker relaxt om en om.

Everglades hebben we in 2013 gedaan en wil ik wel weer doen als hij ouder is.

Misschien heb jij wel wat tips over wat leuk dingen zijn voor kinderen (en ons) wat lekker op een dagje te zien is.

Ik zat zelf te denken om bijvoorbeeld (mits goed weer) een dagje naar het strand te gaan (2013 Clearwater ontbeten op weg naar Bonita Springs maar was geen strand weer).

Wij zijn geen “ruimtevaarders” dus Cape Canevaral valt voorlopig ook af.

Bush Gardens misschien ?

Ik wilde eigenlijk ook graag naar Georgia (gewoon omdat het een staat is waar ik nog niet ben geweest) dus zat te denken aan Savannah, maar dat is wel ongeveer 300 mile.

Heb jij iets wat binnen een dagtrip ligt wat de moeite van een bezoek waard is ?

Ik weet alleen niet wat ik met de reisperiode aan moet, muggen is idd een ding.
Maar als ik zoals in 2013 van de 18 dgn 6 mindere heb (3 met regen en tempraturen van 15 gr) kan uitsluiten heb ik daar veel voor over.
Qua budget tja, het zijn lange reizen en die zijn eigenlijk nooit echt budget en dat hoeft voor mij ook niet, als het maar gewoon “normaal” blijft.

Ik hecht veel waarde aan een schoon goed hotel met zwembad. En dat is eigenlijk het belangrijkste voor ons.
Mn vrouw heeft in 2013 het lekkerst gegeten in de Vineland Premium Outlet bij de Chinees voor 6 dollar dus…
Ze hebben natuurlijk zowiezo niet echt onze uit eet cultuur (uur of 3 3.5 aan tafel).

Ik zie graag je tips tegemoet!

bij voorbaat dank,

Albertino

Hoi Albertino,

Ik wil gerust vanavond even verder nadenken voor je en kijken welke tips ik nog in huis heb :wink: Het helpt wel als je al kan aangeven van waaruit je je daguitstapjes wil maken. Waar vlieg je op?
Italië valt wel niet te vergelijken met rijden in Noord-Amerika hé :wink: Maar kinderen zijn sloebers en hoe lief ook, ze kunnen het ons idd lastig maken. Ik kan je wel snel naar mijn reisverhalen doorverwijzen waar ik dieper inga op het rijden met kids. Op deze reis was onze jongste 2 jaar en soms een hele erg lastige peuter :wink: Je kan er misschien wat inspiratie opdoen als je toch eens een uitstap wil doen waar je langer gaat rijden.
DUS voor rijden met kinderen: kan je de ‘rijden met jonge kinderen’ eens bekijken… euhm, wel wat leeswerk :wink:

Vanessa

Ja graag.

We twijfelen sterk om het zelfde hotel als in 2013 (Wyndham Grand Orlando Bonnet Creek) te nemen omdat het gewoon een tophotel was ook qua zwembaden maar wel alles per taxi of shuttlebus doen of een ander in de buurt van wat meer drukte zoals I Drive of mischien en Mall (restaurants, Winkels etc op loopafstand omdat we dat makkelijker is savonds).

Begrijp me niet verkeerd, ik houd van rijden helemaal daar. Ik vind het zoals jij zegt ook vakantie omdat je iets nieuws ziet het is gewoon avontuurlijk.
Maar ze hebben waarschijnlijk ook last van het tijdsverschil, en mn zoontje slaap al zodra de sleutel in het contact gaat hahaha, dus dan ben ik bang als ik elke dag honderden kilometers ga rijden hij savonds niet meer slaapt.

Nietemin wil ik een aantal dagen zeker eropuit, als ik van de 14 dgn 5dgn park afhaal, heb ik er nog 9 dus en dag of 4 wil ik wel wat gaan verkennen.

Orlando zelf zijn we ook niet geweest dus misschien is dat al iets, niet al te ver ook.
En zoals ik al eerder schreef, dagje strand Clearwater ? St Pete ? Daytona ?

Ik zou eigenlijk wel die Sunshine skyway bridge opnieuw willen doen omdat het in 2013 erg bewolkt was en het uitzicht belabberd.
En ik heb ooit iets gelezen over Cristal River en Manatee’s ?

Ik ben benieuwd wat je bedenkt,

Alvast bedank hoor!

Albertino

Dag Albertino,

Misschien heb je ondertussen even rondgeneusd op de trip die ik je eerder doorgaf: Florida trip. Als je daar hebt gekeken naar de bestemmingen in de buurt van Orlando vertel ik je misschien geen nieuwe dingen meer. Maar de volgende bestemmingen lijken mij erg leuk om eruit te pikken met je kindje in gedachten. Ze liggen allemaal tussen 1 à 2 uur rijden (enkele richting):

(1) Tampa Electric’s Manatee Viewing Center: wel enkel open van 1 nov tot 15 april. Maar als ze niet open zijn kan je altijd genieten van de toren met prachtig uitzicht en waarschijnlijk kan je ook de **manatees ** (zeekoe) zien. Die houden van het warme water dat de elektriciteitscentrale genereert. Tampa is de thuisbasis voor meer dan 600 manatees! Bekijk zeker ook hun Manatee Viewing Center’s tidalwalk brochure! En dit kan je mooi combineren met een ritje over de Sunshine skyway bridge met de langste vissteiger van de wereld (althans dat zeggen ze ;))

(2) South Florida Museum - Parker Manatee Aquarium - Bishop Planetarium: Hier woont Snooty, de oudste manatee in gevangenschap (Rond de 70 jaar oud). En het museum is iets dat ook absoluut op mijn to do list staat.

(3) Crystal River National Wildlife Refuge (alle info binnenkort online): Ook hier zijn het de manatees die een grote aantrekkingskracht hebben op de bezoekers

(4) Ik zou ook zeker iets van het Ocala National Forest bezoeken, zoals de Juniper Springs Recreation Area: één van de oudste recreation areas aan de Oostkust en een zalige en originele plek om te zwemmen.

(5) Merritt Island National Wildlife Refuge is ook een leuke plek om naar manatees te kijken vanaf het uitzichtpunt over het Haulover Kanaal.

Ik hoop dat je iets hebt aan deze info. Verder kan je misschien een nieuwe oproep lanceren in de trend van “Wat te doen in de omgeving van Orlando?” Misschien vang je dan nog extra tips :slight_smile: OF/EN een oproep met een specifieke vraag voor “Wie heeft leuke tips voor Georgia”.

By the way… ik weet niet hoe het met jou peuter gaat zijn, maar die van ons was op die leeftijd erg lastig op het vliegtuig. Een tvscherm kan hen nog niet bekoren… ik had een trukje gevonden om hem in slaap te krijgen, nl. hem in mijn armen houden bij de toiletten achteraan. Van het monotone gezoem van de motoren viel hij in slaap. En gegeven dat je kleintje gemakkelijk slaapt in de wagen, zou ik vooral proberen te rijden als hij een voor- of namiddagdut doet. Dat is altijd een beetje zoeken hé.

Succes en veel plezier met je daguitstappen en je trip natuurlijk,
Vanessa

1 like

Hoi vanessa,

Bedankt voor je Tips en Trucs.
Ik zal idd eens wat vragen.

Groetjes en nogmaals bedankt!

Graag gedaan :slight_smile:

Vorig jaar in mei geweest met neefje en nichtjes (lees 5 jaar 3 jaar en 1 jaar). Familie in florida dus een slaapplaats was makkelijk met zwembad! Ik had nooit verwacht dat seaworld leuk was met zo een kleintje van 1. Maar ze zat echt te genieten (wijzen naar dieren en keek haar ogen uit) onder 2 jaar zijn ze ook gratis dat scheelt. Lego land hebben ze ook wel wat dingen voor ukkepukken maar denk iets ouder net leuker.
Sannibel Island ook gaaf. S ochtends vroeg gaan en schelpen zoeken.
In clearwater zit ook nog een klein aquarium.

Wat het weer betreft. Dat weet je nooit. Maar de temperatuur is altijd lekker en meestal ook wel een paar regenbuien kom je tegen. Ooit kerst gevierd daar in korte broek.

St pete is erg leuk!
Of een Amerikaanse wedstrijd bezoeken ??
Mocht je nog vragen hebben. Redelijk vaak in florida geweest.

Hoi,

Dank je voor de reactie, hebben de kleintjes last gehad van jetleg ?
Is Bush Gardens wat ?

gr

Wat jetlag betreft, ja ze hebben er wat last van gehad. Super vroeg wakker. Maar daar heb ik zelf ook altijd last van.
Maar dat hoort er een beetje bij, relaxt mee omgaan (maar soms makkelijker gezegd dan gedaan). Wij plannen een acclimatiseer dagje, dus de eerste dag hadden we lekker een dagje aan het zwembad. Maar vooral voor terug, wel lekker om even bij te komen en weer in een normaal ritme te zitten voordat je weer aan het werk moet, kinderen naar opvang etc.

Ik denk dat je goed moet bedenken wat je wil zien in een park en waarom je daar heen wil? Bush gardens ook best veel achtbanen en met een kleintje niet heel handig…? Wij waren met 3 volwassen dus er kon er altijd 1tje bij de kinderen blijven. Maar er is daar meer te zien dan achtbanen, mijn tante mailde laatst dat ze ook was geweest en een leuke dag had gehad en die is 85! (haha).
En t blijft natuurlijk persoonlijk wat de ene een leuk park vindt vindt de andere niet. Maar Bush Gardens heeft wel veel variëteit.

Clearwater Beach echt ook mooi! en meestal ook geen drukke stranden (is mijn ervaring).
St Pete heeft ook een leuke pier, als die niet wordt verbouwd?? Toen ik daar was was dat steeds op tv of ze wel of niet gingen verbouwen. Daar kan je mooie pelikanen zien en soms ook dolfijnen als je geluk hebt!
Een krokodillenfarm is ook leuk om te bezoeken.

Ik weet niet of jullie tickets al geboekt hebben, maar ik las ook iets over niet te veel willen rijden. Je zou ook kunnen vliegen op Orlando en terug via Tampa vliegen als optie.

Vliegen doen we in principe met TUI, ik heb daar in 2013 goede ervaringen mee gehad.
Die vliegen rechtstreeks op Sanford en Miami dus dat is gemakkelijk.

Ik wil idd alles vanuit 1 plaatst doen, vandaar dat ik vraag om tips voor dagtrips.
Van de 12 dgn (2 vliegdagen) willen we zowiezo naar Magic Kingdom, Hollywood studio’s, Animal kingdom en een waterpark (Blizzard Beach ?).

De eerste dag wil ik idd lekker bij een zwembad liggen, relaxt en misschien even naar een supermarkt voor wat hapjes en drankjes op de kamer (daar zullen we wat vroeger zijn dan 2 jr geleden).
We wilden eigenlijk ook om de dag een park doen, maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van het weer.
Maar in ieder geval houden we toch een dag of 7 over en dan kunnen we een dag of 3 a 4 iets doen in de buurt.

Ik ben in 2013 gestopt in Clearwater voor een ontbijtje onderweg naar Bonita Springs, en toen de Skyway Bridge genomen, het was alleen erg slecht weer toen dus dat zou ik graag nog eens zijn met goed weer.

Dagje strand Clearwater/St Pete staat dan ook min of meer vast.

Wij zijn geen achtbaan types dus dat kunnen we laten dan.

Ik zit ook nog sterk in twijfel wat te doen met hotel.
Of weer de zelfde als in 2013 of 1tje dichter bij de drukte (kwam nu Holiday Inn Walt Disney tegen die ligt op loopafstand van Disney downtown).
Ik twijfel omdat ik dan niet voor het avondeten mn zoontje nog moet in en uitpakken etc etc.

Rechtstreeks vliegen is idd fijn! Alhoewel ik goede ervaringen heb met British airways en Delta met meestal een overstap in Londen. Wij vliegen altijd op Tampa ivm familie.
Helaas over hotels kan ik niets zeggen.
Volgens mij heb jullie het al aardig goed uitgedacht! En wat comfort op vakantie is ook fijn. Met kinderen op vakantie gaat prima, maar je moet het je ook makkelijk maken :slight_smile: zodat je zelf ook kan genieten! Have fun!

Sky way bridge idd mooi!

Ja klopt, we zijn natuurlijk in november 2013 geweest en hebben toen al het 1 en ander gedaan, 8 Dagen orlando, via de skyway bridge naar Bonita Springs 2 dgn en via de everglades (airboat) naar Miami voor een Bahama/KeyWest cruise en daarna 4 dgn Miami.
We hebben toen wel ervaren dat de VS nog veel groter is dan dat je weet dat het is.
En daarom vinden wij het leuk om nu (bridge uitgezonderd) weer wat nieuwe dingen te zien.

We zijn toen ook niet in Hollywood studio’s en Animal Kingdom geweest dus daarom die nu wel.

Uitpluizen is bij mij al de grootste pret dus dat komt allemaal goed.

Bedankt!

Helemaal mee eens, VS is zeker groter dan je denkt vaak. Zo ben ik dus nog nooit in Key West geweest (en wil ik wel heel graag). Maar vanuit Tampa Bay area is dat echt een stuk. En meestal blijven we toch een bij familie.
De voorpret is idd bijna net zo leuk als de vakantie. Zo ben ik mijn reis naar Vietnam aan t plannen. Veel plezier in Florida. Mocht je nog iets willen weten, dan hoor ik het wel.

Ik vond Key West ook te ver van Orlando, daarom bood die Cruise uitkomst. Maar ik ga daar zeer zeker terug, ik vond Key West het mooiste van mn Vakantie. Echt een super relaxt sfeertje heerlijk. Moet je echt eens doen.

Als ik vragen heb meld ik me.
Dankje!